تجلیل از کودکان و نوجوانان خوزستانی برگزیده مسابقه‌های کشوری و بین‌المللی

از کودکان و نوجوانان خوزستانی برگزیده مسابقه‌های بین‌المللی و کشوری کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان خوزستان که برگزیده‌ مسابقات بین‌المللی و کشوری در ۲ سال گذشته شده‌اند به مناسبت هفته‌ ملی کودک با حضور معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان تجلیل شدند.

فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان، در این آیین که در مجتمع فرهنگی ـ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز برگزار می‌شد از تلاش کودکان و نوجوانان استان خوزستان و نیز مربیان کانون و والدین آنان که در کسب موفقیت‌هایشان در عرصه‌های بین‌المللی مشارکت و اهتمام داشته‌اند تقدیر کرد.

وی گفت: این موفقیت‌ها نشان دهنده وجود استعدادهای شگرف و نهفته بچه های خوزستانی در عرصه های مختلف را دارد که باید تلاش نماییم تا این استعدادهای را به نحو احسن شکوفا نماییم.

خبیر از آثار کودکان در زمینه نقاشی، سفال‌کاری، و انیمیشن که در حاشیه این مراسم به نمایش گذاشته شده بود به عنوان یک کار فاخر یاد کرد و گفت: ما باید فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم زیرا که یکی از مشکلات فعلی کشور پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: کتاب و مطالعه دانش افراد را بالا خواهد برد و بالا رفتن دانش و مطالعه در جامعه به پیشرفت و اعتلای بیش از پیش جامعه کمک خواهد کرد.

وی گفت: کسب رکورد مطالعه ۲۵۰ عنوان کتاب در سال توسط دو کودک خرمشهری و بستانی مایه افتخار استان است که این فرهنگ باید در تمامی استان و در بین افراد خصوصاً کودکان و نوجوانان استان نهادینه شود.

همایون قنواتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، نیز در این آیین وعده داد هدایایی در قالب کتاب به این کودکان اهدا و نیز مجموعه آثار کودکان و نوجوانان به صورت مجله چاپ و منتشر شود.

در این مراسم که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد از ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان خوزستانی که در دو سال اخیر در مسابقه‌های بین‌المللی حایز رتبه‌های برتر شده بودند و مدال‌های مختلف را بر گردن آویخته‌اند تجلیل به عمل آمد.

مراسم هفته ملی کودک در مراکز کانون پرورش فکری استان خوزستان از روز ۱۵ مهر ۹۳ در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام (ره)، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملا ثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، هویزه، شادگان و هفتکل آغاز شده است و تا ۲۱ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/370260کپی شد!
79
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.