استاندار خوزستان: به همه زوایای حادثه کربلا پرداخته نمی‌شود/ مقدمات و موخرات عاشورا معرفی شود

استاندار خوزستان در نشست خبری دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: عاشورا تنها در آن حادثه خلاصه نمی‌شود بلکه دارای مقدمات و موخراتی است. در چنین اجلاس‌هایی باید آنچه را که هست، بدون زیورآلات مورد علاقه خود، به تاریخ ارائه دهیم.

عبدالحسن مقتدایی در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که ۱۱ مهرماه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به همکاری همه نهادهای استان در برگزاری این اجلاس و رقم خوردن رخدادی تاریخی در پیش از ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس جنگ کرد و جنگ زده نیز بود.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه استان خوزستان در جنگ تحمیلی، برگزاری این اجلاس برای مردم ملموس‌تر است و انتظار کمک و همیاری از همگان می‌رود. برگزاری چنین همایش‌هایی از سویی افتخار و از سوی دیگر جز وظایف به شمار می‌رود. البته وظیفه مسئولان در این میان ساماندهی به اجلاس است.

مقتدایی با اشاره به اینکه بخشی از حادثه کربلا برای واعظان مطلوبیت دارد و به باقی زوایا پرداخته نمی‌شود، گفت: عاشورا تنها در آن حادثه خلاصه نمی‌شود بلکه دارای مقدمات و موخراتی است که شاید به رسالت پس از اسارت کمتر پرداخته‌ایم. در چنین اجلاس‌هایی باید آنچه را که هست، بدون زیورآلات مورد علاقه خود به تاریخ ارائه دهیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مهمترین محوریت چنین اجلاس‌هایی درگیری مسئولان و مردم از صدر تا ذیل است. برگزاری این اجلاس برای استان‌هایی با افتخاری بیشتر همراه خواهد بود که همه دستگاه‌ها از امکانات در اختیار خود در این جهت صرف کنند و در چنین شرایطی نتیجه‌ عملکرد بهتر خواهد بود؛ در این میان این همت عالی به شان و منزلت مردم آن منطقه بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور است، افزود: این سرزمین باارزش با خون پاک شهیدانی که استقلال کشور را حفظ کردند شسته شده است. همه سازمان‌ها و ادارات با امکانات مجاز خود و همت عالی شرایط برگزاری مطلوب این همایش را فراهم کنند. البته هر جا سخن از امام حسین(ع) و یارانش است انگیزه‌ها بالا می‌رود.

فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز با اشاره به دربرگیری مسئولان و افراد بسیاری در سازمان‌ها برای برگزاری این اجلاس و تشکیل شش کمیته زیرمجموعه ستاد اجلاس، گفت: کمیته امنیت و انتظامات به عهده فرماندار اهواز، کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی به عهده مدیرکل صداو سیمای خوزستان، کمیته پشتیبانی به عهده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان، کمیته فرهنگی به عهده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، کمیته تزئینات و تبلیغات شهری به عهده شهردار اهواز، کمیته علمی و دینی به عهده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خواهد بود.

وی گفت: بسیاری از شرکت‌ها از جمله فولاد خوزستان، شهرداری اهواز، منطقه آزاد اروند، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری، پتروشیمی آبادان، پالایشگاه آبادان، مجتمع پتروشیمی ماهشهر در این زمینه همکاری داشته‌اند.

خبیر با تاکید بر اینکه این فعالیت‌ها جهت انتقال فرهنگ راستین عاشورا به مردم است، گفت: افتتاحیه این اجلاس ۲۳ مهر در یادمان بین‌الحرمین اهواز و اختتامیه آن ۲۵ مهر به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/351723کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.