خوزستان در بخش کشاورزی مقام نخست کشور را داراست

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان با تولید ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مجموع محصولات اعم از زراعی، باغی، دامی و شیلات مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

علی قاسم‌نژاد در همایش روز جهانی غذا که در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد گفت: خوزستان یکی از استان‌های مستعد کشور در تولید محصولات کشاورزی است و بیشترین طرح‌های توسعه آتی این بخش بویژه در زمینه گندم، ذرت و چغندر قند در این استان دیده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها خوزستان می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن در بخش کشاورزی کشور داشته باشد.

قاسم‌نژاد تصریح کرد: خوزستان شرایط لازم برای توسعه بخش کشاورزی را دارا بوده و با ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مجموع محصولات اعم از زراعی، باغی، دامی و شیلات مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده که بیش از ۱۱۰ نوع محصول زراعی و باغی در خوزستان کشت می‌شود که به تازگی هم وارد تولید محصولات جدیدی مانند زعفران و پسته در برخی مناطق شده است.

این مسئول ضمن تقدیر از معاونت غذا و دارو در برگزاری همایش روز جهانی غذا، افزود: تنوع شرایط اقلیمی در خوزستان این امکان را می‌دهد که دست‌کم ۲۵ میلیون تن انواع محصولات در این استان در آینده‌ای نه چندان دور تولید شود.

در پایان این همایش از ۱۹ مدیرعامل صنایع غذایی بر‌تر استان و ۱۵ مسئول فنی کارخانجات با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

https://hoorkhabar.ir/380305کپی شد!
143
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.