بیشترین شکایات مردم از آژانسهای گردشگری و هتلها
طبق آمار منتشرشده از سوی ستاد مرکزی خدمات سفر، ۱۷۱ مورد شکایت مردمی تا دوازدهم فروردینماه از طریق سامانه ۰۹۶۶۹ اعلام شده که بیشترین آمار آن متعلق به دفاتر خدمات گردشگری و پس از آن هتلهاست.
محمد رنگرز ، مدیر سامانه ۰۹۶۶۹ ستاد مرکزی خدمات سفر گفت: از ۲۶ اسفند ۹۲ تا ۱۲فروردین ۹۳، ۱۴هزار و ۷۲۷تماس در رابطه با اطلاع رسانی، پیشنهاد و انتقاد از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و جاذبه های گردشگری در سامانه ۰۹۶۶۹ به ثبت رسیده است.
وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ۰۹۶۶۹، کسب اطلاع از وضعیت راه ها با ۵ هزار و ۸۷۱مورد همچنان در صدر موضوعات ثبت شده در این سامانه قرار دارد.
رنگرز گفت: همچنین اطلاع رسانی در رابطه با امدادخودرو با ۲ هزار و ۸۷۱مورد، جاذبه های گردشگری با هزار و ۷۱۵مورد، وضعیت جوی و آب و هوا با ۲هزارو ۱۶۵ مورد، اماکن اقامتی با هزار و ۳۴مورد، اماکن پذیرایی با ۸۳مورد، دفاتر خدمات مسافرتی ۶۰ و سایر موضوعات۵۱۲ مورد بوده است.
بنابراین گزارش در مدت زمان مذکور ۱۷۱ مورد شکایت در این سامانه به ثبت رسیده که بیشترین موضوع آن با ۵۸ مورد در رابطه با دفاتر خدمات مسافرتی است و پس از آن شکایت از هتل ها با ۵۳ مورد، اماکن پذیرایی بین راهی، ۱۲ مورد، اماکن پذیرایی درون شهری،۶ مورد، جاذبه های گردشگری، ۱۳ مورد، هتل آپارتمان ها، ۱۴ مورد، کمپ های مسافرتی ۱ مورد، جاذبه ها، ۱۳ مورد و سایر موارد ۲۰ مورد بوده است.