مقتدایی تاکید کرد: تعامل اداره‌کل ورزش و آموزش و پرورش در جهت توسعه ورزش

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر تعامل هر چه بیشتر دو اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، از تشکیل پارلمان ورزش استان تا یک ماه آینده خبرداد.

 

 عبدالحسن مقتدایی در شورای ورزش استان که روز گذشته (یکشنبه) در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ‌ما می خواهیم کارهای تخصصی انجام دهیم و برای این کار نیز باید نیروها مشخص شوند. ما به یک شاخص و یک خط کش جهت ارزیابی نیاز داریم که به طور مثال به ما گفته شود سال گذشته در رده های سنی نونهالان، ‌نوجوانان و جوانان این تعداد افراد را تحویل داده ایم و مشخص شود در سال ۹۳ خروجی چند نفر بوده است، به هر حال باید جایگاه مان تغییر کند.

وی خطاب به آموزش و پرورش گفت: وظیفه آموزش و پرورش استعدادیابی نیست ولی اکنون به عنوان یک بازوی کمکی باید در این بخش به ما کمک کند. ما موظف هستیم برای دانش آموزان برنامه های ورزشی بگذاریم. آموزش و پرورش یک جامعه ورزشی به نام دبیران ورزشی دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: ما در حقیقت می خواهیم یک درگیری مثبت بین اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان ایجاد کنیم تا هر کدام از این سازمان ها مدعی تربیت ورزشکار باشند. به هر حال باید بر کار نظارت شود تا رقابت مثبتی بین این دو سازمان به وجود بیاید. اگر قرار باشد استان از این وضعیت خارج شود، معتقدم نیاز به تحول دارد و یکی از شاخص های هیات ها نیز باید آموزش باشد و باید در این مقوله تاکید شود.

وی خاطر نشان کرد: ‌در گذشته در تیم ملی بزرگسالان مان از ۱۱ بازیکن، ۱۰ نفر از خوزستان بودند و البته باز هم می توانیم به همین صورت باشیم.

مقتدایی خاطر نشان کرد: با برگزاری المپیادهای ورزشی، استعدادها شناسایی می شوند و این یک کار مشترک است و هیات ها نیز باید در این زمینه مدعی باشند و اگر می خواهیم در آینده یک نام نیک داشته باشیم، باید این کار را انجام دهیم.

وی گفت:‌ وقتی بازیکن تولید می کنیم، هم قیمت پایین می آید و هم باعث افتخار خوزستان است. ما در گذشته بداوی، کعبی و مبعلی را داشتیم و اکنون باز می توانیم در تیم ملی چنین افرادی را داشته باشیم، چرا که اکنون هم از این نفرات بسیار داریم. به هر حال اگر به ورزش اهمیت دهیم می بینیم که چه اتفاق و نشاطی در مجموعه ایجاد می شود.

وی با تاکید بر برگزاری المپیاد ورزشی خاطر نشان کرد: ‌برگزاری المپیاد را از دست ندهیم و به نظر من باید در کل ورزش، کمی مباحث تخصصی تر دنبال شود.

استاندار خوزستان با اشاره به راه اندازی سایت ورزش استان گفت:‌ جای این سایت در ورزش استان خالی است که باید با هدف آموزش، تاریخچه میراث ورزش استان و جنبه های تاریخی و تفریحی باشد. البته این سایت باید مرجع و مربوط به جماعتی از افراد با سابقه باشد و برای مردم نیز ملموس باشد. در حقیقت جای مشاهیر ورزش استان خالی است. این سایت می تواند برای اطلاع رسانی و معرفی یک چهره باشد. در حقیقت مقدمات این کار تخصصی به صورت شخصی در حال چیدن است ولی بازهم نیاز به مساعدت است.

وی خاطر نشان کرد: ‌هیات ها به بحث آموزش مربیان و ورزشکاران توجه داشته باشند و در برخی شهرها باید برخی رشته ها به صورت مسابقات آموزشگاهی برگزار شوند. همچنین بازهم بر برخورداری مسابقات چندجانبه تاکید دارم. برگزاری مسابقات زمستانه و تابستانه نیز با هدف جلب تماشاگر برگزار شود، چرا که برگزاری این مسابقات هم باعث معرفی الگوها و هم باعث پر شدن اوقات فراغت مردم می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: ‌به هر حال باید تعامل به عنوان یک الگوی منظم بین آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان باشد و تا زمانی که اولین خروجی در بخش نونهالان مشخص نشده است، باید این ارتباط ادامه داشته باشد و گزارش آن نیز دائما ارایه شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه پارلمان ورزش استان، گفت: ‌شهرستان ها نیز جلسه شورای ورزش خود را برگزار کرده اند و فکر می کنم تا یک ماه آینده بتوانیم پارلمان ورزش خوزستان را برگزار کنیم و براساس آن می توانیم ۴۰۰ نفر را برای حضور در این پارلمان زیر یک سقف جمع کنیم و این یعنی وحدت، انسجام، ‌تعامل و همکاری با یکدیگر. ما شورا را بومی سازی کرده ایم و آثار این شورا را می توان طی یک سال آینده دید. همچنین پارلمان استان هم یک الگو است.

https://hoorkhabar.ir/376299کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.