ارائه ۲ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی حمیدیه

رئیس اداره جهاد کشاورزی حمیدیه از ارائه ۲ میلیارد تومان تسهیلات بانک کشاورزی به بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان خبر داد.

سید هدایت موسوی با بیان اینکه بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان حمیدیه در سال گذشته از ۲ میلیارد تومان تسهیلات برخوردار شدند، اظهار کرد: این در حالی است که این مقدار تسهیلات از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین تعهد بانک کشاورزی برای پرداخت سرمایه در گردش نیز ۳ میلیارد تومان است که این تسهیلات از منابع داخلی این بانک تأمین می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی حمیدیه در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه آبیاری تحت‌فشار از رویکردهای جدی این اداره به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه آبیاری تحت‌فشار در سطح شهرستان انجام شده و این در حالی بوده که با توجه به محدودیت‌های موجود، امکان عمل به تعهدات انجام شده کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

موسوی با یادآوری اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های مهم توسعه اقتصادی کشور به شمار رفته و اهتمام به این بخش باید در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به همین خاطر برنامه‌های مختلفی از قبیل توسعه مکانیزاسیون، ایجاد دامداری‌های نیمه‌صنعتی و کوچک روستایی، ایجاد واحدهای پرورش طیور، توسعه آبزی‌پروری، شناسایی و استعدادیابی اراضی، تولید و توزیع نهال، تهیه نقشه‌های کاربری اراضی، ارتقای سطح خدمات بیمه‌ای محصولات و توزیع نهاده‌های کشاورزی برای توسعه این بخش در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برای بهبود وضعیت بخش کشاورزی، برنامه‌های تدوین شده باید متناسب با سرفصل‌های ارائه شده در این بخش انجام شود، عنوان کرد: اهتمام به بخش کشاورزی یعنی توجه جدی به اقتصاد کشور؛ به همین خاطر معتقدیم مرتفع کردن مشکلات بخش کشاورزی می‌تواند کشور را برای رسیدن به شعار سال، یاری دهد.

https://hoorkhabar.ir/328304کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.