حق انتشار دو کتاب ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت فروخته شد

سرانجام پس از گذشت سه روز از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، حق انتشار دو کتاب از یک داستان نویس جوان ایرانی فروخته شد.

انتشارات آلمانی «هاوزر» حق انتشار مجموعه داستان «هفت گنبد» نوشته محمد طلوعی داستان نویس جوان ایرانی را خریداری کرده است.

این ناشر با استقبال از مجموعه داستان «هفت گنبد» گفته که کتاب اخیر را تا سال آینده ترجمه و منتشر می کند.

«هفت گنبد» شامل ۷ داستان با عناوین ۲ روز مانده به عدن، آمپایه بارون، خواب برادر مرده، بدو بیروت بدو، لیلاج بی اوغلو، امانتداری خاندان آباشیدزه و لوح غایبان است.

همچنین یک ناشر ایتالبایی به نام «فلترینلی» حق انتشار کتاب دیگری از محمد طلوعی را خریداری کرده است.

نام این رمان، داستان «آناتومی افسردگی» است که یک اثر شهری، مدرن و امروزی است و به افسردگی نسل جوان در زندگی شهری می‌پردازد. داستان  «آناتومی افسردگی» ۳ شخصیت اصلی و سه بخش دارد که هر بخش به یکی از این شخصیت‌ها اختصاص یافته است.

فرزانه دوستی به عنوان مدیر یک آژانس مبادله رایت، کار مذاکره برای فروش حق انتشار نسخه آلمانی و ایتالیایی این دو کتاب طلوعی را در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت انجام داده است.

بر اساس این گزارش، طلوعی اولین نویسنده ایرانی است که موفق به واگذاری حق انتشار کتاب هایش در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت شده است. چندین آژانس مبادله رایت کتاب از ایران به آلمان آمده اند تا درباره واگذراری حق انتشار کتاب هایی که از ایران به نمایشگاه کتاب فرانکفورت آمده، مذاکره کنند که به گفته مدیران این آژانس ها احتمال عقد قرارداد در جریان برگزاری نمایشگاه معمولاً کم است و احتمال حصول توافق بعد از این رویداد بیشتر است.

https://hoorkhabar.ir/370172کپی شد!
172
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.