منطقه آزاد با حصارکشیدن به دور خودش کانون فعالیت اقتصادی نمی شود/نزدیک به۵ هزار نفر در اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری کار می کنند/برای حل مشکل آلاینده ها نمی شود شمشیر برداشت

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری امروز در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد یک ساله خود پرداخت و گفت:در روزهای اول کار مانورهای متفاوتی از مواد مخدر گرفته  مسائل اجتماعی برگزار کردیم که این مانورها ادامه خواهد داشت در کنار این مانورها در بحث امنیت ، مواد مخدر و مناطق آلوده به مواد مخدر موفقیت های خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد:با پیگیری های که شد چند کار اساسی را انجام دادیم منطقه آزاد آبادان و خرمشهر باید یک خدمات متقابلی را ارائه دهد  منطقه آزاد با حصار دور خودش کشیدن نمی تواند تبدیل به یک کانون فعال اقتصادی شود اولین ضرر و زیانش به مردم می رسد بعد نصیب استان و کشور خواهد شد.

استاندار خوزستان  تاکید کرد:منطقه آزاد به معنای تردد سهل برای یک فعالیت اقتصادی است که معیشت و امنیت مردم را تامین کند برای آنجا تصمیمی گرفته شد که مردم منتفع شوند وتردد بیش از حد شود  تا رونق اقتصادی در مرزها رخ دهد اعتقادم این است اگر منطقه آزاد به تنهایی خوب مدیریت کند و استان هیچ چیز دیگری نداشته باشد به تنهایی می تواند خدمات خوبی به مردم استان بدهند حتی موجب رونق استان های دیگر می شود.

وی ادامه داد:دومین کاری که انجام دادیم بندر شادگان بود که تاسیسات عظیمی آنجا بود  با مذاکراتی که  با وزیر کشور داشتیم مجوز این بندر را گرفتیم تا ان شالله قبل از عاشورا کار عملیاتی آن را انجام دهیم تا بندر شادگان زیر مجموعه بندر امام شود.

 مقتدایی گفت:یک اقدام عمرانی اقتصادی سنگین در منطقه چزابه داشتیم که شامل ۳۲ کیلومتر راه و بازارچه آنجا می شود که  اعتبار ۱۰ میلیاردی برای جاده تخصیص داده شد و کار پایانه چزابه  را از بازارچه جدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد:کار بعدی ما در هندیجان است  روز چهارشنبه یکی از معاونت های گمرک کشور می آید تا شرایطی را فراهم کنیم تا تاثیر شهر وبندر هندیجان بر بهبهان ،امیدیه، رامشیر و آغاجری محسوس شود امتیازی به فعالین بندری هندیجان خواهیم داد تا هم آنها منتفع شوند همه به شهرهای اطراف توجه شود.

استاندار عنوان داشت:تاکید خاص بر خرید  کالاها و خدمات درون استان داشتیم که پیشرفت خوبی حاصل شد ولی مطلوب ما نیست شاید ۷۰ درصد محقق شده است همه شرکت ها و ادارت ملزم هستند که از محصولات درون استان و بنکداران استفاده کنند خود این کار یعنی اشتغال.

وی اضافه کرد:غیر از ادارات و دستگاه ها یک  اقدامی  باید توسط مردم صورت بگیرد آنها باید از کالاهای درون استان خرید کنند مثلا مردم وقتی به سوپرمارکت ها وبازار  می  روند در حالیکه محصول مشترک استانی وجود دارد محصول یک استان دیگر را می خرند مردم از محصولات استان استفاده کنند.

 مقتدایی گفت:اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری یک کار جانانه ایی است که در حال انجام است چیزی نزدیک ۵ هزار نفر در این پروژه الان مشغول به کار شده اند که از کل اشتغالی که صورت گرفته است فقط ۱۱ درصد غیراستانی بوده است آن هم به دلیل تخصص هایی که نیاز بوده است امیدواریم اشتغال در این طرح به ۱۰ هزار شغل برسد.

وی ادامه داد:قصد ما این است که کارهای عمرانی در استان صورت بگیرد که از روال معمول خارج است یکی بحث ۱۳۰۰ میلیارد تومان زیرساخت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف درکل استان است که این کار اگر اتفاق بیفتد ده ها برابر این مبلغ از طرف سرمایه گذارهاست.

استاندار در خصوص آلایندگی ها در استان توضیح داد:بحث آلاینده ها در کل کشور و دنیا مطرح است باید بر اساس اولویت ها جلو برویم اگر بدون مطالعه بخواهیم دست به کاری بزنیم چون طرح های بی مطالعه عوارض زیست محیطی خواهد داشت مثل سد گتوند که بخشی از کار دیده نشد یا بحث کشت وصنعت که فقط مقطع تولید را در نظر گرفتند و آب و زه آب ها را در نظر نگرفتند.

وی ادامه داد:برای حل مشکل آلاینده ها نمی شود شمشیر برداشت و کاری انجام دهیم که تبعاتش را نمی دانیم چیست در بخش های مختلف با تانی و آرامش پیش خواهیم رفت تا حالا دو بار مسئولین الکل سازی رازی را خواسته ام و در خفا آنها را توبیخ کرده ام نیاز نیست هرکاری را علنی انجام داد.

https://hoorkhabar.ir/399176کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.