لزوم ارائه آموزش‌های پس از فارغ‌التحصیلی جهت افزایش تخصص و توانایی افراد

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بر لزوم ارائه آموزش‌های پس از فارغ‌التحصیلی در جهت افزایش تخصص و توانایی افراد تاکید کرد.

دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بدو خدمت پرسنل اداره‌کل امور مالیاتی استان که امروز(سه‌شنبه ۲۹ مهرماه) در مجتمع اقامتی آموزشی باغ معین اهواز برگزار شد، با اشاره به پیشرفت روزافزون علم و دانش، اظهار کرد: در گذشته میزان تنوع و گستردگی علوم مختلف اندک بود و به همین دلیل با مطالعه تاریخ به افرادی برمی‌خوریم که در زمان خود در علوم مختلف مهارت داشتند، ولی امروز دیگر شرایط تغییر کرده و تنوع و گستردگی علوم به اندازه‌ای زیاد شده که به ندرت می‌توان افرادی را یافت که در دو زمینه دارای تخصص باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وظیفه تولید علم و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارند، ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که تولید علم به تنهایی کافی نیست و علم باید به فناوری تبدیل شود و تولید علم و تبدیل آن به فناوری نیز وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور است.

شاکری‌نژاد تصریح کرد: تجاری‌سازی فناوری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و فناوری باید وارد خانه و زندگی مردم شود. اکنون با توجه به این‌که تنوع علم و فناوری بسیار زیاد شده، باید به موضوع تجاری‌سازی آن نیز بیشتر توجه شود و به راحتی می‌توان بیش از ۴۰ درصد فناوری را تجاری‌سازی کرد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه‌داد: امروز شرایط به گونه‌ای است که سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها به تنهایی جوابگوی نیازها نیست و وقتی فردی فارغ‌التحصیل شده و وارد بازار کار می‌شود، دارا بودن مدرک به تنهایی برای وی کفایت نمی‌کند و لازم است که توانایی و تخصص داشته باشد. در این زمینه دانشگاه‌ها مقصر نیستند، بلکه به دلیل توسعه روزافزون، فناوری وارد زندگی و محل کار افراد شده و در نتیجه افراد شاغل نیز باید دارای مهارت باشند. به عنوان مثال در حوزه مالیاتی نیز زمانی مالیات به صورت سنتی دریافت می‌شد و امروز شاهدیم که سیستم‌های مالیاتی نیز الکترونیکی شده است.

وی ادامه داد: زمانی که یک مجموعه اداری به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، ابتدا لازم است که پرسنل همان مجموعه با سیستم‌های جدید و فناوری روز آشنا شوند تا بتوانند روش جدید را در جامعه اجرایی کنند و در چنین شرایطی است که اهمیت برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت نمایان می‌شود و مدیرانی در این مسیر موفق خواهند بود که در مسیر آموزش پرسنل خود گام بردارند.

شاکری‌نژاد گفت: با توجه به پیشرفت فناوری، امروز دیگر بودجه‌ای که برای برگزاری دوره‌های آموزشی پرسنل اختصاص می‌یابد، هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است. در مجموعه مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی خوزستان نیز سال‌هاست که در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است و تلاش بر این است که دوره‌هایی برای پرسنل سازمان‌ها و ادارات مختلف استان برگزار شود. سامانه آموزش‌ مجازی جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در هفته دولت افتتاح شد و با استفاده از این سیستم نیز بسیاری از آموزش‌ها ارایه می‌شود.

دکتر محسن کاویانی مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان، نیز در این مراسم اظهار کرد: در مجموعه اداره‌کل امور مالیاتی خوزستان چند سال بود که در این سطح استخدام انجام نشده بود و با بررسی‌هایی که انجام شد مشخص شد که حدود ۳۰ درصد چارت سازمان خالی است و مجموعه با ۷۰ درصد ظرفیت کار می‌کند. همچنین تعدادی از نیروها که به سن بازنشستگی رسیده بودند به دلیل نیاز مجموعه همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

وی افزود: با تلاشی که انجام شد، مجوز استخدام نیروی جدید اخذ شد و امیدواریم افرادی که از امروز در این دوره شرکت می‌کنند، پس از دوره با آمادگی کامل وارد مجموعه شوند و با استفاده از این نیروی کارآمد بتوانیم در جهت ارتقاء هرچه بیشتر سیستم مالیاتی استان گام برداریم. پرورش نیروی انسانی در بسیاری از مجموعه‌ها در گذشته به صورت استاد شاگردی بوده و در نتیجه ممکن بود برخی نیروها به صورت نادرست آموزش ببینند، ولی اکنون شرایط تغییر کرده و نیروها در بدو ورود به مجموعه به صورت دقیق و با شرکت در دوره‌های آموزشی به درستی آموزش می‌بینند و در نتیجه با آگاهی و تسلط کامل نسبت به فناوری روز وارد مجموعه می‌شوند.

کاویانی با اشاره به ارتقاء سیستم مالیاتی استان، گفت: اکنون سیستم مالیاتی استان الکترونیکی شده و با اجرای طرح جامع مالیاتی، این سیستم روز به روز دقیق‌تر و کارآمدتر می‌شود.

پس از این مراسم دوره آموزشی بدو خدمت ۱۰۶ نفر از پرسنل اداره‌کل امور مالیاتی خوزستان که از سوی معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار می‌شود، آغاز شد و حاضران در این دوره در مدت ۲۲ روز برای ورود به مجموعه مالیاتی استان آموزش می‌بینند.

https://hoorkhabar.ir/403931کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.