نمایشگاه «الاهواز عبر التاریخ» برپا شد

نمایشگاه “الاهواز عبر التاریخ (اهواز در گذر تاریخ)” از عید قربان تا عید غدیر خم در سالن ورزشی کارگر اهواز برپا است.

عاید شلشی‌نیا‌، مدیر برگزاری این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه از عید قربان برپا شده و تا عید غدیر خم ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه به سالن ورزشی کارگر اهواز از ساعت هشت تا ۱۲ و از ۱۷ تا ۲۲ مراجعه کنند.

وی افزود: ما از هفت ماه پیش برای برپایی این نمایشگاه دست به کار شدیم و تعدادی از جوانان فعال مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) واقع در منطقه آهن افشار اهواز با ما همکاری کردند. این جوانان شامل تعدادی از دانشجویان و فرهنگیان این منطقه هستند.

او ادامه داد: این نماشگاه می‌تواند پاسخی باشد به افکار، عقاید و گروهک‌هایی که شهر اهواز را مورد هجمه قرار داده‌اند. ما بنا به گفته رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: “ملت ایران وامدار دو مجموعه انسانی اهواز و جبل عامل است” برای برپایی این نمایشگاه اقدام کردیم. ما این نمایشگاه را برگرفته از این کلام رهبر انقلاب و برای پاسخ به شبهات و افکار موجود که می‌گویند اهوازی ها شیعه نیستند برپا کرده‌ایم و تاکید می‌کنیم که اهواز از قرن اول هجری قمری شیعه بوده و علمای موجود در اهواز شیعه و از پیروان امام علی (ع) هستند که تا قرن ۱۲ بارزترین و معروف‌ترین علمای شیعه ساکن اهواز بودند.

شلشی‌نیا خاطر نشان کرد: با استناد به گفته دیگری از مقام معظم رهبری که “اهواز دروازه ورود مذهب تشیع است و مذهب تشیع از اهواز وارد ایران شده است” اهوازی‌ها قبل از شاه اسماعیل صفوی و پیدایش صفویان شیعه بوده‌اند. یعنی این که بعد از سال ۱۷ قرن اول هجری قمری که اسلام اهواز را فتح کرد و مسلمانان وارد اهواز شدند پیروانی برای امام علی (ع) در اهواز پیدا شدند.

وی اظهار کرد: ما هم با توجه به این گفته‌ها و مستندات اقدام به برپایی این نمایشگاه کردیم و بارزترین و مشهورترین علمای شیعه را مانند ابن سکیت دورقی، دعبل خزاعی، علی بن مهزیار و داوود ابن مهزیار را استخراج کردیم. ما از این علما و دانشمندان کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های آن‌ها را که شامل دست نوشته‌های فقهی، ادبی، و حتی پزشکی بوده‌اند را استخراج کردیم.

مدیر برگزاری نمایشگاه “الاهواز عبر التاریخ (اهواز در گذر تاریخ)” بیان کرد: در این نماشگاه غرفه‌هایی همچون غرفه اتفاقات مذهبی مانند ورود ضریح امام حسین (ع) به اهواز، غرفه تشرف شخصیت به مذهب تشیع، غرفه پاسخ به شبهات برای پاسخگویی به شبهات موجود درباره مذهب تشیع، غرفه احادیث اهل بیت (ع) و غرفه قرآن و اهل البیت (ع) را دایر کرده‌ایم.

او اظهار کرد: سالن دوم این نمایشگاه با غرفه گروه‌های گمراه یا فرقه‌های ضاله شروع می‌شود که وهابیت و تکفیری‌هایی مانند داعش و افکار و عقاید و نظرات آنها را شامل می‌شود. غرفه دیگر وحدت اسلامی است که تصاویری از وحدت امت اسلامی و این که هیچ تفاوتی میان سنی و شیعه نیست را نشان می‌دهد. غرفه کاریکاتور از دیگر غرفه‌های ما است و از مهمترین غرفه‌ها می‌توان به غرفه جهاد عشایر اشاره کرد.

شلشی‌نیا یادآورى کرد: دقیقا ۹۹ سال پیش جهاد عشایر عرب خوزستان در منطقه‌ای معروف به المنیور اتفاق افتاد که نام شهدا و تصاویری از آنها و مرجعی که فتوای جهاد را صادر کرد را در آن جا می‌توان مشاهده کرد.

https://hoorkhabar.ir/365992کپی شد!
139
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.