امام جمعه موقت اهواز: تفکر باید حاکمیت دین بر تمام شئون زندگی را موجب شود

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تفکر باید ما را به حاکمیت دین بر تمام شئون زندگی برساند، گفت: بندگی نباید در حاشیه زندگی و مختص روزهای خاص شود و دین باید در همه زندگی حاکمیت داشته باشد و این سیره امیرالمومنین(ع) بود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در جمع دانشجویان معتکف در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) ایشان را شخصیتی عنوان کرد که تنها تعلق به شیعیان ندارد و حتی غیر مسلمانانی که از او آشنایی پیدا کرده زبان به مدح علی(ع) گشوده‌اند.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) تمام ابعاد انسانی را یکجا دارا بود، ادامه داد: انسان های بزرگی از نظر علمی پیشرفت کرده و به قله‌های بلند علمی رسیدند، اما زمینه های عبادی سیاسی یا اجتماعی در ایشان رشدی نداشت؛ سیاسیون اهل عبادت نبودند و اهل عبادت سیاسی نشدند، اما امیرالمومنین(ع) تمام ابعاد انسانی، هرآنچه را که بتوان نام ارزش بر آن نهاد دارا بودند.

حسن‌زاده ادامه داد: بعد از پیامبر(ص) کسی در عبادت نظیر علی نبود؛ لذا می‌بینیم مسجد کوفه محل عبادت و خلافت اوست، یعنی عبادت در عین سیاست و مدیریت جامعه. علی(ع) زهد را در حد نهایت داشت اما در کنارش در مباحث اقتصادی و تولید ثروت کسی چون ایشان نبود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه از مهمترین ابعاد شخصیت امیرالمومنین(ع) عدالت اوست، گفت: زمانی که عقیل فرزندانش را که از گرسنگی رنگ رخسارشان سیاه بود نزد علی (ع) در زمان خلافت ایشان می‌آورد، اگر امام(ع) کمکی می‌کرد تبعیض بین مردم بود پس حاضر به انجام آن نشد. این عدالت نه تنها برای مسلمانان بود که شامل حال همه کسانی می شد که زیر خلافت امیرالمومنین بودند.

وی بیان کرد: چند سال پیشتر سازمان ملل اعلام کرد کاملترین منشور حقوق بشر نامه علی(ع) به مالک اشتر است.

حسن زاده در پایان بخش اول سخنرانی، امام خمینی(ره) را فردی دارای معرفت، عشق و ارادت کامل به امیرالمومنین(ع) عنوان و اظهار کرد: امام راحل دو جمله در معرفی حضرت علی(ع) دارند که جای تعمق دارد؛ «علی بن ابی طالب است که به غدیر افتخار داده است» و «اگر تمام دانشمندان عالم جمع شوند که به عمق تنها جمله‌ای از جمله‌های علی(ع) برسند نمی‌توانند.» همچنین امام خمینی (ره) از دو چیز ابراز تاسف می‌کنند اول اینکه چرا اجازه ندادند علم علی(ع) منتشر شود و دیگر چرا نگذاشتند علی حکومت کند.

وی مسئولیت جامعه امروز در قبال علی(ع) را معرفت و شناخت سپس اقتدا به ایشان و پیروی عنوان کرد.

امام جمعه موقت اهواز به ایراد سخنانی پیرامون آیین اعتکاف پرداخت و گفت: از بهترین فرصت‌ها که با خیال آسوده، فراق و با آرامش به عبادت پرداخته شود اعتکاف است. در میان عبادات بالاترین آنها تفکر است و تفکر باید ما را به حاکمیت دین بر تمام شئون زندگی برساند. در فرصت اعتکاف بخشی را برای عبادت فکر کردن بگذارید. روایاتی نظیر «هیچ عبادتی مانند فکر کردن نیست»، «بیشترین عبادت ابوذر تفکر او بود»، «یک ساعت فکر کردن بهتر از ۷۰ سال عبادت است» یا برای مثال آیات پایانی سوره آل عمران که آیات تفکر است تاییدی بر این امر است.

وی مورد دیگر را حاکمیت دین بر تمام شئون زندگی عنوان کرد و گفت: عبودیت و بندگی تنها نباید در حاشیه زندگی و مختص روزهای خاص شود که حتی در متن زندگی باشد هم کافی نیست. دین باید در همه زندگی حاکمیت داشته باشد و این سیره امیرالمومنین(ع) بود.

به گزارش ایسنا، امسال ۳ برنامه اعتکاف در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است. مراسم ویژه دانشجویان پسر در مسجد شهدا با حضور ۱۱۲ نفر معتکف، مراسم ویژه دانشجویان دختر در مسجد امام خمینی(ره) با حضور ۲۵۰ نفر و مراسم ویژه خانواده‌های هیات علمی در مسجد امام صادق(ع) کوی دانشگاه با حضور ۷۰ معتکف در حال برگزاری است.

https://hoorkhabar.ir/27336کپی شد!
71
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.