استاندار: خوزستان نباید محرومیت داشته باشد

کارگاه آموزشی آشنایی با ویژگی‌های سرزمین خوزستان صبح امروز (ششم آبان ۹۳) در استانداری خوزستان برگزار شد.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، با اشاره به هدف برگزاری این کارگاه اظهار کرد: نگاه ما به استان خوزستان نسبت به جایگاهی که داریم بسیار مهم است. استان خوزستان با توجه به جمعیتی مهمی که دارد شناخت آن نیز  بسیار مهم است.

او توضیح داد: استان خوزستان آینده درخشانی دارد اما اگر ما هماهنگی لازم را نداشته باشیم آیندگان ما را نمی‌بخشند.

مقتدایی با بیان این که در این کارگاه هدف ما ایجاد حساسیت مثبت و شفاف در خصوص خوزستان است تصریح کرد: خوزستان با توجه به وقایع تاریخی و گذشته پررونقی که داشته وضعیت مهمی دارد و متعلق به مملکت است.

او با اشاره به این که قرار است یکپارچگی در استان انجام شود گفت: گذشته، تاریخ و فرهنگ خوزستان باید حفظ شود. شاید بخشی از تاریخ این استان مطلوب نباشد. اما همان بخش هم متعلق به خوزستان و کشور است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: ماهشهر یک شهر صنعتی است که اگر ریشه این صنعتی بودن را پیدا کنیم متوجه می‌شویم تاریخی گسترده و غنی پشت آن است. لذا اگر نسبت به استان خوزستان و شهرستان‌های آن شناخت داشته باشیم می‌توانیم محرومیت را از این استان ریشه‌کن کنیم.

وی با اشاره به افتتاح بندر شادگان در روز گذشته گفت: تالاب شادگان اشتغال‌زایی زیادی را به همراه دارد و  در بحث گردشگری پتانسیل بسیار خوبی دارد. لذا خوزستان نباید با وجود چنین ظرفیتی محرومیت داشته باشد.

او ادامه داد: ارتباطات بین شهر‌های استان قومی است و شهرستان‌ها می‌توانند از امتیازات و ظرفیت‌های خود استفاده کنند. هدف ما این است که  مشترکات بین شهرستان‌ها شناسایی شوند و از قابلیت‌ها هم استفاده کنند.

سپس دکتر حجت، استاد دانشگاه تهران، گفت: وقتی به جمعیت جوامع کوچک اضافه می‌شود آن جوامع بزرگ‌تر می‌شوند و نیاز مدیریت در شئون مختلف آن افزایش می‌یابد.

او با بیان این که شکل زندگی به سمتی پیش می‌رود که هر روز نیاز به مدیران بیشتر می‌شود خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که مدیران می‌گیرند در کیفیت زندگی آنان موثر است. اما باید ببینیم این تصمیمات با چه شناسایی صورت می‌گیرند؟ باید بدانیم که به کجا حرکت می‌کنیم و آیا تصمیماتی که می‌گیریم در شئونات زندگی مردم تاثیر می‌گذارند یا خیر؟

حجت تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید شهر و شهرستان خودشان را به خوبی بشناسند. ما با شیوه‌ مدیریتی که داریم می‌توانیم جزیی‌ترین شئون زندگی مردم را بیابیم و نسبت به آن‌ها تصمیم بگیریم و شکلی از زندگی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

او اضافه کرد: اگر دستگا‌هی تحت مدیریت ما است ما باید از همه ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: ما به یک نوع شناسایی از جوامعی که با آن‌ها سروکار داریم نیاز داریم. شناسایی جزییات و خصوصیات یک جامعه به ما این امکان را می‌دهد که چگونه با آن‌ها برخورد کنیم.

وی توضیح داد: ما به عنوان مدیران این جامعه با شناخت عوامل و عناصر اصلی زندگی مردم و کشور می‌توانیم شکل زندگی مردم را با تصمیمات خود تعیین کنیم. همچنین باید بدانیم عناصر تشکل دهنده چه هستند و آن‌ها را شناسایی کنیم.

https://hoorkhabar.ir/424113کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.