پرداخت کمک هزینه به اجراهاى عمومى نمایش در خوزستان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جشنواره تئاتر خوزستان را پل ارتباطی برای حضور هنرمندان در جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، ملی و بین المللی فجر توصیف کرد.

ناصر چنانی اظهار کرد: جشنواره تئاتر خوزستان از جشنواره‌های مهم فرهنگی و هنری این استان است چراکه در این جشنواره عملکرد یک‌ ساله تئاتر و هنرمندان این حوزه نشان داده می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: اجراهای عمومی و ارتباطی که این اجراها با مردم ایجاد می‌کنند ارزش بالایی دارد و خوشبختانه کمک ‌هزینه به گروه‌ها نیز به شکل مناسبی ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: در بیست‌و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان کمک‌ هزینه اجراهای عمومی پس از هر اجرا در اختیار عوامل نمایش قرار می‌گیرد و این اقدام که برای نخستین بار در استان صورت می‌گیرد در ایجاد انگیزه و رضایتمندی گروه‌ها بسیار مؤثر است.

چنانی یادآور شد: در تبلیغ برای جشنواره تئاتر خوزستان چیزی فراتر از تبلیغات محیطی باید صورت گیرد و باید کاری کرد که مردم بدون تبلیغات نیز از تئاتر استقبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صدا و سیمای استان باید تبلیغات به سمت و سویی سوق داده شود که مدت زمان ویژه‌ای برای اجراهای عمومی قرار دهد و نقد و بررسی هر اجرا نیز انجام شود که استقبال بیشتری از این اجراها صورت گیرد.

او افزود: در بحث هزینه نمایش‌های این جشنواره علاوه بر هزینه‌ای که در فراخوان جشنواره لحاظ شده است می‌توان از طریق ارگان‌های مختلف هزینه‌ای برای هر نمایش در نظر گرفت. به این طریق که نمایش‌ها با موضوعات مختلف، متناسب با هدف و وظیفه هر ارگان آماده می‌شوند و از حمایت آن ارگان نیز برخوردار شوند.

چنانی ادامه داد: به این شکل گروه‌های نمایشی با آسودگی خاطر بیشتری می‌‌توانند کار خود را ادامه دهند و به اجراهای قوی‌تر و با هدف و انگیزه بیشتری بپردازند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: برای افزایش میزان تاثیرگذاری تولیدات نمایشی خوزستان تصمیمات جدیدی وجود دارد که در این بخش حاضریم با هر نهادی که اعلام آمادگی کند وارد مذاکره شویم.

https://hoorkhabar.ir/289444کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.