رکب خاطره انگیز شیخ به مخالفین علاسوند/شب های شورا چه حاجت ها که نمی دهد!

در شورای شهر اهواز از اکثریت تا اقلیت بودن فقط یک نفر  فرق است یعنی گروه ۱۱ نفره اکثریت است و گروه ۱۰نفره اقلیت خواهد بود و این همه ماجراها در انتخاب رئیس شورا به خاطر همین یک نفر است گاهی باد می وزد و یک نفر اینطرف می افتد گاهی هم آن طرف!

قرار بود یک شهریور التهاب و چالش به پایان برسد و اعضا پس از شورهای متعدد شبانه به نقطه ای واحد برای توسعه و آبادانی اهواز برسند ولی انگار این بار هم زمان خریدن ها تفاوت چندانی ایجاد نکرد.

صف بندی های شورا بر سر مدیریت  علاسوند شکل گرفت به نحوی که  منتقدینش گاهی ۱۰ نفر بودند و گاهی ۱۱ نفر و در نهایت طبق گفته آنها قسم خورده بودند  زنگنه به عنوان رئیس این گروه در شورا مطرح شود و همه به او رای دهند حتی در جلسه قبل شورا موافقین علاسوند ریاست را در دستان زنگنه دیده بودند و به همین دلیل به جلسه نیامدند تا فرصت بیشتری بخرند.

صبح امروز گروه مخالفان علاسوند که با خیال راحت در جلسه آمدند و زنگنه را با ۱۱ رای رئیس شورا حساب می کردند در کمال ناباوری دیدند یکی از جمع خودشان کاندیدای جریان مقابل برای ریاست شورا شده است شیخی که مدعی اعتدال و میانه روی است در یک چشم بهم زدن با ۱۱ رای صندلی ریاست شورا را کسب می کند بهت و حیرت دوستانش دیدنی است اما شیخ ظاهرا نیمه های شب دوستان جدیدی برگزیده است تا شاید بحران انتخابات هیات رئیسه را پایان دهد.

سیدمحمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار رهیاب در خصوص انتخاب شیخ سعادت نیا به عنوان رئیس شورای شهر اهواز گفت:اقای سعادت نیا همراه  با گروه ما بود و تا ساعت یک و نیم شب هم همراه بود وی قسم خورده بود که همراهی کند ولی ظاهرا نیمه های شب دوستان مقابل ما با او صحبت کرده بودند که  اگر کاندیدا شوی ما تو را رئیس می کنیم.

وی افزود:اقای سعادت نیا بدون اطلاع ما شب با آنها رفته بود و صبح از طرف آنها کاندید شد و آنها ۱۱ نفر شدند و وی رئیس شورا شد دوستان ما از این جهت که وی تا دیشب کنار ما بود و صبح طرف آنها رفت از این جهت ناراحت شدند والا ناراحتی خاصی نیست.

آذر زمان پور عضو دیگری شورا در این زمینه به رهیاب با عصیانیت گفت:فعلا نمی توانم صحبت کنم فقط این را بگویم رئیس جدید شورا دروغ گفت.

وی ادامه داد:وقتی از کسی که لباس پیامبر به تن کرده است دروغ بشنویم دیگر نمی دانم به چه کسی باید اطمینان کرد؟ چنین شخصی چطور می تواند برای سلامتی  شهر نسخه بپیچد برای اقای سعادت نیا متاسفم.

اما از آن طرف اقای سبزعلی که در گروه موافقین اقای علاسوند بود و پیروز امروز انتخابات به خبرنگار رهیاب گفت:نمی شود به این دلیل که اقای سعادت نیا از آن گروه به جمع ما پیوسته به او بگویم خائن است شما ببینید از گروه ما هم شیرمردی تشخیص داد به آن گروه بپیوند اقای سعادت نیا هم امروز صلاح را در این دید با ما باشد.

وی ادامه داد:ما تا دیشب ۱۰ نفر بودیم به دو سه نفر از دوستان گفتیم مگر شما نمی خواهید علاسوند نباشد باشد قبول اقای علاسوند کنار کشید ما به خانم صالح پور ، اقای حیدری ،رضوی برای ریاست شورا پیشنهاد کردیم اما آنها گفتند ما به وحدت رسیده ایم به اقای زنگنه رای دهیم.

سبزعلی گفت:در نهایت ۷ نفر از ما با اقای سعادت نیا صحبت کردند و وی قبول کرد و گفت اگر می دانید من عامل وحدت می توانم باشم طرف شما می ایم به این دلیل اقای سعادت نیا قبول کرد با ما بیایید و امروز رئیس شورا شد اتفاق جدیدی نیست در همه جا اینگونه است در مجلس هم چنین یارگیری هایی وجود دارد.

رئیس جدید شورا نیز  در پاسخ به این سوال که چرا باید رای شما در دقیقه نود تغییر یابد گفت: سوال اینجاست که آیا علاسوند، سعادت‌نیا و زنگنه مهم هستند یا شهر اهواز؟ آیا ما مهم هستیم یا مردم شریفی که اکنون یک ماه است که به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده در شورای شهر دچار چالش شده‌اند؟ با شناختی که از این موضوعات   و دو گروه دارم، تلاش می‌کنم فضا را سالم سازم.

،
نتیجه انتخابات امروز شورا با پیروزی گروه موافین اقای علاسوند رئیس قبلی شورا به پایان می رسد تا رکب شیخ خاطره ای تلخ از مهر ۹۳ بر گرده مخالفان علاسوند بگذارد تا یک سال پر از فرار و نشیب را با کسی بگذرانند که تا دیشب رفیق  و امروز صبح بلای جانشان شد!

چقدر خدا خدا می کردیم این بار رئیس شورا شبانه انتخاب نشود اما گل موافقان اقای علاسوند در وقت های اضافه به تیم مخالفان نشان داد انگار ناف شورای شهر اهواز را با جلسات نیمه شب بسته اند باید دید ایا رئیس شورا که خود نیز شبانه سر کار آمده می تواند این تصمیمات شبانه را اصلاح کند یا این داستان کماکان ادامه خواهد داشت

https://hoorkhabar.ir/333709کپی شد!
182
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.