فرمانده قرارگاه عملیات لشکر ۹۲ زرهی: برداشت‌های شخصی از دفاع مقدس تبدیل به قضاوت نشود

فرمانده قرارگاه عملیات لشکر ۹۲ زرهی خوزستان با تأکید بر لزوم حفظ بدون تحریف تاریخ دفاع مقدس، گفت: نباید برداشت‌های شخصی از دفاع مقدس تبدیل به قضاوت شود.

امیر سرتیپ دوم علی شهبازیان، بیش از ظهر امروز ۲۹ شهریورماه، در نشست خبری که در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به بخشی از آیه ۲۱۶ سوره بقره «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَّکُمْ؛ جنگ بر شما مقرر شد، در حالی‌که آن را ناخوش دارید»، اظهارداشت: با توجه به این آیه شریفه مشخص می‌شود که در برخی مواقع نبرد با دشمن بر انسان‌ واجب می‌شود. در جایی دیگر در قرآن نیز آمده‌است که چه بسا در چیزی برای شما فایده‌ای باشد و شما آن را دوست ندارید.

فرمانده قرارگاه عملیات لشکر ۹۲ زرهی خوزستان با تصریح بر این‌که مقام معظم رهبری سخنان فراوانی در خصوص دفاع مقدس داشته‌اند، گفت: اهل علم و قلم در برابر دفاع مقدس وظیفه سنگینی برعهده دارند. واجب است که موضوع دفاع مقدس بدون تحریف حفظ شود.

شهبازیان با تأکید بر این‌که تاریخ دفاع مقدس باید با تحقیق و تفسیر نوشته شود، گفت: هرچه از دفاع مقدس فاصله بگیریم زوایای زیبای آن بیشتر نمایان خواهد شد که اکنون نیز این‌گونه است.

وی با بیان این‌که صحنه‌های عاشورا در دفاع مقدس به چشم دیده شد، گفت: بسیاری خواستار این هستند که سال اول جنگ تحمیلی را سال شکست ایران اسلامی نشان دهند اما واقعیت به‌گونه‌ای دیگر است؛ عراقی که می‌خواست خوزستان را ظرف ۳ روز فتح کند و ایران را در یک هفته فتح کند، در طول یک سال نتوانست به خواسته خود برسد.

فرمانده قرارگاه عملیات لشکر ۹۲ زرهی خوزستان در ادامه تأثیرات جنگ تحمیلی علیه ایران را جهانی دانست و گفت: هیچ‌گاه برداشت‌های شخصی از دفاع مقدس تبدیل به قضاوت نشود که این کار منجر به تخریب می‌شود.

شهبازیان با بیان این‌که «ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا» شعار هفته دفاع مقدس امسال خواهد بود، گفت: در گذشته تنها شهرستان‌های دزفول و اهواز رژه ۳۱ شهریور را برگزار می‌کردند اما امسال شهرهای سوسنگرد و شوشتر نیز این رژه حماسی نظامی را برگزار می‌کنند.

وی با تصریح بر این‌که اول مهر سالروز تجلیل از سربازان ارتش خواهد بود، گفت: سوم مهر نیروهای مسلح به همراه مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در مزار شهدا حضور می‌یابند و به مقام شامخ شهیدان اسلام ادای احترام خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه عملیات لشکر ۹۲ زرهی گفت: با توجه به این‌که ۴ مهر همزمان با روز جمعه و اقامه نماز عبادی ـ سیاسی جمعه خواهد بود، فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه سخنرانی می‌کنند.

شهبازیان در ادامه با اشاره به این‌که ۱۲۸ کیلومتر از زمین‌های مرزی خوزستان تحت محافظت ارتش بوده‌اند، افزود: با توجه به پاکسازی زمین‌های مین‌گذاری شده، به طور میانگین ارتش در هفته یک شهید را تقدیم ایران اسلامی می‌کند و این در حالی است که اکنون تا منطقه صفر مرزی پاکسازی شده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیات لشکر ۹۲ زرهی درباره آخرین دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی، اظهارکرد: امسال راکدانداز ۱۹۷ میلی‌متری، خمپاره‌‌انداز ۲۲۰۰ میلی‌متری و نفربر PTR که به همراه جابه‌جایی نیرو قابلیت حمل پدافند را دارد، رونمایی خواهند شد.

شهبازیان ادامه‌داد: اکنون نزدیک به ۲۰۰ هکتار زمین پاکسازی نشده در خوزستان وجود دارد که دلیل پاک نشدن آن وجود عواملی چون قاچاق و… است.

فرمانده قرارگاه عملیات لشکر ۹۲ زرهی از انتقال این لشکر به محل جدید آن در سال ۹۴ خبر داد و گفت: لشکر ۹۲ زرهی با هیچ‌گونه مشکل مالی و جابه‌جایی مواجه نیست اما موانعی وجود دارد که در صورت رفع آن موانع در اسرع وقت جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

https://hoorkhabar.ir/304921کپی شد!
211
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.