حسینی: تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها به شرط شفافیت خوب است

رییس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی معقتد است تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌های لیگ برتری به شرطی که شفافیت در آن باشد، خوب است.

 

سیدشریف حسینی  اظهارکرد: ورزش در کشور و جهان از یک تفریح و به معنای آن‌که از آن لذت ببریم، خارج شده و به یک صنعت و تجارت در جهان تبدیل شده است.

وی بیان‌کرد: این‌که بخواهیم سقف و قانونی برای فوتبال بگذاریم و سپس آن را دور بزنیم که البته این هم رخ داده است، درست نیست. از سه سال پیش برای باشگاه‌های شبه‌دولتی یا همان صنعتی‌ها سقف تعیین کردیم اما چه می‌شود؟ سقفی که در سپاهان تعیین می‌شود دور زده می‌شود و در قیمت بازیکنان خارجی آن شاهد افزایش قیمت هستیم ولی در فولاد خوزستان قیمت، سقف دارد و اجازه نمی‌دهند بیشتر از این شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که بخواهیم یک موضوع را تعریف کنیم ولی نتوانیم از آن محافظت کنیم، به درد نمی‌خورد. ما سقف را برای چه تعیین می‌کنیم؟ اگر یک ساختمان را با ۲ میلیارد تومان بسازیم و سپس خروجی این ساختمان، ۲ میلیارد تومان نباشد، به درد نمی‌خورد.

وی افزود: در فوتبالی که گردش مالی در آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است و اگر این مبلغ را در کنار ۱۵۰ میلیارد تومانی که بودجه کل کشور در سال ۹۳ است بگذاریم، خروجی آن واقعا چه بوده است؟ خروجی آن با فانوس گشتن در تیم‌های خارجی و دنبال بازیکنانی با یک سر شناسنامه ایرانی داشتن، برای تیم‌ملی است. بازیکنی که می‌خواهید در کشور به آن پول بدهید باید به اندازه آن پول، واقعا فوتبالیست باشد، نه این‌که به او پول بدهیم و فقط نام حرفه‌ای داشته و خروجی نداشته باشد.

حسینی خاطرنشان‌کرد: تازگی‌ها موضوع جدیدی رخ داده است و فوتبالیست‌ها به دلیل این‌که می‌ترسند در تیم‌ملی مصدوم شوند و نتوانند پول‌های بعدی را دریافت کنند، از تیم‌ملی قهر می‌کنند در حالی که در کشورهای مختلف اگر فردی از تیم‌ملی قهر کند، او را مادام‌العمر از فوتبال محروم می‌کنند.

وی افزود: پول باید در مسیر خودش و درست هزینه شود و اگر به این صورت شود و خروجی آن کار فرهنگی، بازیکن ساختن، عزت فوتبال‌مان و مقتدرانه بودن آن در آسیا و جهان باشد، هیچ کس مخالف نیست که به جای ۱۵ میلیارد تومان، سقف ۴۰ میلیارد تومان باشد ولی اگر لیگ برتر ما به اندازه ۱۵میلیارد تومان نباشد، به نظر من ۱۵ میلیارد تومان هم سقف بالایی است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: به صورت کلی خروجی‌های‌مان باید با ورودی‌های‌مان تنظیم شود و عملیاتی که در این سیستم انجام می‌شود، مهم است و اگر عملیات درست نباشد هر چقدر ورودی داشته باشیم، خروجی معیوب است. به هر حال سقف تعیین کردن خوب است، به شرط این‌که در آن ماشین‌های بدون سند و توافقات خارج از قرارداد نباشد و همه چیز در آن شفاف باشد.

https://hoorkhabar.ir/30209کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.