آیت‌الله موسوی‌جزایری: انتقال آب کارون صدمه‌ای مخرب برای استان است

دیدار اصحاب رسانه و مطبوعات استان خوزستان با آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، امروز (۱۹ مهر ۹۳) در بیت ایشان برگزار شد.

همایون قنواتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن عرض خیر مقدم به اهالی فرهنگ و رسانه و تبریک عید غدیر خم گفت: استان خوزستان از نظر رسانه‌ها و مطبوعات جزو برترین استان‌ها است و بعد از تهران رتبه اول را دارد و این امر هم به خاطر مطبوعات و رسانه‌های زیادی است که در استان خوزستان وجود دارند که نشان دهنده این است که در استان تمام علایق و سلایق، دیدگاه‌ها و نظرات بیان می‌شوند و تمام طیف‌ها تریبونی برای اظهار نظر دارند.

وی افزود: مطبوعات و رسانه‌ها غیر از کار اطلاع‌رسانی و خبررسانی وظیفه این را دارند که رابطی بین مردم و مسؤولان باشند و در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ در جامعه نقش مهمی دارند. خبرنگاران وظیفه دارند مفاهیم و مسایلی که وجود دارد و اتفاق می‌افتند را مانند رشد و توسعه، اخلاق، مسایل دینی و… بیان کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: باید به مسایلی که از سوی مقام معظم رهبری در کارهای رسانه‌ای اعلام شد توجه کنیم و مطبوعات در فضای آزاد و آرام فضایی را به وجود بیاورند که تمام علایق و نظرات تمام مردم اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و پیوندی که در استان خوزستان ایجاد کرده‌اند بخش مهمی از رسالت ما است. ما باید این فرهنگ را گسترش دهیم و آن را به طبقه پایین جامعه منتقل کنیم.

قنواتی ادامه داد: امیدوارم در حوزه رسانه کارهای آموزشی خوبی صورت بگیرد و بتوانیم خبرنگاران تخصصی خوبی پرورش دهیم که در این زمینه اداره کل ارشاد در نظر دارد فضا را برای هر چه بهتر شدن کیفیت مطبوعات و رسانه‌ها مهیا کند. جمع حاضر دوستان مطبوعات و رسانه‌های مکتوب هستند که امیدوارم این جمع همدل و همراه در جهت توسعه بهتر و بیشتر فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه گام‌های خوبی بردارند.

سپس تعدادی از اهالی رسانه و مطبوعات مطالب و نظرات خودشان را در قالب مشکلات استان، عدم حمایت از خبرنگاران، مساله انتقال آب کارون، وضعیت نامناسب خبرنگاران و خانه مطبوعات بیان کردند.

در ادامه آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، ضمن عرض خوش آمد به اصحاب رسانه و مطبوعات و تبریک عید سعید غدیر خم گفت: عید سعید غدیر خم بالاتر از همه عیاد امت اسلامی و بالاتر از بعثت پیامبر اسلام است و جای شادی و سرور دارد چرا که باعث کامل شدن یک مجموعه است. وقتی این عمارت و ساختمان الهی کامل شد آن روز روز عید غدیر بود. عید غدیر بالاتر از تمام اعیاد است چون این عمارت در این روز و با ولایت امام علی (ع) کامل شد و جا دارد که شادی کنیم و این عید را تبریک بگوییم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: تبریک دیگر بابت این است که ما اکنون در زمان شاهنشاهی یا هر نظام طاغوتی دیگری نیستیم بلکه ما دنباله‌رو ولایت فقیه هستیم. همه ما باید سعی کنیم این ادعای ما واقعی باشد. رهبر معظم ما یک رهبر با بینش و فقیه و عالم است اما این کافی نیست بلکه باید همه امت با ایشان همراه باشند. تنها امام کافی نیست و امت باید به بلوغ فکری برسد و همراهی کند. ما باید امتی باشیم که برای دیگران الگو باشیم.

آیت‌الله موسوی‌جزایری اظهار کرد: امروز دشمنان در بوق و کرنا کرده‌اند، عزاداری می‌کنند، به تشیع جسارت می‌کنند و با انواع شگردها درصدد تضعیف هستند چون احساس خطر کرده‌اند. آمریکا و اسرائیل و پیروانشان احساس خطر کرده‌اند.

 وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی، تبلیغات و خبررسانی در تنویر افکار عمومی، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌سازی برای مردم مساله مهمی است. اگر بخواهیم در نظام جمهوری اسلامی به تفکیک بگوییم یکی از بزرگترین مسؤولیت‌ها نزد خبرنگاران است. اگر همه ما وظایف‌مان را انجام دهیم خدمت به ولایت فقیه و امیرالمومنین (ع) است.

امام جمعه اهواز با بیان این که ما دشمنان زیادی داریم گفت: این دشمنان برای دشمنی و ستیزه‌جویی با ما متحد هستند و ما هم باید با انسجام بیشتر و وحدت در مقابل آنها قرار بگیریم. از سوی مطبوعات و رسانه‌ها کارهای خوبی در جهت شبهه‌زدایی در این تهاجم فرهنگی صورت گرفته و صورت می‌گیرد. همچنین در حوزه‌های علمیه و دانشگاه امیرالمومنین (ع) هم فعالیت‌هایی انجام می‌شود. اکنون هم که نمایشگاه تشیع قبل از تاریخ برپا شده است تمام کارهای آن برای رضای خدا است و این جوانان خواستند خدمتی بکنند و زحمت هم کشیده‌اند. با مطالعه قرن به قرن و ارایه مستندات و شواهد در جریان گذر تاریخ تا به دوره حاضر رسیده‌اند. وی درباره مساله انتقال آب کارون اظهار کرد: درباره انتقال آب کارون هم در جلسه‌ای در تهران از ما دعوت شده تا در آن شرکت کنیم. رییس جمهور هنوز نسبت به اراده‌ای که به مردم خوزستان دارند پا برجا هستند و استقامت نشان داده‌اند. اما فشارها از طرف مقابل زیاد است و هر آن ممکن است این موضوع تزلزل پیدا کند اما ما در آن جلسه درباره این موضوع بحث خواهیم کرد. در این جلسه که در همین راستا است تصمیماتی گرفته خواهد شد زیرا که انتقال آب کارون صدمه‌ای مخرب و خطرناک برای استان خوزستان است و امیدواریم این کار صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: پیشنهاد ما این است که نشست مشترکی با نماینده‌ها داشته باشید. نماینده‌های مجلس و اصحاب رسانه با هم متحد شوند که اگر این دو با هم همگام شوند خیلی از کارها پیش می‌رود. نماینده‌های مجلس اختیارات قانونی دارند و تریبون قانونی در اختیار آن‌ها است و خبرنگاران هم همین طور. این دو قطب باید به یکدیگر نزدیک شوند. البته ائمه جمعه هم در خطبه‌ها این مسایل را بیان می‌کنند.

https://hoorkhabar.ir/372806کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.