در انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز چه گذشت؟

با تکرار پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اهواز با دستور کار انتخابات هیات رییسه که با حضور اسماعیل ارزانی، فرماندار اهواز برگزار شد‏، ۲۱ عضو شورا در صحن علنی حاضر شدند و در نهایت، حجت‌الاسلام قربانعلی سعادت‌نیا به عنوان رییس شورا انتخاب شد.

اسماعیل ارزانی، فرماندار اهواز پیش از آغاز دستور کار جلسه در سخنانی کوتاه گفت: فاصله‌ای که از ۱۲ شهریورماه تاکنون برای انتخاب هیات رییسه پیش آمد، موجب انتشار حرف‌ها و انتقادات شدیدی در فضای مجازی و سایت‌های مختلف شد که امیدوارم خیر مردم در نتیجه امروز انتخابات هیات رییسه شورا باشد.

وی ادامه داد: هیات رییسه‌ای که امروز انتخاب می‌شود، هیات رییسه هر ۲۱ عضو شورا است و ما در فرمانداری نیز تلاش می‌کنیم با همکاری شورا، حافظ منافع مردم اهواز در این زمینه باشیم.

فرماندار اهواز با بیان این که گفته می‌شود که فرمانداری برای انتخابات هیات رییسه شورا وقت تعیین کرده است، اظهار کرد: طبق قانون؛ فرمانداری تعیین وقت، موضوع جلسه، ساعت و تاریخ آن را انجام داده و اعضا را دعوت کرده است. همه چیز بر اساس قانون صورت گرفته است.

همچنین در ادامه، رامی علاسوندمقدم، رییس شورا در سال نخست فعالیت، پیش از انجام انتخابات هیات رییسه اظهار کرد: به خاطر تاخیری که از ۱۲ شهریورماه تاکنون در انتخابات هیات رییسه پیش آمد، عذرخواهی می‌کنم. ما جلسات متعددی با همکاران داشتیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. با تجربه‌ای که در این یک‌سال کسب کردیم، با توانی مضاعف خود را برای فعالیت در سال دوم و همچنین خدمت مطلوب به شهروندان آماده کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شورا در ساعت ۱۰:۳۳ وارد دستورکار جلسه شد.

در این لحظه اسکندر زنگنه اولین عضوی بود که کاندیداتوری خود را برای ریاست شورا اعلام کرد. بعد از دقایقی احمد باورساد یکی از اعضای شورا به قربانعلی سعادت‌نیا پیشنهاد داد که کاندیداتوری ریاست شورا را بپذیرد.

پس از این که سعادت‌نیا کاندیداتوری خود را اعلام کرد، زنگنه از کاندیداتوری برای لحظاتی انصراف داد و به جای وی حسین حیدری کاندید شد اما پس از لحظاتی مشورت مجددا زنگنه کاندید شد و حیدری انصراف داد. پس از رای‌گیری، سعادت نیا با ۱۱ رای رییس شورا شد.

در ادامه جلسه، تعرفه‌های رای برای انتخاب نایب رییس و سپس دبیران اول و دوم شورا نیز توزیع شد.

ناجی سواری نایب رییس پیشین شورا تنها کاندیدای نایب رییسی این دوره انتخابات هیات رییسه بود که با ۱۵ رای در سمت خود ابقا شد.

جمشید سلحشور و حجت‌الاسلام کاظم سواری نیز تنها کاندیدهای دبیران شورا بودند که اعضای شورا در یک برگه تعرفه نام دو کاندید را برای انتخاب دبیر اول و دبیر دوم یادداشت کردند. پس از رای‌گیری، جمشید سلحشور با ۱۴ و حجت‌الاسلام کاظم سواری با ۱۲ رای به ترتیب دبیر اول و دبیر دوم شورا شدند.

برای انتخاب خزانه‌دار (مدیرمالی) نیز تنها غلامرضا سبزه‌علی کاندید شد که با ۱۳ رای همکاران خود به عنوان خزانه‌دار شورای شهر انتخاب شد و انتخابات هیات رییسه ساعت ۱۱:۰۲ به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در انتهای جلسه رامی علاسوند جای خود را با رییس جدید شورا تغییر داد و قرار بود سعادت نیا به عنوان رییس شورا صحبت کند که علی ناصری، آذر زمانپور و حسین حیدری سه عضو شورا با اعتراض شدید به انتخاب قربانعلی سعادت‌نیا به عنوان رییس جدید، جلسه را ترک کردند.

اعتراض علنی این سه عضو شورا موجب شد که سه نفر از میان حضار برخاسته و اعتراضات شدیدی به ریاست جدید شورا وارد کنند. در این لحظه به جز رامی علاسوند، احمد باورساد، مریم ابریشم‌کار، ابتسام الباجی، محمدجواد رضوی، کاظم سواری، جمشید سلحشور، ناجی سواری، قربانعلی سعادت‌نیا، غلامرضا سبزه‌علی، حجت مظفری و جانعلی خورشیدی، بقیه اعضا سالن شورا را ترک کردند.

دلیل اعتراض برخی از اعضا و حضار جلسه این بود که اعضا شب گذشته جلسه ای به طور مشترک برگزار کرده بودند و در این نشست سعادت‌نیا (رییس جدید شورا) انصراف خود را از کاندیداتوری هیات رییسه اعلام کرد و به گفته برخی از اعضای معترض ” وی قسم خورده بود کاندید نشود ولی امروز با پیشنهاد یکی از اعضا بر خلاف وعده خود عمل کرده و کاندیداتوری ریاست شورا را پذیرفته است.”

در این جلسه، با کاندید نشدن رامی علاسوند (رییس پیشین شورا) که در ابتدا یکی از کاندیداهای اصلی ریاست بود و همچنین اعلام کاندیداتوری از سوی سعادت‌نیا با وجود برگزاری جلسه شبانه و اعلام انصراف خود، کل معادلات گروهی از شورا در این زمینه به هم خورده و در نهایت انتخاب سعادت‌نیا به عنوان رییس برای سال دوم موجب اعتراض شدید برخی اعضا مانند زمان‌پور، علی ناصری، حسین حیدری و سایرین شد.

https://hoorkhabar.ir/329835کپی شد!
181
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.