آخرین اخبار روز ورزش خوزستان

شهرآورد خوزستان زیر سایه استرس/ رونمایی از نفت جدید2014-10-01_13-04-57

در یازدهمین هفته از لیگ برتر فوتبال کشور، تیم‌های خوزستانی برای نخستین‌بار از استان خود خارج نمی‌شوند و هر سه تیم حاضر در این رقابت‌ها، درون استان بازی‌های خود را برگزار خواهند کرد.

در همین چارچوب فردا پنجشنبه دهم مهرماه، تیم استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز میزبان راه آهنی خواهد بود که هفته گذشته از باخت خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان گریخت.

استقلالی‌ها که به نظر می‌رسد چند هفته‌ای روند رو به رشدی را آغاز کردند، سعی دارند تا با پیروزی و کسب هر سه امتیاز این دیدار، جایگاه خود را در جدول رده‌بندی مسابقات بهبود بخشند.

عبدالله ویسی برای اینکه نشان دهد تیم خوبی روانه مسابقات کرده، قطعاً با توپ پر پای به میدان خواهد نهاد و برای فرار از قعر جدول و بازگرداندن شرایط خوب روانی به تیم خود، تفکرات ویژه و منحصر به فردی را به معرض نمایش خواهد گذاشت.

اما در مسجدسلیمان و در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهرستان، نفت میزبان یک دیدار بزرگ است و برای نخستین‌بار در لیگ برتر برگزار کننده یک شهرآورد است و همچنین نخستین‌بار در این آوردگاه رو در روی مدافع عنوان قهرمانی قرار می‌گیرد.

نفتی‌ها که در این هفته دستخوش تغییرات روی نیمکت خود بودند، هواداران خود را بی‌صبرانه در انتظار رونمایی از نفت جدید گذاشته‌اند و برای اینکه بهروز مکوندی بتواند شرایط روحی مناسبی را برای ادامه مسابقات به تیم خود تزریق کند، مطمئناً با تمام قوا به مصاف فولاد خواهد رفت.

مکوندی که پیش‌تر عنوان کرده در این برهه از زمان تنها می‌تواند روی شرایط روحی تیم خود کار کند، باید منتظر ماند و دید که این تیم به لحاظ روحی و روانی مهیای برگزاری یک دربی تمام خوزستانی خواهد بود یا نفت مثال بازی‌های گذشته با پدیده پایان‌ناپذیر بدشانسی همراه خواهد شد.

اما فولاد، که در این فصل نتایج ضد و نقیضی را کسب کرده، در حالی میهمان نفت است که در دو هفته گذشته دو دیدار سخت را برگزار کرده و از دو دیدار خود چهار امتیاز را کسب کرده است.

فولادی‌ها در هفته نهم استقلال را در تهران شکست دادند و در اهواز و در هفته دهم این رقابت‌ها، با نفت آماده و جنگنده دو بر دو مساوی کردند و در آیه هفته نیز برای دومین هفته پیاپی با یک تیم نفتی دیگر مصاف خواهند کرد.

مدافع عنوان قهرمانی که در فصل جدید با ترکیبی متحول شده پای به عرصه رقابت‌ها نهاده، برای جدا نشدن از جدال با مدعیان، باید در این دیدار به پیروی برسد، در غیر این صورت جبران کار برای آنان بسیار سخت خواهد شد چرا که سایپا، نفت تهران و سپاهان، مترصد فرصتی هستند تا جای این تیم را در رده سوم جدول بگیرند.

قرمزپوشان اهوازی با علم به این موضوع که در شرایطی حتی می‌توانند صدرنشین لیگ برتر در هفته یازدهم شوند، قطعاً به کمتر از سه امتیاز این دیدار راضی نخواهند شد و این کار را برای نفت مسجد سلیمان دوچندان سخت‌تر خواهد کرد.

در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال کشور، استقلال خوزستان، پنجشنبه و از ساعت ۱۷ و ۲۰ دقیقه در اهواز به مصاف راه آهن خواهد رفت و تیم‌های هم استانی نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان، در عصر جمعه و از ساعت ۱۷ و ۲۰ دقیقه در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

[divider]

رییس هیات کشتی خوزستان: به عبدولی پاداش مدال طلا را می‌دهیم/نشان طلا هم برای اخلاقی کم است2014-10-01_13-08-34

سیدحسین مرعشیان  اظهارکرد: امسال برای اولین بار چهار خوزستانی که عبدولی، اخلاقی، بویری و کریم‌فر هستند همراه با تیم‌ملی به مسابقات آسیایی اعزام شدند و این افتخار بزرگی است که نصیب ورزش استان خوزستان شد.

وی بیان‌کرد: در روز نخست که روز گذشته بود، اخلاقی و عبدولی به ترتیب توانستند به نشان‌های طلا و برنز برسند. البته حق عبدولی مدال طلا بود که همه نیز این را اعلام کردند. به هر حال خوشبختانه تا این‌ جای مسابقات کشتی‌گیران خوزستانی به دو مدال دست پیدا کرده‌اند و امیدوارم دو پهلوان دیگر خوزستانی نیز فردا در ادامه مسابقات به دو مدال خوش‌رنگ دست پیدا کنند تا ان‌شاالله دل مردم ایران را شاد کنند و باعث افتخارآفرینی استان خوزستان شوند.

رییس هیات کشتی خوزستان درباره ناداوری‌ای که در کشتی سعید عبدولی مقابل حریف کره‌ای‌ صورت گرفت، گفت: من سال‌ها است که در کشتی هستم و حداقل در هفت، هشت مسابقه جهانی و آسیایی کشتی گرفته‌ام، حق‌خوری را دیده‌ام ولی این نمونه که در حق عبدولی شد را ندیده بودم. این ناداوری در نوع خودش منحصر به فرد بود. در این مسابقه فیتو و کتف و گردن حریف در اختیار عبدولی بود و زمانی فیتو خلاف است که تنها گردن در دست کشتی‌گیر باشد.

وی ادامه‌داد: به هر حال حریف عبدولی، کره‌ای بود و باتوجه به این‌که حریف او قهرمان المپیک بود و عبدولی ۱۰ بر صفر او را ضربه فنی کرد و همچنین این‌که کره میزبان این مسابقات است، اگر این موضوع را قبول می‌کردند، تیم کره‌جنوبی از هم می‌پاشید. همین موضوع هم باعث شد که عبدولی قربانی شود. از نظر ما طلا برازنده عبدولی است و او طلا گرفته است. عبدولی مانند مرد جنگید و تمام ملت ایران هم این را دیدند.

مرعشیان درباره اخلاقی هم گفت: اخلاقی اسطوره اخلاق است و نشان طلا هم برای او کم است. او توانست با شایستگی و قدرت هر چه تمام به این مدال برسد. باتوجه به این‌که اخلاقی ۱۰ روز پیش از مسابقات در رقابت‌های جهانی ۱۰ کیلوگرم وزن کم کرده بود، دل‌نگران بودم که مبادا در این مسابقات بدن او خالی کند و جواب ندهد. من می‌دانستم اگر از نظر بدنی با مشکل برخورد نکند، مدال طلای او قطعی است. مشخص بود که مربیان، پزشک تغذیه و بدنساز تیم‌ملی اصولی کار کرده بودند و بدن او خیلی خوب برگشته بود. تمام حریفان او در این مسابقات مقابل او نفس کم آوردند و مشخص بود که کار اصولی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه هدایایی برای مدال‌آوران خوزستانی در نظر گرفته شده است؟ عنوان‌کرد: برای مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰، ۵ و ۳ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم. در این خصوص با کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان هم صحبت کرده‌ایم. در مورد عبدولی هم که این‌گونه به نشان برنز رسید، همان پاداش طلا را به او می‌دهیم. امیدوارم دو نماینده دیگر استان هم طلا بگیرند تا مجبور شویم به همگی ۱۰ میلیون تومان دهیم.

[divider]

حردانی: از این‌که به اینچئون اعزام نمی‌شوم، ناراحت نیستم/هدفم المپیک ریو است2014-10-01_13-09-47

جواد حردانی  اظهار کرد: به دلیل جابه‌جایی ماده ها، من مجبور به تغییر ماده از پرتاب دیسک به پرتاب نیزه شدم و بر همین اساس نتوانستم برای مسابقات پارآسیایی اینچئون کره جنوبی به حد نصاب مورد نظر فدراسیون برسم و به صلاحدید آن ها و کادر فنی تیم‌ملی، در این مسابقات شرکت نمی کنم.

وی بیان کرد: رشته پرتاب نیزه رشته ای تکنیکی و سخت است و نیاز به هماهنگی عضلات و همچنین پرتاب های خوبی دارد. من ۱۴ سال در پرتاب دیسک کار کردم و پس از آن به خاطر قانون جدیدی که آمد و رشته من حذف شد، در طی این مدت نتوانستم خودم را در رشته جدید به حد آمادگی برسانم.

این پرتابگر خوزستانی گفت: به هر حال رشته تخصصی من پرتاب دیسک است و این رشته از زمین تا آسمان با پرتاب نیزه که رشته جدید من است، متفاوت است.

وی گفت: من تاکنون توانسته ام در پرتاب های دیسک و وزنه پنج مدال خوش رنگ در رقابت‌های المپیک برای کشورم کسب کنم و اگر هم نتوانم به حد نصاب پرتاب نیزه که ماده جدیدم هست برسم، چیزی از ارزش من و مدال هایم کم نمی شود ولی در ادامه سعی و تلاشم را برای موفقیت در رشته جدیدم می کنم.

حردانی خاطرنشان‌کرد: امیدوارم با همکاری و کمک فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، برنامه ای دو ساله برای المپیک ریو داشته باشم تا ان شاءالله بتوانم در آن مسابقات موفق باشم. هدف من المپیک ریو است.

وی بیان کرد: کار کردن خیلی سخت است و اگر من بخواهم کار کنم به یک مربی خارجی از یکی از کشورهای بلاروس، اوکراین و روسیه نیاز دارم. من تلاشم را می کنم تا با کمک فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان این مربی جذب شود تا برای دو سال آینده در مسابقات المپیک نتیجه خیلی خوبی به دست آورم.

این ملی‌پوش خوزستانی عنوان کرد: به هر حال باید سختی کشید و کار کرد و من هم تلاشم را می کنم. من تمریناتم را در اهواز البته نه به آن صورت حرفه ای، انجام می‌دهم اما تا مربی بالای سر پرتابگر نباشد، تکنیک وارد بدن ورزشکار نمی شود.

وی افزود: من منتظر هستم تا یک مربی خارجی استخدام شود تا تحت نظر او به صورت حرفه ای پرتاب نیزه را ادامه دهم. صحبت هایی در این زمینه شده است و مسوولان قول داده اند که پس از مسابقات پارآسیایی، یک برنامه بلندمدت دو ساله برای المپیک ریو پیاده کنند. البته من باید پیش از پارالمپیک حتما در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت کنم. تلاش من این است که در المپیک ریو برای خودم و کشورم افتخارآفرینی کنم.

حردانی در پاسخ به این پرسش که آیا از این که نتوانستید به مسابقات پارآسیایی برسید، ناراحت نیستید؟ گفت: خیر، اصلا ناراحت نیستم و دعا می کنم دوستانم که عازم این رقابت ها هستند، با دست پر برگردند و بتوانم در جشن کسب مدال طلای آن ها شرکت کنم.

[divider]

برگزاری مسابقات کیوکوشین ماتسوشیما کاراته خوزستان2014-10-01_13-11-58

محمد سرکوهکی، دبیر هیات کاراته استان اظهار کرد: این مسابقات ۱۱ مهرماه در شهرستان کارون برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کاراته‌کا در این مسابقات شرکت کنند، گفت: کاراته‌کاهای استان در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان با یکدیگر رقابت می کنند.

دبیر هیات کاراته خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان از سبک های آزاد استقبال خوبی صورت می گیرد و علاقه مندان بیشتر به سمت این سبک ها روی می آورند ولی هدف اصلی ما تقویت سبک های کنترلی است که روی این موضوع در حال کار و برنامه‌ریزی هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: عملکرد شهرستان های مان نیز با توجه به کادری که برای هیات ها در نظر گرفته ایم، خوب است. آن روسای هیاتی که ضعیف بوده اند را به درخواست مسوولان ادارات شهرستانی تغییر داده ایم و اکنون نفراتی که آمده اند، بهتر کار می کنند. می توان گفت تمام شهرستان های مان در این رشته فعال هستند.

[divider]

اسکواش‌بازان خوزستانی با یکدیگر رقابت‌ می‌کنند2014-09-28_14-57-00

ینا فروتن، مسؤل برگزاری مسابقات هیات اسکواش استان  اظهار کرد: این مسابقات روز جمعه (یازدهم مهرماه) در سالن اسکواش مجموعه ورزشی تختی اهواز برگزار می شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حداقل ۲۰ اسکواش‌باز از تیم های نفت اهواز، پالایش نفت آبادان و هیات استان در این مسابقات شرکت کنند.

مسؤل برگزاری مسابقات هیات اسکواش خوزستان با بیان این‌که در پایان رقابت ها به نفرات برتر لوح و مدال اهدا می شود، گفت: به نظر من اسکواش خوزستان نسبت به سه چهار گذشته بسیار بهتر شده است.

[divider]

خوزستانی‌ها در اردوی تیم‌های ملی جانبازان و معلولان2014-10-01_13-15-34

غلامرضا رحیمی از خوزستان در اردوی تیم‌ملی تیراندازی با کمان شرکت می کند.

همچنین مجید طاهری از خوزستان به اردوی متصل به اعزام تیم‌ملی بسکتبال باویلچر فراخوانده شده است.

حسین امیری نیز به عنوان سرمربی تیم‌ملی تیراندازی در اردوی متصل به اعزام تیم شرکت می کند.

این اردوها از ۱۳ تا ۲۰ مهرماه در تهران برگزار خواهند شد و پس از آن نمایندگان خوزستان همراه با تیم های ملی به مسابقات پارآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی اعزام می شوند. این مسابقات پنجم آبان ماه به پایان می رسد.

https://hoorkhabar.ir/344139کپی شد!
135
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.