شفیعی: تبدیل ادبیات امام(ره) به گفتمان عمومی، انقلاب را بیمه می‌کند

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تأکید بر این‌که سالگرد ارتحال امام(ره) را باید فرصتی برای بازخوانی اندیشه‌های امام(ره) برای انتقال آن‌ها به نسل جدید و تبیین اهداف و آرمان‌های امام(ره) در مدیریت و رهبری امام(ره) دانست، گفت: اگر این کار به‌درستی انجام شود گرباد حوادث، انقلاب را به کام خود فرو نخواهد برد زیرا راهی است که با امام(ره) تجربه شده‌است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌سیدمحسن شفیعی در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵خرداد که امروز ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این برنامه‌های هرساله هیچ‌وقت تکراری نخواهد شد زیرا در هیچ سالی نمی‌توانیم شخصیت امام(ره) را به طور جامع توصیف کنیم؛ بنابراین تلاش می‌کنیم هر سال بخشی از زندگی امام(ره) را بیان کنیم.

وی افزود: امام(ره) شناسنامه انقلاب است و اگر بخواهیم اهداف انقلاب را بهتر بشناسیم باید ببینیم امام(ره) در شرایط مختلف چگونه عمل کرد و چه چیزی را مدنظر داشت. امام(ره) تنها از زاویه رهبری و انقلاب قابل بحث نیست بلکه از جهات مختلف زندگی فردی، علمی و سیاسی قابل بررسی است و توان زیادی لازم است که راجع به وی صحبت شود به گونه‌ای که حق مطلب ادا شود.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تأکید بر این‌که باید در تمام برنامه‌های بزرگداشت جنبه معرفت‌افزایی را مدنظر قرار دهیم، افزود: این مسأله در حوزه و دانشگاه اهمیت دو چندانی دارد و از دانشگاه‌ها و حوزه‌ها انتظار می‌رود زوایای مختلف زندگی امام(ره) را برای جامعه تبیین کنند.

شفیعی ادامه‌داد: وقتی انسان صحیفه ۲۲ جلدی امام(ره) را مرور می‌کند مشاهده می‌کند که امام(ره) در هر حوزه‌ای یک کارشناس تمام‌عیار است؛ مبانی که از سوی امام(ره) به فرهنگ عمومی جامعه وارد شده‌است، بسیار مهم هستند. تبدیل ادبیات امام(ره) به گفتمان عمومی، انقلاب اسلامی را بیمه خواهد کرد. حرف‌های امام(ره) باید مدام تکرار شوند. تکلیف‌مداری دین از خصوصیات برجسته امام(ره) است و رعایت این نکته بسیار به انسان آرامش می‌دهد. شکستن استکبار و استکبارستیزی از ادبیات امام(ره) و محصول انقلاب است؛ نترسیدن و قدرت تحلیل سیاسی را امام(ره) به جامعه ما تزریق کرد و بلوغ سیاسی را برای جامعه به ارمغان آورد.

وی با بیان این‌که نباید بزرگداشت امام(ره) را محدود به برنامه‌های عادی و معمولی کرد، گفت: گنجینه ارزشمند و پرمحتوایی در اختیار ما است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و هر سال فرازی از مطالب امام(ره) را برجسته کنیم. حوزه‌های علمیه نیز باید به تحولاتی که امام(ره) در نگاه حوزه‌ها ایجاد کرد، بپردازند و نقش زمان و مکان در اجتهاد را تبیین کنند؛ حق امام(ره) بر گردن دانشگاه‌ها حق بزرگی است. امام(ره) به دانشگاه‌ها اعتماد کرد و آن‌ها را به رسمیت شناخت و این اعتماد متقابلأ در دانشگاه به رسمیت شناخته شده‌است که گواه آن پنج هزار دانشجوی شهید دوران دفاع مقدس است.

شفیعی خاطرنشان کرد: سالگرد ارتحال امام(ره) را باید فرصتی برای بازخوانی اندیشه‌های امام(ره) برای انتقال آن‌ها به نسل جدید و تبیین اهداف و آرمان‌های امام(ره) در مدیریت و رهبری امام(ره) دانست که اگر این کار به‌درستی انجام شود گرباد حوادث، انقلاب را به کام خود فرو نخواهد برد زیرا راهی است که با امام(ره) تجربه شده‌است و تأکید رهبر انقلاب بر استمرار راه امام(ره)  تأکیدی بر این قضیه است و امیدارم ما نیز به سهم خود بتوانیم کاری انجام دهیم.

https://hoorkhabar.ir/33775کپی شد!
100
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.