شهردار اهواز خواستار شد: استفاده از توان فنی دانشگاه در عمران شهری

شهردار اهواز نقش مراکز علمی در توسعه دنیا و توسعه انسانی را بسیار آشکار عنوان کرد و گفت: ‌امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری و دانشگاه شهید چمران،‌ نخستین گام در جهت توسعه پایدار شهری خواهد بود.

سیدخلف موسوی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی میان شهرداری اهواز و دانشگاه شهید چمران که امروز، شنبه (۱۲ مهرماه ) در دفتر شهردار برگزار شد، اظهار کرد: ‌بدون ارتباط مراکز علمی و صنعت، توسعه‌ای صورت نمی‌گیرد و اگر توسعه صورت بگیرد، پایدار نخواهد بود.

وی ادامه داد: توسعه و پایداری آن از مراکز علمی و فکری نشات می‌گیرد. اگر شهرداری به عنوان یک موجود زنده فرض شود؛ این موجود زنده یک جامعه شهری را پیش رو دارد که برای نگه‌داشت و پایداری شهر و شهروندان آن باید تغییراتی مثبت در جامعه شهری اعمال کند.

شهردار اهواز گفت: شهروندان هر روز انتظار تغییر دارند و لازمه این تغییر، فکر است. قطعا اگر تغییری بدون برنامه و تفکر صورت بگیرد، عکس‌العمل شهروندان را به دنبال خواهد داشت. بنابراین شهرداری اهواز نیاز شدید به ارتباط با مراکز علمی و فکری دارد که در راس آن‌ها، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه های دیگر و حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی قرار دارند.

موسوی اظهار کرد:‌ این قرارداد مقدمه ورود دانشگاه شهید چمران به مباحث شهری است. با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، باید با عملکردی جهادی دو مولفه اقتصاد و فرهنگ را تحقق بخشیم. بنابراین اگر بخواهیم اهواز توسعه پیدا کند باید از توان علمی و فنی مراکز علمی و دانشگاه بهره ببریم.

وی با موثر دانستن قرارداد همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی فی ما بین شهرداری اهواز و دانشگاه شهید چمران، در جهت توسعه شهر، گفت: دانشگاه می تواند با تشکیل تیم های تخصصی و کارشناسی و همچنین کارگروه‌های مرتبط با مباحث شهری و توسعه ای شهرداری را در توسعه شهری اهواز یاری کند.

شهردار اهواز افزود: این توان فنی که در دانشگاهی مانند شهید چمران اهواز وجود دارد، نباید تنها صرف تدریس شود، لازم است این توان در بحث عمران و شهرسازی نیز صرف شود. ظرفیت‌هایی که در بخش شهری و عمران شهری و خدمات در دو مجموعه شهرداری و دانشگاه وجود دارد، در صورت اجرایی شدن، می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

موسوی اظهار کرد:‌ محیط شهری اهواز برای کار علمی و فنی اساتید دانشگاهی مهیاست. از ابتدای امسال تاکنون قراردادهای همکاری به ارزش یک میلیارد تومان با دانشگاه شهید چمران منعقد کرده‌ایم. اکنون نیز این قرارداد پژوهشی به مدت ۲ سال و به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان است و هر پژوهشی که براساس مفاد این قرارداد، تهیه شود، درقالب یک پروژه در شهر اهواز اجرایی می شود.

https://hoorkhabar.ir/353188کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.