خلق حماسه مقاومت مردمی آبادان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خلق حماسه مقاومت مردمی آبادان در دوران دفاع مقدس امری بی‌بدیل و بی‌نظیر بود.

آیت‌الله سید علی شفیعی ظهر امروز در آئین رونمایی از اینترنت پرسرعت نسل سوم و جشن نوسازی شبکه ارتباطی تلفن همراه در محل تالار مهر آبادان اظهار کرد: مردم آبادان همچون دیگر مردم خوزستان بر گردن نظام و مردم کشور حق بزرگی دارند و ما در موضوع اصل انقلاب و دفاع مقدس مدیون آنان هستیم.

وی اضافه کرد: مسئله شکست حصر آبادان به دستور امام راحل دارای اسرار و رموز نهفته بسیاری و حاوی درس‌های آموزنده بسیار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی اعتقاد مردم و رزمندگان به روحانیت و رهبری به گونه‌ای بوده که هر آنچه از سوی آنان بیان می‌شد به فوریت انجام می‌گرفت.

شفیعی یادآور شد: اتحاد و وحدت میان مردم، رزمندگان و روحانیان مستقر در جبهه‌ها مثال‌زدنی بود.

وی گفت: حماسه‌ای که مردم آبادان چه مردم و چه زن اعم از عرب و عجم با همراهی شیوخ و عشایر منطقه و در راس آنان مرحوم آیت‌الله جمی امام جمعه وقت آبادان در مقابل هجوم و ددمنشی دشمن حزب بعث عراق از خود نشان دادند روز پنج مهر را رقم زد.

این روحانی با بیان اینکه سخن در مورد خدمات و زحمات این مرد بزرگ مرحوم آیت‌الله جمی فراوان است، تصریح کرد: مرحوم جمی هر آنچه را که در دوران دفاع مقدس برایش رخ داده را در کتاب تحت عنوان «نوشتم تا بماند» منتشر کرد که تاکنون چند بار نیز باز نشر شده است.

وی اظهار کرد: روحانیون علاوه بر امور مربوط به خود، با پوشیدن لباس رزم و حضور در کنار مردم و رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل به نبرد با دشمن می‌پرداختند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله دهدشتی نیز به عنوان یکی دیگر از روحانیون فعال در دوران دفاع مقدس نیز ایستادگی کرد و دستانش قطع شد.

وی یادآور شد: مسئله دفاع مقدس دایره‌المعارفی است برای همگان که درس‌های آموزنده بسیاری در دل آن نهفته است.

شفیعی در ادامه گفت: اگر چه امروز از آبادان سخن می‌گوییم اما هیچگاه نمی‌توانیم حق آبادان و مردمش را به طور کامل ادا کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با آغاز به‌کار پروژه اینترنت پرسرعت نسل سوم در خوزستان بتوانیم شاهد پیشرفت‌های خوبی در مباحث فرهنگی، اجتماعی و غیره شویم.

https://hoorkhabar.ir/322558کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.