نفت خوزستان را آباد نکرد، دلخوشی مردم به کارون است / آیا فرزندان مسئولین طعم بیکاری را چشیده اند؟

شکر خدا موسوی اظهار داشت:جناب آقای روحانی بیش از یکسال از عمر دولت یازدهم می گذرد در مقام نماینده مردم از شما سوال میکنم در این مدت چه گام عملی برای اشتغال جوانان بر داشته اید البته بعضی وزرات خانه ها مثل وزارت صنعت نه اینکه اشتغال زایی نکردند بلکه صدها تن از عزیزان را از کار اخراج کردند.

سید شکر خدا موسوی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را نسخه شفا بخش اقتصاد بیمار ایران خواند و افزود:اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی نسخه ای بر گرفته از شرایط بومی و مقتضیات جغرافیای انسانی جامعه ایرانی است که چشم امید به نیروی درون زای داخلی بسته است.

شکر خدا موسوی تاکید کرد:امروز بر همه ی مسئولان و مدیران کشور تکلیف است با ابزار اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در برابر جایگزینی مفاهیمی چون ویژه خواری بجای شایسته سالاری ،خودمانی سازی بجای خصوصی سازی وفساد یقه سفید ها و آقا زاده ها بجای بی عدالتی منطقه ای به جای آمایش سرزمینی ایستاد و هیچ مصلحتی جز مصلحت مردم و نظام را در خود نببیند .

نماینده مردم اهواز در ادامه در خصوص مذاکرات هسته ای و دفاع از منافع ملی اینگونه بیان داشت:نظام استکباری سلطه بداند رهبری عزیز و غیور ایران اجازه نخواهند داد فرزندان انقلابی ما  در مذاکرات هسته ایی حتی یک گام از منافع ملی و استقلالی تاریخی  کشور عقب نشینی کنند و تا تحمیل اراده ملی خود برابر قدرتهای متکبر استکباری از حقوق مسلم صلح امیز هسته ایی خود دفاع خواهند کرد .

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهوری اظهار داشت: شما در سخنان خود مرتب تکرار می کنید ما میخواهیم با دنیا تعامل  سازنده داشته باشیم از شما سوال میکنم مگر از زمان پیروزی  انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون مگر ما با دنیا جنگ داشته ایم که اینک میخواهیم تعامل کنیم آنها بودند که جنگ ۸ ساله را به ما تحمیل کردند.

موسوی افزود:آنها بودند که ملت ایران را تحریم ظالمانه کردند و آنها بودند که دانشمندان هسته ایی مارا ترور کردند، آقای روحانی نتیجه تعامل با آقای کامرون متکبر نخست وزیر انگلیس پس ملاقات با شما دیدیم و ملت ایران خود قضاوت می کنند فقط این نکته را بدانید ملت ایران اجازه تحقیر و اهانت را به هیچ ظالمی نخواهد داد.

موسوی خواهان تشریح  گام های دولت در خصوص وضعیت اشتغال جوانان شد و گفت: جناب آقای روحانی بیش از یکسال از عمر دولت یازدهم می گذرد در مقام نماینده مردم از شما سوال میکنم در این مدت چه گام عملی برای اشتغال جوانان بر داشته اید البته بعضی وزرات خانه ها مثل وزارت صنعت نه اینکه اشتغال زایی نکردند بلکه صدها تن از عزیزان را از کار اخراج کردند.

موسوی در خصوص بلاتکلیفی پذیرفته شدگان آزمون شرکت نفت  و وضعغیت استخدامی آنان ، وزیر نفت را خطاب قرار داد و گفت:جناب اقای زنگنه مردم خوزستان می پرسند علی رغم پیگیری ها بنده و سایر همکارانم در مجلس شورای اسلامی چرا مشکل استخدام سه هزار جوان پذیرفته شده را حل نکردید مردم خوزستان میپرسند ایا فرزندان مسولین ما طمع بیکاری را را چشیده اند که یقین داشته باشیم درد مارا میفهمند ،هر ناله و فریاد کردیم نشنیدیم پیداست که نگارا بلند است.

وی ادامه داد:جناب آقای نوبخت چرا مشکل پذیرفته شدگان  جوانای که در استانداری سراسر کشور را حل نمی کنید آیا این کار نقض قرض از سوی  مسولین ذی ربط نیست؟

جناب آقای وزیر مردم اهواز می پرسند خروجی قطار شهری به دلیل مشکلات اعتباری به ایستگاه نا تمام به خواب رفته اند ،چرا کسی پاسخگو نیست ؟

موسوی نظرات مختلف آقایان را درباره تردد ماشینهای پلاک اروند را بازی کردن با احساسات مردم خوزستان خواند و گفت:جناب آقای  نعمت زاده چرا ابلاغ قانونی دولت و استاندار خوزستان را طی مصاحبه غیر کارشناسی اعلام نمودید خودرو های منطقه آزاد اروند نمی توانند در خوزستان تردد نمایند ،ایا این عمل شما بازی کردن با احساسات مردم غیور خوزستان نیست ؟

وی درباره انتقال آب کارون تاکید کرد:جناب آقای چیت چیان مردم خوزستان می پرسند اگر آبی در کارون برای انتقال به دیگر نواحی وجود دارد پس چرا شهرستانهای اهواز، کارون، حمیدیه، باوی تشنه اند و در بعضی از شهرستان اهواز کارون آب جیره بندی است ،آقایان به داد کارون برسید کارونی که روزی از قبل آن انبار غله آسیا بود امروز به دلیل کم آبی کشاورزی آن در حال نابودی است چرا پس از ۱۵ سال پول کشاورزان پشت سد جر خوزستان را پرداخت نکرده اید ؟

موسوی با اشاره به کم آبی رود کارون نیز اظهار داشت: نفت خوزستان را آباد نکرد، دلخوشی مردم به کارون است. آیا سزاوار است دلخوشی را از مردم خوزستان بگیرید؟

وی ضمن اشاره به تعطیلی پنجشنبه ها باتوجه به شرایط جوی نابسامان استان خوزستان گفت:جناب آقای رحمانی فضلی منتفی کردن تعطیلی روزهای پنجشنبه با توجه با شرایط زیست محیطی  از جمله ریز گردها و گرمای طاقت فرسا و ناوگانهای فرسوده ی شهری چه معنایی دارد ؟جناب اقای وزیرآیا اطلاع دارید که اتوبوس های شهری اهواز ۶۰۰ دستگاه از کلانشهرهای همسطح خود کمتر است و تازه ۲۰۰ دستگاه آن فاقد کولر است .

شکر خداموسوی ضمن اشاره به اشتغال برخی از عوامل فتنه در مشاغل حساس گفت:جناب آقای علوی وزیر اطلاعات متاسفانه بعضی از مدیران بدون استعلام از وزرات شما در مشاغل مهم وحساس منصوب شده اند که جز فتنه ۸۸ و یا فراتر از سابقه همکاری با گروهکهای نفاق را دارند

نماینده مردم اهواز خروج کشور از وضعیت رکود اقتصادی را تنها در حد ارائه گزارش و ادعا از جانب وزیر اقتصاد خواند و تصریح کرد:جناب آقای وزیر اقتصاد جنابعالی ادعا نمودید که کشور از رکود خارج شده است شما خوب میدانید که خروج از رکود با افزایش تولید همراه است چنانچه تولید صورت گرفته باشد عرضه ی کالا همراه با ارزانی است.

منبع : رهیاب نیوز

https://hoorkhabar.ir/347894کپی شد!
223
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.