بسته اخبار روز ورزش خوزستان – ۹۳/۶/۲۵

برگزاری مسابقات دارت قهرمانی استان خوزستان2014-09-16_13-40-29

محمد رجبی، مسؤل کمیته دارت هیات انجمن‌های ورزشی استان اظهارکرد: این مسابقات ۳۰ و ۳۱ شهریورماه به ترتیب در بخش بانوان و‌ آقایان در اهواز برگزار می‌شود.

وی درباره وضعیت دارت استان گفت: در این چند ماهی که در این هیات حضور داریم، بحث ساماندهی دارت را در دستور کار داشتیم. در این زمینه کمیته‌ای تشکیل دادیم و به صورت مرتب جلساتی را برگزار می‌کنیم و برنامه‌هایی را برای یکی دو سال آینده دارت استان تنظیم کرده‌ایم.

مسؤل کمیته دارت هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان ادامه‌داد: صحبت‌هایی با آموزش و پرورش استان برای افزایش جمعیت دارت‌بازان خوزستان داشته‌ایم تا بتوانیم این رشته را در مدارس و دانشگاه‌ها نیز گسترش دهیم. همچنین به دنبال امضای تفاهم نامه‌ای با دانشگاه و آموزش و پرورش برای توسعه این رشته هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: به دلیل این‌که در مراحل اولیه تشکیل و ساماندهی دارت استان هستیم، امکانات ما خیلی مناسب نیست اما به دنبال احداث سالن مجهز و خانه‌دارت دائمی هستیم تا مکانی ثابت برای برگزاری مسابقات‌ از جمله لیگ داشته باشیم.

رجبی بیان‌کرد: بازیکنان استان در شرایط خوبی قرار دارند و در بخش بانوان سارا خدادادی‌‌کریموند را داریم که در رده دوم و سوم کشوری قرار دارد. درکل امیدواریم با ورود به سال تحصیلی جدید بتوانیم این رشته را در مدارس و دانشگاه‌ها رونق دهیم و شرایط دارت استان را بهبهود ببخشیم.

[divider]

دیدار استقلال‌خوزستان و تراکتورسازی در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود2014-09-16_13-02-55

عزیز صادقی درباره شرایط ورزشگاه غدیر اهواز اظهارکرد: ورزشگاه غدیر یکی از مجهزترین و بهترین ورزشگاه‌های حال حاضر کشور است و اکنون نیز چمن این ورزشگاه بسیار آماده و بدون ایراد و اشکال است.

وی بیان‌کرد: باتوجه به شرایطی که ورزشگاه غدیر اهواز دارد، این ورزشگاه آماده برگزاری مسابقات است. با پیگیری‌هایی که طالقانی، رییس هیات فوتبال استان نیز انجام داده است، این ورزشگاه شرایط بسیار ایده‌آل و مطلوبی برای برگزاری دیدارهای لیگ برتر دارد.

مسوول برگزاری مسابقات هیات فوتبال خوزستان افزود: روز گذشته(دوشنبه) نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال و اعلام کردیم که از هفته آینده که فولاد در اهواز میزبان نفت تهران است، این بازی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار ‌شود که آن‌ها نیز این موضوع را پذیرفتند.

وی در پاسخ به این پرسش ‌که چرا دیدار استقلال خوزستان و تراکتورسازی از هفته نهم لیگ برتر کشور، این هفته در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود؟ عنوان‌کرد: این دیدار بنا به درخواست باشگاه استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی انجام خواهد شد.

استقلال خوزستان در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور روز پنج‌شنبه(۲۷ شهریورماه) از ساعت۱۸:۴۰ در ورزشگاه تختی اهواز میزبان تراکتورسازی است.

[divider]

عسگریان: مشکل حل نشود به شدت ضرر می‌کنیم2014-09-16_13-04-38

اسماعیل عسگریان  اظهارکرد: از نظر ما آرش افشین و بختیار رحمانی بازیکنان تیم ما هستند. به هرحال این مشکل که گریبان‌گیر آن‌ها شده، یک مشکل شخصی است و باید خودشان آن را حل کنند تا بتوانیم از این دو بازیکن استفاده کنیم.

وی بیان‌کرد: به هر حال اگر این دو بازیکن نتوانند مشکل‌شان را حل کنند، قادر به استفاده از آن‌ها نخواهیم بود. افشین و رحمانی به دنبال کارشان هستند تا با ارایه مدارک خلاف این موضوع را ثابت کنند و اگر نتوانند این موضوع را ثابت کنند، طبیعی است که قادر به همراهی تیم ما نیستند.

معاون اجرایی باشگاه فولادخوزستان گفت: اگر این مشکل حل نشود، ما به شدت ضرر می‌کنیم، چرا که افشین و رحمانی از بازیکنان خوب ما هستند. بختیار کاپیتان تیم ما است و در خصوص افشین هم بسیار امیدوار بودیم که با رفع مصدومیتش، بتوانیم از او استفاده کنیم. به هرحال این موضوع کار ما را واقعا سخت می‌کند و اگر نتوانیم دیگر از این دو بازیکن استفاده کنیم، باید به فکر جایگزین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دیگر نتوانیم از افشین و رحمانی استفاده کنیم باید سازمان لیگ این امکان را به ما بدهد که بتوانیم بازیکن جذب کنیم. مدتی دیگر بازی‌های آسیایی تیم ما آغاز می‌شود و ما هم به شدت به این دو بازیکن احتیاج داشتیم و جای خالی این دو بازیکن نیز کاملا احساس می‌شود.

عسگریان عنوان‌کرد: امید داریم بتوانیم با پشتکار و دلگرمی‌ای که هواداران و مسوولان برای ما ایجاد می‌کنند، محکم به کارمان ادامه دهیم. ما در این شرایط تقریبا سخت، نیاز به حمایت همه داریم.

[divider]

نایب‌قهرمانی خوزستان در مسابقات تنیس‌روی‌میز دختران کشور 2014-09-16_13-06-14

زهرا لیموچی، نایب‌رییس هیات تنیس روی میز استان اظهارکرد: این مسابقات روز گذشته(دوشنبه) در رده تیمی به میزبانی قم برگزار شد و خوزستان توانست مقام دوم را کسب کند.

وی درباره سطح مسابقات، گفت: بیشتر تیم‌هایی که در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند، از نظر فنی در سطح بسیار بالایی قرار داشتند. تنیسورهای خوزستانی نیز عملکردشان بسیار خوب بود و توانستند نایب‌قهرمان شوند.

[divider]

آبادان نایب قهرمان مسابقات کشوری کاراته سبک کیوکوشین شد2014-09-09_14-00-47

یمان ادیبی اظهار کرد: آبادان در مسابقات قهرمانی کشور سبک کیوکوشین کاراته، عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

وی اضافه کرد: این مسابقات با حضور ۲۴ تیم از سراسر کشور در شهر ری تهران برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان افزود: تیم کیوکوشین کاراته آبادان به نمایندگی از استان خوزستان و در رده بزرگسالان در این دوره از مسابقات شرکت کرد.

به گفته ادیبی این دوره از مسابقات در روزهای بیستم و بیست و یکم شهریور ماه در شهر ری برگزار شد.

وی در پایان عنوان کرد: سرمربی این تیم پیمان ادیبی و مربیگری آن را نیز محمدرضا قشقایی بر عهده داشت.

[divider]

مسابقات شطرنج قهرمانی خوزستان به میزبانی خرمشهر2014-09-14_14-14-39

امین صابری  اظهار داشت: خرمشهر در دو هفته اخیر موفق به کسب میزبانی سه دوره مسابقات استانی شده است.

وی اضافه کرد: مسابقات نینجوتسو در هفته گذشته برگزار و قرار است میزبان مسابقات شطرنج قهرمانی استانی باشیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان خرمشهر تصریح کرد: این مسابقات از فردا آغاز و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

صابری در ادامه از منصوب شدن سرپرست جدید هیئت شطرنج خرمشهر خبر داد و گفت: «سید صباح حسینی» یکی از اعضا شورای شهر خرمشهر به عنوان سرپرست جدید هیئت شطرنج خرمشهر منصوب شده است.

این مسئول یادآور شد: هیئت شطرنج خرمشهر پیش از این از ثبات کافی برخوردار نبوده که با تعیین سرپرست جدید شرایط می‌تواند، به سمت و سوی ارتقا و پیشرفت این شاخه ورزشی سوق یابد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان خرمشهر در پایان عنوان کرد: میزبانی مسابقات کونگ‌فو قهرمانی استان، سومین میزبانی خرمشهر برای مسابقات استانی بوده که قرار است این مسابقات نیز در پایان هفته جاری برگزار شود.

[divider]

سرپرست نفت‌آبادان: استراتژی باشگاه، رسیدن به لیگ برتر است2014-09-16_13-09-28

احمد پارو  اظهارکرد: طبق برنامه‌ای که سرمربی خارجی تیم تنظیم کرده است، تمرینات‌مان شکل خوبی دارد. در همین ماه نیز یک اردوی تدارکاتی در بروجرد برگزار کردیم و سرمربی تقریبا به آن اهدافی که می‌خواست، دست پیدا کرد. در این اردو چهار بازی تدارکاتی برای رسیدن به هماهنگی لازم برگزار کردیم.

وی خاطرنشان‌کرد: پس از این اردو نیز تمرینات‌مان شکل طبیعی خود را در آبادان دنبال کرد و دو دیدار تدارکاتی دیگر در خوزستان با تیم‌های فولاد نوین و نفت امیدیه برگزار کردیم. در دیدار با فولاد نوین به نتیجه تساوی رسیدیم و تیم نفت امیدیه را هم با حساب یک بر صفر شکست دادیم. تا پیش از آغاز لیگ دسته یک نیز قصد داریم سه بازی دوستانه دیگر نیز انجام دهیم که یکی از این دیدارها سی‌ام شهریورماه مقابل تیم استقلال اهواز خواهد بود.

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سوال که اردو و بازی‌های تدارکاتی تا چه اندازه به هماهنگی تیم کمک کرده است؟ گفت: تیم ما در ابتدا زمانی را از دست داد و نسبت به تیم‌های دیگر در شروع تمرینات و جذب بازیکن دیر اقدام کرد ولی با تلاش مدیرعامل باشگاه و هیات مدیره، توانستیم بازیکنانی را جذب کنیم که مورد تایید سرمربی تیم باشند و بتوانند با شرایط و نوع فوتبال این‌جا سازگاری داشته باشند. فکر می‌کنم به ۶۰، ۷۰ درصد از تفکراتی که داشته‌ایم، رسیده‌ایم و ان‌شاالله به مابقی آن هم تا پیش از آغاز مسابقات خواهیم رسید و از نظر فنی آماده می‌شویم.

وی درباره رضایت سرمربی از بازیکنان جذب شده، عنوان‌کرد: سرمربی تیم در هر بازی تدارکاتی که برگزار کرده‌ایم با دو تفکر از بازیکنان جوان و باتجربه استفاده کرده است. در کل فکر می‌کنم از نوع کار بازیکنان جوان تیم رضایت دارد و تا پیش از بازی‌ها نیز به ترکیب نهایی تیم دست پیدا می‌کند.

پارو در خصوص سرمربی خارجی و دستیاران خارجی تیم نیز توضیح‌داد: کارلوس مانوئل، سرمربی پرتغالی تیم است و پائولو دستیار او، مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان تیم نیز از کشور پرتغال هستند. کار فنی این مربیان خوب است و باتجربه هستند. تقریبا در این یک ماهی هم که با تیم کار کرده‌اند، نشان داده‌اند که از تجربه خوبی در کارهای برنامه‌ریزی، آنالیز و تمرینات برخوردار هستند. در حال حاضر نیز هیچ مربی ایرانی در کنار آن‌ها مشغول به فعالیت نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نفت آبادان می‌تواند مجددا به لیگ برتر کشور صعود کند؟ گفت: شرایط آبادان خاص است و فکر می‌کنم آبادان و هواداران آن نیز این لیاقت را دارند که در لیگ برتر کشور حضور داشته باشند و به نظر من حق فوتبال آبادان ضایع شده است.

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان‌کرد: با اهداف و استراتژی‌ای که مدیرعامل باشگاه و هیات مدیره دنبال می‌کنند و همچنین آوردن آقای مانوئل به عنوان سرمربی تیم، در صدد این هستیم که با حمایت هواداران لیگ برتری شویم.

وی بیان‌کرد: به هرحال اضافه شدن چند بازیکن جوان و باتجربه به تیم و نوع مدیریتی که آقای عیسی‌زاده، مدیرعامل باشگاه دارد، فکر می‌کنم یک‌دل شدن تیم در حال شکل گرفتن است و امیدوارم که بتوانیم به لیگ برتر کشور صعود کنیم.

پارو در ادامه درباره اولین دیدار نفت آبادان در لیگ دسته یک کشور، گفت: ۱۲ مهرماه میزبان اتکا گلستان هستیم. من شناخت زیادی نسبت به این تیم ندارم، ولی معمولا تیم‌های شمالی، از نظر فیزیکی مطرح و تیم‌های قدری هستند. به هر حال امیدوارم از شرایط  و زمان استفاده را ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که گروهی که در آن قرار گرفته‌اید را چطور ارزیابی می‌کنید؟ عنوان‌کرد: نمی‌توان گفت در گروه آسانی قرار گرفته‌ایم. در گروه ما تیم‌های داماش گیلان و پاس همدان قرار گرفته‌اند که سابقه حضور در لیگ برتر کشور را هم داشته‌اند، ولی ما هم تلاش می‌کنیم که تیمی را دست کم نگیریم و بتوانیم با تمام توان رو‌به‌روی حریفان‌مان ظاهر شویم.

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در ادامه درباره انصراف این تیم از شرکت در جام حذفی کشور، گفت: باتوجه به شرایطی که مدیریت باشگاه به کادرفنی تیم گفت و بررسی‌ای که کادرفنی در این زمینه داشت، تشخیص دادند که تمرکزشان را روی لیگ دسته یک کشور بگذارند تا از نظر آمادگی جسمانی و وقت بتوانند بیشتر به لیگ یک بپردازند.

ت‌مان شکل طبیعی خود را در آبادان دنبال کرد و دو دیدار تدارکاتی دیگر در خوزستان با تیم‌های فولاد نوین و نفت امیدیه برگزار کردیم. در دیدار با فولاد نوین به نتیجه تساوی رسیدیم و تیم نفت امیدیه را هم با حساب یک بر صفر شکست دادیم. تا پیش از آغاز لیگ دسته یک نیز قصد داریم سه بازی دوستانه دیگر نیز انجام دهیم که یکی از این دیدارها سی‌ام شهریورماه مقابل تیم استقلال اهواز خواهد بود.

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سوال که اردو و بازی‌های تدارکاتی تا چه اندازه به هماهنگی تیم کمک کرده است؟ گفت: تیم ما در ابتدا زمانی را از دست داد و نسبت به تیم‌های دیگر در شروع تمرینات و جذب بازیکن دیر اقدام کرد ولی با تلاش مدیرعامل باشگاه و هیات مدیره، توانستیم بازیکنانی را جذب کنیم که مورد تایید سرمربی تیم باشند و بتوانند با شرایط و نوع فوتبال این‌جا سازگاری داشته باشند. فکر می‌کنم به ۶۰، ۷۰ درصد از تفکراتی که داشته‌ایم، رسیده‌ایم و ان‌شاالله به مابقی آن هم تا پیش از آغاز مسابقات خواهیم رسید و از نظر فنی آماده می‌شویم.

وی درباره رضایت سرمربی از بازیکنان جذب شده، عنوان‌کرد: سرمربی تیم در هر بازی تدارکاتی که برگزار کرده‌ایم با دو تفکر از بازیکنان جوان و باتجربه استفاده کرده است. در کل فکر می‌کنم از نوع کار بازیکنان جوان تیم رضایت دارد و تا پیش از بازی‌ها نیز به ترکیب نهایی تیم دست پیدا می‌کند.

پارو در خصوص سرمربی خارجی و دستیاران خارجی تیم نیز توضیح‌داد: کارلوس مانوئل، سرمربی پرتغالی تیم است و پائولو دستیار او، مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان تیم نیز از کشور پرتغال هستند. کار فنی این مربیان خوب است و باتجربه هستند. تقریبا در این یک ماهی هم که با تیم کار کرده‌اند، نشان داده‌اند که از تجربه خوبی در کارهای برنامه‌ریزی، آنالیز و تمرینات برخوردار هستند. در حال حاضر نیز هیچ مربی ایرانی در کنار آن‌ها مشغول به فعالیت نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نفت آبادان می‌تواند مجددا به لیگ برتر کشور صعود کند؟ گفت: شرایط آبادان خاص است و فکر می‌کنم آبادان و هواداران آن نیز این لیاقت را دارند که در لیگ برتر کشور حضور داشته باشند و به نظر من حق فوتبال آبادان ضایع شده است.

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان‌کرد: با اهداف و استراتژی‌ای که مدیرعامل باشگاه و هیات مدیره دنبال می‌کنند و همچنین آوردن آقای مانوئل به عنوان سرمربی تیم، در صدد این هستیم که با حمایت هواداران لیگ برتری شویم.

وی بیان‌کرد: به هرحال اضافه شدن چند بازیکن جوان و باتجربه به تیم و نوع مدیریتی که آقای عیسی‌زاده، مدیرعامل باشگاه دارد، فکر می‌کنم یک‌دل شدن تیم در حال شکل گرفتن است و امیدوارم که بتوانیم به لیگ برتر کشور صعود کنیم.

پارو در ادامه درباره اولین دیدار نفت آبادان در لیگ دسته یک کشور، گفت: ۱۲ مهرماه میزبان اتکا گلستان هستیم. من شناخت زیادی نسبت به این تیم ندارم، ولی معمولا تیم‌های شمالی، از نظر فیزیکی مطرح و تیم‌های قدری هستند. به هر حال امیدوارم از شرایط  و زمان استفاده را ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که گروهی که در آن قرار گرفته‌اید را چطور ارزیابی می‌کنید؟ عنوان‌کرد: نمی‌توان گفت در گروه آسانی قرار گرفته‌ایم. در گروه ما تیم‌های داماش گیلان و پاس همدان قرار گرفته‌اند که سابقه حضور در لیگ برتر کشور را هم داشته‌اند، ولی ما هم تلاش می‌کنیم که تیمی را دست کم نگیریم و بتوانیم با تمام توان رو‌به‌روی حریفان‌مان ظاهر شویم.

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در ادامه درباره انصراف این تیم از شرکت در جام حذفی کشور، گفت: باتوجه به شرایطی که مدیریت باشگاه به کادرفنی تیم گفت و بررسی‌ای که کادرفنی در این زمینه داشت، تشخیص دادند که تمرکزشان را روی لیگ دسته یک کشور بگذارند تا از نظر آمادگی جسمانی و وقت بتوانند بیشتر به لیگ یک بپردازند.

[divider]

اعزام ۲ تیم خوزستانی به مسابقات پرثوآ کشور 2014-09-16_13-11-04

عبدالرسول منتظری، مسوول کمیته پرثوآ هیات ورزش‌های همگانی استان اظهارکرد: این مسابقات از ۲۶ شهریورماه به مدت دو روز به میزبانی شهرستان مبارکه استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی بیان‌کرد: این رقابت‌ها در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود که از خوزستانی یک تیم در رده‌سنی جوانان و یک تیم در رده‌سنی بزرگسالان در این مسابقات شرکت می‌کند.

مسوول کمیته پرثوآ هیات ورزش‌های همگانی خوزستان در توضیح رشته پرثوآ، گفت: این رشته متشکل از شیوه‌های رزمی، بومی، سنتی و محلی ایرانیان است. در واقع می‌توان گفت که پرثوآ متشکل از رشته‌های بومی استان‌ها، همراه با رزم دست و پا و کشتی است. این رشته، یک رشته ادغامی با سایر رشته‌ها می‌باشد.

https://hoorkhabar.ir/289491کپی شد!
183
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.