جزئیات اجرای طرح تفکیک زباله در مناطق شهری اهواز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، گفت: مشارکت مردم و نهادهای مختلف در جهت ایجاد فرهنگ تفکیک زباله از مبدا ضروری است.

 

مجتبی گلستانی اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند، تفکیک زباله باید سال ۹۲ انجام می‌شد که انجام نشد ولی امسال این موضوع در اهواز پیگیری و اجرای طرح تفکیک زباله از شهریورماه آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح قرار بود در مهرماه آغاز شود ولی تصمیم بر آن شد که در ابتدا به صورت آزمایشی در مناطق ۱ و ۲ و ۳ و ۶ شهرداری از شهریورماه اجرا شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا با روشی جدید برای نخستین بار در کشور، در کلانشهر اهواز به اجرا در آمده است. توزیع و نصب مخازن مخصوص جمع آوری پسماند خشک، معمولی و ارگانیک در نقاط مختلف شهر و همچنین تقویت سیستم جمع‌آوری پسماند از جمله اقداماتی است که در جهت نظافت شهر و همچنین جلوگیری از ایجاد معضلات زیست محیطی در جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود.

گلستانی افزود: جمع‌آوری پسماند کار آسانی نیست به همین منظور طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت وسیع و با هدف ایجاد فرهنگ‌سازی در سطح کلانشهر اهواز در حال انجام است.

وی مشارکت شهروندان در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح را بسیار موثر دانست و گفت: مدیرت بهینه نظافت شهر، جمع‌آوری پسماند و خدمت‌رسانی به شهروندان از اولویت‌های کاری این سازمان است.

https://hoorkhabar.ir/306850کپی شد!
106
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.