آخرین اخبار روز ورزش خوزستان

ویسی ۳ جلسه محروم شد2014-10-06_18-32-31

به نقل از فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان از سری رقابت‌های لیگ برتر که سوم مهرماه از هفته دهم برگزار شد، از سوی عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان مطالبی نادرست و الفاظی که تشکیلات وزارت ورزش و داوران را زیر سوال برد، مطرح شد که وی طبق بند های ۲ و ۳ ماده ۶۷ آیین نامه انضباطی به سه جلسه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین از سوی یعقوب پیری، مدیر رسانه ای تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار زننده نسبت به داور بازی و استفاده از الفاظ نادرست انجام گرفت که وی طبق بند ۴ ماده ۶۶ آیین نامه انضباطی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

طبق اعلام کمیته انضباطی به دلیل اعتراض برخی از اعضای کادر فنی تیم استقلال خوزستان نسبت به قضاوت داور، این تیم به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

موسی کولیبالی، بازیکن تیم استقلال خوزستان به دلیل برخورد زننده با داور مسابقه به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

[divider]

دارنده نشان برنز کشتی فرنگی اینچئون: تا وقتی نماینده‌ای در فیلا نداریم حق‌مان را می‌خورند2014-10-06_18-35-29

پیام بویری  اظهار کرد: مسابقات آسیایی، رقابت های بسیار سنگینی است و تمام کشورها با آمادگی کامل وارد این پیکارها می شوند و بیشتر نفراتی که شرکت کرده بودند، عنوان‌دار بودند.

وی گفت: برای من که یک جوان بودم خیلی سخت بود که وارد میدان رسمی رده سنی بزرگسالان شوم و این اولین میدانی بود که در این رده کشتی می گرفتم. من فقط دو ماه است که وارد این رده شده ام. به هر حال خدا به من کمک کرد و توانستم به مدال برنز برسم.

این ملی‌پوش خوزستانی درباره کشتی اولش مقابل حریف ازبکستانی، عنوان کرد: حریف ازبکی ام، کشتی‌گیر خیلی خوبی بود و زور بسیاری داشت ولی من هم از قبل آمادگی رویارویی با او را داشتم و توانستم در این مسابقه با تغییر سبک کشتی‌ام، او را شکست دهم.

وی افزود: در کشتی دوم با کشتی‌گیر هندی بازی کردم که عنوان‌دار آسیا و نفر هفتم جهان بود. از روز قبل از مسابقه، مربیانم کشتی او را برایم آنالیز کرده بودند که چگونه با او کشتی بگیرم. خدا را شکر به حرف مربیانم گوش دادم و توانستم در این مسابقه که حریفم زور بسیار و آمادگی جسمانی بالایی داشت، به پیروزی برسم.

بویری درباره کشتی سوم و شکست مقابل حریف ژاپنی، گفت: در تایم اول یک کمر از حریفم گرفتم که داوران امتیاز آن را به من ندادند. در تایم دوم هم یک امتیاز فنی گرفتم که پس از ۳۰ ثانیه داور یک اخطار – پوئن به من داد. از دقیقه چهار و ۴۵ ثانیه مسابقه هم بود که داور شروع به قطع و وصل کردن بازی آن هم به بهانه های مختلف کرد و با این کارش می خواست بازی را از دست من در بیاورد. به نظر من این کارها از قبل برنامه‌ریزی شده بود و هیات ژوری هم ژاپنی بود و اگر ما اعتراض می کردیم، یک امتیاز دیگر به حریف ژاپنی می دادند. من در این بازی با حساب یک بر یک به دلیل اخطاری که داشتم، شکست خوردم.

وی درباره پیروزی‌اش در بازی شانس مجدد و کسب نشان برنز، خاطر نشان کرد: در این مسابقه با حریف ترکمنستانی کشتی گرفتم. او را از قبل می شناختم، چرا که سال ۲۰۱۲ در گزینش المپیک، فرشاد علیزاده را ضربه فنی کرده بود. از قبل کشتی های او را دیده بودم و مربیان نیز کشتی های او را برایم آنالیز کرده بودند و من توانستم خیلی راحت تر او را شکست دهم و به نشان برنز برسم.

این کشتی‌گیر خوزستانی درباره داوری این مسابقات گفت: تا وقتی که ما یک نماینده در فیلا نداریم، همیشه وضعیت مان همین است و کسی هم پیگیر کار ما ایرانی ها نیست. اگر کسی مانند امیررضا خادم را در فیلا داشتیم، هیچ موقع حق ما را نمی خوردند و با توجه به این که کسی را نداریم، خیلی راحت حق مان را ضایع می کنند و سرمان را می برند. حق هر پنج گشتی‌گیرمان که برنز گرفتند را ضایع کردند.

وی در ادامه با ابراز رضایت از عملکردش، بیان کرد: از نتیجه‌گیری راضی نبودم، چرا که با تمام قوا رفته بودم که به فینال برسم و هیچ موقع فکر نمی کردم این گونه به من باخت دهند. من برای طلا رفته بودم.

بویری عنوان کرد: به هر حال حضورم در این مسابقات باعث شده است که کشتی گرفتن برای من خیلی راحت تر شود. از این بعد هم انتظارات از من بالاتر می رود و من هم بیشتر تلاش می کنم تا بتوانم در مسابقات آینده، نشان برنزم را به طلا تبدیل کنم.

وی در پایان گفت: از کادر فنی تیم‌ملی، آقایان احد پازاج و حسن بابک بابت اعتمادی که به من کردند و فرصت حضور این میدان مهم را به من دادند، تشکر می کنم. خیلی سخت است به یک جوان چنین میدانی داده شود ولی این اعتماد را به من کردند و خوشحالم که تاحدودی جواب اعتماد آن ها را دادم. البته آقای بابک انتظار خیلی بیشتری از من داشت ولی خوشحالم که با مدال برگشتم.

[divider]

قهرمانی نفت‌اهواز در مرحله اول لیگ شنای خوزستان2014-10-06_18-37-02

مسعود داوودی، دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان اظهارکرد: این مسابقات روز گذشته (یکشنبه) در اهواز و با حضور تیم‌های نفت‌اهواز، دزفول، خرمشهر، شوشتر، شوش و هفت‌تپه و باشگاه‌های کیمیا عرصه پارس و استخر موج در اهواز برگزار شد.

وی بیان‌کرد: در پایان این مسابقات، نفت اهواز با ۳۷۵ امتیاز قهرمان شد، کیمیا عرصه پارس با ۳۴۲ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و استخر موج با ۱۶۲ امتیاز در مکان سوم ایستاد.

دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان گفت: روز گذشته روز خیلی خوبی برای ما بود، چرا که پیش‌بینی نمی‌کردیم که استقبال از این مسابقات به این صورت باشد و فکر می‌کنم در مرحله دوم رقابت‌ها شاهد حضور ۱۱، ۱۲ تیم باشیم.

وی بیان‌ کرد: بعد از مدت‌ها شاهد چنین رقابت‌هایی بودیم و به نظرم برگشت استان به دوران گذشته‌اش، دور از انتظار نیست و البته باید هر کسی گوشه‌ای از کار را به دست بگیرد.

داوودی عنوان‌کرد: خوزستان اکنون جایگاهی در این رشته ندارد ولی با برنامه‌ریزی‌ای که عیسی‌زاده، سرپرست هیات دارد، صد درصد می‌توانیم به جلو پیش برویم. به هر حال کار کردن نیاز به یک برنامه‌ریزی بلندمدت دارد.

وی در پایان گفت: دور دوم این مسابقات، احتمالا ۲۲ روز دیگر به میزبانی آبادان برگزار خواهد شد.

[divider]

معرفی برترین تیم‌های ساندا خوزستان2014-10-06_18-38-36

محمدامین غری، مسؤل برگزاری مسابقات هیات ووشو استان اظهارکرد: این مسابقات روز گذشته (یکشنبه) در اهواز برگزار شد.

وی با بیان این‌که مسابقات در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد، گفت: ۱۶ تیم در رده سنی جوانان و ۱۸ تیم در رده سنی بزرگسالان در این مسابقات شرکت کرده بودند.

مسوول برگزاری مسابقات هیات ووشو خوزستان بیان‌کرد: در رده سنی جوانان تیم‌های دزفول، هندیجان و ایذه به ترتیب اول تا سوم شدند و رده سنی بزرگسالان نیز دزفول، نن‌شائولین ماهشهر و اندیمشک به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی عنوان‌کرد: سطح مسابقات نسبت به سال گذشته بهتر و پیشرفت ووشوکاران نیز بیشتر شده بود. نفرات برتر وارد اردوهای تیم استان می‌شوند و درنهایت به مسابقات انتخابی تیم‌ملی که اسفندماه برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

[divider]

پایان مسابقات شطرنج کشور در بهبهان2014-10-06_18-39-56

عبدالامیر خطیب‌زاده، رییس هیات شطرنج استان  اظهارکرد: این مسابقات با حضور ۱۰۹ شطرنج‌باز از ۱۱ استان کشور، ۱۲ و ۱۳ مهرماه به میزبانی بهبهان برگزار شد.

وی بیان‌کرد: در پایان مسابقات، بهتاش سلیمی‌فر از بوشهر قهرمان شد و سینا فیلی و محمد نادری هر دو از شیراز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: وحید خالصی از زنجان، مهدی حسینی‌پور از اهواز، مهرداد صداقتی از قزوین و بهرنگ برزگر و امیرمحمد سوزنکار هر دو از رشت به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.

وی بیان‌کرد: در پایان این مسابقات به شاهرخ تراز به عنوان پیشکسوت بالای ۵۰ سال، آرین چینی‌ساز به عنوان بهترین بازیکن زیر ۱۶ سال، جواد شهرویی به عنوان بازیکن بدون ریتینگ و هاجر عبادی به عنوان بهترین بانوی شرکت‌کننده، جوایزی اهدا شد.

خطیب‌زاده گفت: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و قهرمان استان‌ها که نفرات قدری بودند، در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند. شطرنج‌بازان استان هم عملکرد خوبی داشتند.

[divider]

ملی‌پوش اسکواش: نیاز به مربی سطح بالا داریم2014-09-28_14-57-00

فرزان حبیب‌پور اظهارکرد: در حال حاضر بازیکنان خیلی خوبی در استان داریم ولی تنها مشکل‌مان این است که مربی نداریم.

وی خاطرنشان‌کرد: سال ۹۰ تا ۹۲ که مرتضی‌خان که یک مربی پاکستانی است، به خوزستان آمد و می‌توان گفت دو سال حضور او در این‌جا، استارت پیشرفت ما در این رشته بود ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم مرتضی‌خان را در این‌جا نگه داریم و او به کشورش رفت و پس از یک سال هم اراک از مرتضی‌خان دعوت کرد تا به آن‌جا برود.

این اسکواش‌باز خوزستانی بیان‌کرد: شرایط‌مان با توجه به این‌که یک تیم در لیگ برتر و یک تیم در لیگ یک کشور داریم، خوب است. تیم پالایش آبادان در لیگ یک و نفت اهواز هم در لیگ برتر کشور حضور دارند.

وی گفت: به هر حال به یک مربی که در سطح بالا باشد، نیاز داریم که البته اکنون به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانیم چنین مربی‌ای را به این‌جا بیاوریم. هزینه‌های استخدام یک مربی در سطح بالا، بسیار است و هیات هم به خاطر مشکلات مالی از عهده این کار برنمی‌آید.

حبیب‌پور افزود: البته برای رده‌های سنی پایه‌مان مربیان خوبی داریم ولی برای رده‌های سنی بالاتر، مربیان خوبی نداریم که بتوانند به خوبی با بازیکنان استان تمرین کنند. در حال حاضر هم به جز خود من، ملی‌پوش دیگری در استان نیست و برای این‌که بتوانیم ملی‌پوشان دیگری هم داشته باشیم، این کار مستلزم برنامه دقیق و داشتن مربیان خوب است.

کاپیتان تیم‌ملی اسکواش زیر ۱۹ سال ایران عنوان‌کرد: از سال ۸۹، زمانی که آقای ملاهویزه رییس هیات بود، مقام‌آوری ما آغاز شد و در مسابقات کشوری و بین‌المللی هم به مدال دست پیدا کردیم. خود من در رقابت‌های ایران جونیور که دو سال پیش برگزار شد، سوم شدم و سال گذشته هم به عنوان قهرمانی دست پیدا کردم. به هر حال پیشرفت ما در این رشته از سال ۸۹ آغاز شد و اکنون هم این پیشرفت با آمدن آقای آران، رییس فعلی هیات ادامه دارد. من توانسته‌ام رنکینگم را در آسیا از ۲۱ به ۹ برسانم و به نظرم پیشرفت‌مان نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی درباره سالن‌های اسکواش موجود در استان نیز عنوان‌کرد: در حال حاضر چهار سالن در آبادان و سه سالن هم در اهواز داریم. این سالن‌ها جوابگوی اسکواش استان نیستند و هر چه این سالن‌ها بیشتر باشند، تعداد اسکواش‌بازان هم بیشتر می‌شود، سطح رقابت‌ها نیز بالاتر می‌رود و مدال‌آوری‌مان هم بیشتر می‌شود.

حبیب‌پور در پایان گفت: من اکنون کاپیتان تیم‌ملی زیر ۱۹ سال هستم. اکنون هم در حال آماده شدن برای مسابقات کی‌ال‌جونیور مالزی که دو ماه دیگر برگزار می‌شود، هستم و خدا را شکر شرایطم خوب است.

[divider]

پیگیری لیگ دسته یک بسکتبال کشور با حضور نمایندگان خوزستان2014-10-06_18-50-57

در این هفته از مسابقات روز جمعه (۱۸ مهرماه) شهرداری دزفول میزبان مانیزان کرمانشاه و نفت امیدیه میهمان آدمیس میناب است.

در هفته اول این رقابت‌ها در داربی خوزستان شهرداری دزفول توانست میزبان خود نفت امیدیه را شکست دهد. این دیدار ۱۱ مهرماه برگزار شد.

لیگ دسته یک بسکتبال کشور با شرکت ۱۱ تیم برگزار می شود و اکنون تیم های شهرداری دزفول و نفت امیدیه به ترتیب در جایگاه های اول و دهم قرار دارند.

https://hoorkhabar.ir/357873کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.