اگر نفت را ول کنیم اتفاقات میمونی در استان خوزستان خواهد افتاد/دیروز چینی ها لولو بودند ولی امروز اقتصاد مملکت ما را دست گرفته اند

دکتر مقتدایی اظهار داشت: اگر قید نفت را بزنیم و فقط به همین کشاورزی و صنعت کشاورزی بپردازیم اتفاقات میمونی در استان خوزستان در کنار سایر سرمایه گذاری ها خواهد افتاد.

دکتر مقتدایی استاندار خوزستان امروز صبح در جلسه کارگروه آموزش علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار داشت:استان خوزستان جزو استان هایی است که در حقیقت همه مردم ایران به آن تعلق خاطر دارند و این تعلق خاطر ریشه در خاک این سرزمین و باورهای دینی و انقلابی آن دارد.

وی ادامه داد:باید در بخش اقتصادی هم برای مردم این استان تعلق خاطر به وجود آورد تا احساس کند دیگی که می جوشد برای خودشان هم هست یعنی آشپز اگر احساس کند همیشه می پزد برای دیگران زیاد میلی ندارد ولی وقتی بداند خودش هم سهیم است قطعا بهتر طبخ می کند با به وجود آوردن این تعلق خاطر جمعیت در استان ثبیت خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد:تثبیت جمعیت بدون رفاه خیلی مشکل است مگر در مقطعی که دیگر این کار ایثار نام دارد  آنچه که در دفاع مقدس انجام دادیم از این جنس بود چرا که آدم باید یا دیوانه باشد یا عاشق که آن کارها را بکند.

وی افزود:اگر قرار است نسل های بعد از خودمان را در این استان نگه داریم باید با زبان متفاوتی این کار را انجام دهیم باید معیشت را تامین کنیم بخشی از این تثبیت وضعیت معاش با تعامل به دست می آید و بخش دیگر هم نیازمند تقابل است.

مقتدایی تاکید کرد:مقاومت یعنی تعامل در شرایطی تعادلی و تقابل در زمانیکه تهاجم و تحمیلی به تو وارد می شود به تعبیر دیگر مقاومت برای حفظ هر آنچه که ارزش دارد در زندگی صورت می گیرد گاهی سرزمین است گاهی ایدئولوژِی و مقاومت همیشه برای حفظ کردن نیست که گاهی برای به دست آوردن هم باید مقاومت کرد که انرژی هسته ایی از این قبیل است.

وی اضافه کرد:راه برون رفت از مشکل این است که ما نسخه های مختلف داشته باشیم اگر ما نسخه خاصی داشتیم مثل الان می شود که یقیه ما در دست چین و هند و کره است اینها یک زمانی آرزو داشتند در ایران بگردند.

مقتدایی گفت:یک زمانی بچه بودیم این چینی ها که به آبادان می آمدند مادرم می خواست غروب در خیابان نباشیم و سریعتر به خانه بیایم می گفت زود بیا خانه چینی ها در خیابان هستند یعنی چینی ها برای ما لولو بودند و ما را از آنها می ترساندند اما امروز اقتصاد مملکت ما را  چینی ها در دست گرفته اند.

وی ادامه داد:امروز هند و کره در اقتصاد برای ما گردن کشی می کنندکرهایی که صنعت اتومبیل سازی  را از خود ما گرفته است  اینجاست که باید برای مقاومت در برابر این تهاجم ها اطلاعات کافی و به روز داشته باشیم تا اگر از این مسیر نشد یک مسیر دیگر را طی کنیم.

استاندار خوزستان عنوان داشت:وقتی بحث از اقتصاد مقاومتی می شود مطلقا برداشت من ریاضت نیست بلکه اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده درست و بهینه از امکانات  و یک توسعه متوازن در تمام بخش ها است.

وی ادامه داد:نفت که در استان هست ولی اگر  قید نفت را بزنیم و فقط به همین کشاورزی و صنعت کشاورزی بپردازیم اتفاقات میمونی در استان خوزستان در کنار سایر سرمایه گذاری ها خواهد افتاد خوشبختانه در همین دوره یکی دو ساله ما شاهد فعال شدن این طرح عظیم  کشاورزی یعنی ۵۵۰ هزار هکتاری هستیم طزح مقام معظم رهبری که ۱۷ سال بود مغفول مانده بود.

https://hoorkhabar.ir/281936کپی شد!
105
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.