کشته شدن ۷ شهروند سوری در حملات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش

حملات ائتلاف آمریکا موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه باز هم به کشته شدن غیر نظامیان سوری منجر شد.

حملات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به بهانه مبارزه با داعش تاکنون به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه سوری و عراقی شده است.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان، امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دست‌کم هفت غیر نظامی سوری در حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در نزدیکی پالایشگاه نفتی در شمال سوریه جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، دفتر فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی طی روزهای جمعه و شنبه ۱۵ حمله هوایی در سوریه انجام دادند که از این میان دو حمله در نزدیکی شهر کوبانی در مرزهای ترکیه و سوریه صورت گرفت. در این بیانیه گزارشی درباره کشته شدن عناصر تکفیری داعش منتشر نشده است.

پیش از این نیز سازمان بین‌المللی «دیده بان حقوق بشر» در پی کشته شدن غیر نظامی سوری در حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در شمال غرب سوریه خواستار آغاز تحقیقات درباره نقض احتمالی قوانین جنگ شد.

این نهاد بین المللی حقوق بشری که مقر آن در نیویورک است، ضمن ابراز تاسف از کشته شدن غیر نظامیان سوری در حملات هوایی آمریکا به سوریه به بهانه مبارزه با داعش اعلام کرد که آمریکا و هم‌پیمانان آن باید همه تدابیر لازم جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به غیر نظامیان سوری را به کار بگیرند.

برخی از تحلیلگران عربی و غربی تاکید کردند که حملات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و کشته شدن غیر نظامیان را نمی‌توان کورکورانه و اشتباهی قلمداد کرد بلکه این حملات با هدف حمایت پنهانی از عناصر تکفیری داعش و اعزام نیروی زمینی به اراضی عراقی و سوری صورت می‌گیرد.

https://hoorkhabar.ir/391958کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.