تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه عمرانی حرم علی‌بن مهزیار اهوازی

رئیس آستان علی‌بن مهزیار اهوازی گفت: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه عمرانی حرم علی‌بن مهزیار اهوازی در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام فائز فائزی در حاشیه حضور معاون استاندار در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی درباره شرایط پروژه عمرانی این حرم مطهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: پروژه آستان مطهر علی‌بن مهزیار اهوازی با زیربنای بالغ بر ۴ هزار و ۸۵۰ متر مربع با سرعت بسیار زیاد در حال اجرا بوده و سرعت عمل در این پروژه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به نظارت‌های دقیق انجام شده برای اجرای این پروژه افزود: همه تلاش‌ها بر آن است که فاز نخست این پروژه در محرم سال جاری به بهره‌برداری برسد و در این زمینه شبستان حرم مطهر تکمیل می‌شود.

رئیس آستان علی‌بن مهزیار اهوازی خاطر نشان کرد: در ماه محرم سال جاری قرار است نمای داخلی شبستان حرم مطهر به طور کامل در بخش نازک‌کاری هم تکمیل شود و این بخش از پروژه به بهره‌برداری برسد که برای این مسئله به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستیم.

فائزی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل این پروژه در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته و این تزریق اعتبار باعث سرعت عمل در اجرای پروژه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی زیادی برای اجرای سریع این پروژه شده است، گفت: به منظور اجرای سریع این پروژه بخش، ساخت درب‌های چوبی و نفیس این آستان و ضریح مطهر در اصفهان توسط هنرمندان خبره در حال انجام است.

وی تاکید کرد: درب و پنجره‌های منحصر به فرد این حرم نیز ساخته شده و در حال حاضر در بخش رنگ‌آمیزی هستند و برق‌کاری و آتش‌نشانی و ایمنی حرم نیز در حال تکمیل است.

فائزی ادامه داد: برق‌کاری شبستان حرم مطهر، سنگ‌گذاری کف، سنگ‌گذاری دیواره‌ها و محراب این محرم نیز به پایان رسیده و در این مراحل مشکل خاصی برای شبستان حرم وجود ندارد.

وی درباره سرمایش و گرمایش این حرم مطهر عنوان کرد: برای سرمایش و گرمایش نیز یک پکیج بسیار پیشرفته تهیه شده که پس از آماده‌سازی از کشور مالزی به ایران وارد و در این آستان مطهر نصب می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/291909کپی شد!
107
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.