امام جمعه شهر چمران ماهشهر: آمریکا برای حضور مجدد نظامی در عراق زمینه‌سازی می‌کند

امام جمعه شهر چمران ماهشهر گفت: آمریکا برای حضور مجدد نظامی در عراق زمینه‌سازی می‌کند.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های آیین دشمن‌شکن نمازجمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: بر اساس روایات موجود عید غدیر خم عید الله اکبر است و فضیلت و اهمیت آن با دیگر اعیاد قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه غدیر باید به گوش همه جهانیان برسد، تصریح کرد: باید رسالت حضرت امیرالمؤمنین(ع) که همانا پرچمداری اسلام ناب محمدی(ص) است به خوبی به تمام دنیا شناسانده شود.

خطیب جمعه شهر چمران با تأکید بر احیای دهه غدیر و ولایت، افزود: همانگونه که امروز اسلام به تمام جهانیان شناسانده شده عید غدیر نیز باید توسط تمام دنیا دیده و شناخته شود.

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران به وقایع کشور سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: امروز شیعیان جهان داغدار مصائب خونباری هستند که بر سر ملت سوریه و عراق وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زنان و کودکان و افراد بی‌پناه در سوریه و عراق به خاک و خون کشیده می‌شوند و هیچ صدایی در حمایت از آنها شنیده نمی‌شود.

*ملت ترکیه در برابر محاصره کوبانی بی‌تفاوت نباشد

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: امروز کوبانی توسط داعش مورد محاصره قرار گرفته و ائتلافی نیز که علیه داعش شکل گرفته در ظاهر با داعش مقابله می‌کند. ائتلاف ضد داعش در حقیقت با داعش و علیه ملت مظلوم و ستم‌کشیده سوریه و عراق اقدام می‌کند.

وی با انتقاد از سکوت ملت ترکیه در برابر محاصره کوبانی، گفت: ملت ترکیه که داعیه مسلمان بودن دارند سکوت کرده و  دست به قیام نمی‌زنند.

*آمریکا برای حضور مجدد نظامی در عراق زمینه‌سازی می‌کند

خطیب جمعه شهر چمران آمریکا را خطرناک‌تر از داعش دانست و خاطرنشان کرد: امروز آمریکا خطرناک‌تر از داعش شده چراکه هدایت کننده این گروه تکفیری است.

هاشمی بیان کرد: آمریکا در حال زمینه‌سازی برای حضور نظامی زمینی در عراق است در حالی که تاریخ نشان داد آمریکا از حضور قبلی خود در عراق کارنامه قبولی دریافت نکرد.

وی تصریح کرد: حمله آمریکا به عراق بیش از یک میلیون کشته و ۴ میلیون بیوه زن بر جای گذاشت بنابراین چرا باید درهای عراق دوباره روی آمریکایی‌ها باز شود.

*داعش جزئی از ماهیت آمریکاست

امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه داعش جزئی از ماهیت آمریکا است، گفت: آمریکا به وسیله داعش می‌خواهد کشور عراق را به سه قسمت تقسیم و حکومت بشار اسد را نیز در سوریه ساقط کند.

هاشمی با تأکید بر اینکه خط مقاومت در برابر توطئه آمریکایی‌ها خواهد ایستاد، اظهار کرد: ایران نیز در برابر این دسیسه‌ها ساکت نخواهد ماند.

*امروز ایران به امن‌ترین نقطه جهان تبدیل شده است

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران به سی‌امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: امنیت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت وجود وزارت اطلاعات، جمهوری اسلامی امن‌ترین نقطه دنیاست، خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات وزارت بسیار بزرگ و عظیمی است که نیروهای مخلص آن شبانه‌روز و جهادگونه از خاک وطن دفاع می‌کنند.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان تأکید کرد: این زاهدان شب و شیران روز برای تأمین امنیت نظام و کشور مرزها را در می‌نوردند.

https://hoorkhabar.ir/369161کپی شد!
94
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.