درمان بیماران خارجی در خوزستان سامان‌دهی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ساماندهی پذیرش و درمان بیماران گردشگری سلامت در مراکز درمانی خوزستان از اول آبان ماه خبر داد.

دکتر ایرج نظری  اظهار کرد: کلیه مراکز درمانی داوطلب ارایه خدمات سلامت به گردشگران خارجی در سطح کشور از اول آبان ماه باید اطلاعات مربوطه را در سایت گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت کنند و از این تاریخ به مدت شش ماه زمان خواهند داشت تا دپارتمان بیماران بین‌الملل (IPD) را طبق ضوابط تعریف شده در مراکز تحت پوشش خود راه‌اندازی کنند.

وی افزود: بدیهی است پس از این تاریخ، بیمارستان‌هایی که فاقد این دپارتمان باشند، امکان پذیرش و درمان بیماران خارجی را در موارد غیر اورژانس را ندارند.

نظری ادامه داد: همچنین از اول آبان ماه تنها مراکز درمانی‌ای مجاز به پذیرش و درمان بیماران خارجی که به عنوان گردشگر پزشکی به ایران مسافرت کرده‌اند، هستند که شناسه و رمز عبور سامانه گردشگری سلامت را از اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی دریافت کرده باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد:  IPDیا دپارتمان بیماران بین‌الملل، یکی از راهکارهای پذیرفته شده در دنیا جهت پذیرش، ثبت اطلاعات و درمان بیماران بین‌الملل است.

وی گفت: بیشتر بیماران خارجی که برای درمان به خوزستان مراجعه می‌کنند، از کشور عراق هستند. در سال گذشته حدود ۱۴۰۰ بیمار خارجی در بیمارستان‌های گلستان، امام و شفا اهواز خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

نظری عنوان کرد: بیماران عراقی اغلب برای درمان بیماری‌‌های قلب و داخلی و انواع سرطان و همچنین انجام جراحی‌ها به خوزستان سفر می‌کنند.

https://hoorkhabar.ir/371812کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.