استاندار خوزستان: مرزها باید پر از جمعیت مولد و فعال در اقتصاد و کشاورزی باشد

استاندار خوزستان با بیان این که امنیت در قالب یک موضوع، ایمن سازی در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی، خرید از بازار، حفاظت از مسکن و خانواده و ایمنی در مسیرهای تردد، اعتیاد و تعرضات دیگر را در بر می‌گیرد، گفت:‌ همه این مؤلفه‌ها فضایی ایجاد می‌کند که احساس آرامش را تشکیل می‌دهد و به دنبال ایجاد این احساس آرامش رونق اقتصاد، اشتغال، دوری از بزهکاری، فراهم‌کردن زمینه ازدواج و کاهش بخش اعظمی از مفاسد و دغدغه‌های امروز مسئولان را شاهد هستیم.

دکتر عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای اداری استان که بعدازظهر چهارم آبان ماه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری امام حسین(ع) و قدردانی از مشارکت و حضور همه اعضای شورای تامین استان در جلسات شورا، اظهارکرد: اگر همه دستگاه‌ها، شوراها، کارگروه ها و مجموعه های فعال در استان می توانند به راحتی تصمیم‌سازی، برنامه ریزی و فعالیت کنند، ریشه در زحمات کسانی دارد که بخشی از کار را به صورت پنهانی انجام داده و زمینه کار و فعالیت را در استانی که همه دشمنان به آن چشم طمع دارند، فراهم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که اهل فن باشد و امنیت را به معنای واقعی آن بشناسد می داند که خوزستان با وجود وفور ثروت و تنوع فرصت ها نه این که یکی از بهترین‌ها، بلکه بهترین استان از نظر مسایل امنیتی است و اگر هر کجا هم حادثه ای رخ داده است ناشی از غفلت‌ها یا عدم تعامل با مردم بوده است.

استاندار خوزستان موضوع این نشست را قدردانی از تولیدکنندگان و حافظان امنیت و همچنین بازکردن فضا برای بیان بخش اعظمی از مسایل و موضوعات اجتماعی عنوان و تصریح کرد:‌ بخش اعظمی از موضوعات امنیتی، مسایل اجتماعی است و بخشی از کارهای اداری اطلاعات و دادگستری هم قطعا به موضوعات اجتماعی مرتبط است که اگر به آن توجه کافی نشود به مسایل امنیتی تبدیل می‌شوند.

مقتدایی با یاد آوری اقدامات انجام شده در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و برخورد با آن به عنوان یک عارضه، نوع برخورد با مسایل اجتماعی را نیز از این قبیل دانست و خاطرنشان کرد: ‌به جز مباحث تهاجم به نظام و حکومت و ارکان اساسی، سایر مسایل بدون استثنا اجتماعی است که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود:‌ امنیت در قالب یک موضوع ایمن سازی از فضای راهنمایی و رانندگی تا آسودگی در خرید از بازار، حفاظت از مسکن و خانواده، احساس امنیت هنگام تردد و مسایل اعتیاد و تعرضات را دربر می‌گیرد و همه این مولفه ها فضایی ایجاد می کند که در آن احساس آرامش کنیم و به دنبال ایجاد این احساس آرامش رونق اقتصادی، اشتغال، دوری از بزهکاری، فراهم کردن زمینه ازدواج و کاهش بخش اعظمی از مفاسد که دغدغه خاطر مسئولان است، محقق می شود.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به این که کارگروه ها و دستگاه های اجرایی در استان به طور داوطلبانه خواستار برعهده گرفتن بخشی از مباحث و مسایل اجتماعی مطرح در استان شوند، خاطرنشان کرد:‌ فرمانداران، بخشداران، مدیران اقتصادی و اجتماعی می‌توانند با گردهمایی و بحث و بررسی مسایل، کارهای خوبی را در استان کلید بزنند که به تبع آن آسایش و امنیت مردم برقرار شود .

مقتدایی همچنین با اشاره به افتتاح رسمی بندر شادگان در روز دوشنبه(۵ آبان) با حضور وی، این اقدام را در جهت ایجاد امنیت اقتصادی و پرجمعیت کردن مرزها عنوان و تصریح کرد:‌ مرزها باید مرکز فعالیت های اقتصادی شود. در مورد آبادان و خرمشهر که خط شکسته شد؛ یک میلیارد تومان اعتبار نیز برای احداث جاده هندیجان به بستان اختصاص داده شد و با طرح های دیگر، در نهایت سعی می کنیم طی یک ماه آینده اقتصاد بیمار هندیجان را به یک اقتصاد سالم تبدیل کنیم.

وی افزود: مرزها را باید پرجمعیت کرد؛ آن هم یک جمعیت مولد و فعال در بخش های کشاورزی و اقتصادی؛ این موضوع رویکرد مجموعه شورای تامین استان است و این سیاست ها به شورای تامین استان منتقل خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/420208کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.