جزئیات عمره دانشگاهیان خوزستان/ انجام ثبت‌نام تا ۱۰ آبان‌ماه

مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان با اعلام این‌که ثبت‌نام دوره جدید عمره دانشگاهیان از روز یکشنبه(۲۷ مهرماه) آغاز شده و تا ۱۰ آبان‌ماه ادامه دارد، گفت: استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز دانشجویان متأهل و دانشجویان پسر می‌توانند با مراجعه به سایت لبیک اقدام به ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی با بیان این‌که پس از پایان مدت ثبت‌‌نام از طریق سایت www.labbayk.ir، قرعه‌کشی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، اظهارکرد:‌ ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اساتید و ۱۵ هزار نفر از دانشجویان در عمره سال تحصیلی ۹۴-۹۳ شرکت خواهند کرد؛ زمان قرعه کشی پس از تاسوعا و عاشورای حسینی می‌باشد که تاریخ دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته بین ستاد مرکزی عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک تجارت به زائران اعزامی مبلغ یک میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.

شفیعی بابیان این‌که زمان قطعی اعزام به عمره دانشگاهیان هنوز معلوم نیست، افزود:‌ ستاد مرکزی به سازمان حج و زیارت پیشنهاد کرده‌است، این محدوده بین اسفند‌ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده تعیین شود.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به این‌که امسال یکی از اولویت‌های عمره دانشجویی برای دانشجویان تازه تأهل می‌باشد، خاطرنشان کرد:‌ برای دانشجویان نخبه علمی، فعالان فرهنگی و قرآنی، نفرات برتر جشنواره و اعضای فعال تشکل‌های اسلامی دانشجویان نیز سهمیه خاصی در نظر گرفته شده است که آیین‌نامه اجرایی و عملیاتی آن از سوی ستاد عمره مرکزی دانشگاهیان اعلام خواهد شد.

شفیعی یادآور شد:‌ در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ شرکت‌کنندگان در ثبت‌نام ۳۴۰ هزار نفر بودند که سهمیه اعلام شده ۱۷هزار و ۵۰۰ نفر بود. از این میزان ۳۹ درصد به وزارت علوم، ۳۳ درصد به دانشگاه آزاد، ۸ درصد به وزارت بهداشت و ۲۰ درصد به سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انتفاعی و غیرانتفاعی اختصاص یافت. از زائران اعزامی به عمره دانشگاهیان در سال گذشته ۲هزار و ۲۳۱ نفر از سهمیه را اساتید و بقیه را دانشجویان به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به این‌که اعزام عمره دانشگاهیان سال تحصیلی گذشته از ۲ فروردین‌ماه ۹۳ آغاز شد و در ۲۹ اردیبهشت‌ماه خاتمه یافت، عنوان کرد:‌ برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و نیز بهره‌برداری گسترده و عمیق دینی از این آیین معنوی، همایش هم‌اندیشی در مدینه منوره، همایش مدینه‌شناسی، حلقه‌های قرآنی در مسجدالنبی و مسجدالحرام نیز برگزار شد که با استقبال شرکت‌کنندگان در این سفر قرار گرفت.

مسئول شوراهای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان یادآورشد: انتخاب روحانیون، مدیران و معاونان کاروان‌های عمره دانشگاهیان بر اساس سوابق اجرایی، تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و نوع تعامل و ارتباط آن‌ها با زائران دانشجو و اساتید و از سوی ستاد مرکزی عمره و عتبات دانشگاهیان با هماهنگی بعثه حج مقام معظم رهبری انجام می‌شود. همچنین قبل از انجام سفر عمره برای زائران بسته‌ای فرهنگی ارسال می‌شود که شامل کتاب، لوح فشرده و نشریات ویژه این سفر است.

https://hoorkhabar.ir/406038کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.