با فیلتر کردن سایت های ارزشی خدمتی به فرهنگ نکرده ایم/تصمیم گیرنده برای سایت ها و روزنامه ها یک نفر نیست/دولت باید سهم بخش تولید از یارانه را دقیق مشخص کند

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رهیاب در خصوص وضعیت بیکاری در استان و اقدامات صورت گرفته اظهار داشت:مهمترین مسئله ای که امروز در کشور و استان وجود دارد معضل بیکاری است در خوزستان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که وجود دارد آمار بیکاری دور از انتظار است.

وی ادامه داد:عدم برنامه ریزی صحیح، عدم مدیریت ظرفیت ها و هزینه ها و نداشتن یک خط مشی مشخص در حوزه اشتتغال زایی از عوامل آمار بالای بیکاری در استان خوزستان است اما فقط حرف زدن و گلایه از بیکاری مشکلی را حل نمی کند و ما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا معضل اشتغال در استان برطرف شود.

حسینی تصریح کرد:با پیگیری هایی که توسط نمایندگان و مسئولین استانی انجام شده است برای حل این مشکل در دوبخش بلند مدت و میان مدت برنامه ریزی هایی صورت گرفته است و در سند توسعه استان هم این چشم انداز دیده شده است.

وی ادامه داد:انجام پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری که تدبیر مقام معظم رهبری برای استان بود با محوریت اشتغال زایی در استان  صورت گرفت برکسی پوسیده نیست که ظرفیت اصلی خوزستان کشاورزی است و در مرحله بعد ظرفیت صنعت است ولی از این پتانسیل کشاورزی تا امروز به خوبی استفاده نشده است.

سید شریف حسینی تاکید کرد:با عنایت مقام معظم رهبری بودجه خوبی برای این پروژه عظیم از صندوق توسعه منظور شد و امروز شاهد این هستیم که حرکت برای احیای این زمین ها و زیرکشت بردن آنها توسط شرکت جهاد نصر و وزارت جهاد کشاورزی  آغاز شده است  این پروژه باعث ایجاد اشتغال دراز مدت در استان خواهد شد.

وی ادامه داد:در بحث صنعت ایجاد شهرک های صنعتی در شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است و  با هدفمند کردن پرداخت ها به صنعت کشور می شود شرایطی ایجاد تا نسبت به شرکت های مادر تخصصی به یک اشتغال پایدار برسیم.

نماینده مردم اهواز و باوی گفت:در اهواز بحث ساخت بزرگترین شهرک صنعتی را در دستور کار داریم در شهرهای مختلف استان هم این اتفاق خواهد افتاد و شاهد اشتغال زایی در بخش صنعت خواهیم بود.

وی اضافه کرد:ظرفیت شرکت های بزرگ ما به گونه ای نیست که بتواند نرخ بیکاری را کاهش دهد باید با کارهای تولیدی و فرآوری دربخش کشاورزی ،صنعت و حتی معدن که در بعضی شهرستان های استان موجود است به جنگ با بیکاری برویم.

نماینده مردم اهواز عنوان داشت: امروز دولت به دنبال  ایجاد زمینه و تسهیل اشتغال در بخش های گوناگون است  به نظر من باید به سمتی دولت حرکت کند تا سهم بخش تولید از یارانه ها دقیق مشخص شود و اعتبارات به تولیدکنندگان تخصیص پیدا کند.

وی ادامه داد:دولت در زمینه بهداشت خوب عمل کرد وسهم آن را پرداخت کرد ولی باید در بخش کشاورزی، صنعت و تولید هم این اتفاق بیفتد تا شاهد ایجاد اشتغال باشیم در غیر این صورت دولت به اهدافش نخواهد رسید.

سید شریف حسینی تاکید کرد:دولت در سال اول در حوزه اشتغال دنبال برنامه ریزی بوده است و اقداماتی برای ثبات بازار و کنترل تورم در سال اول داشته است و در سال دوم قرار است برنامه رونق اقتصادی و اشتغال را عملیاتی کند لذا قضاوت در مورد اشتغال زایی دولت در پایان سال دوم ممکن است.

 عضو هیات رئیسه شورا در خصوص فیلتر سایت های ارزشی و منقد دولت توسط وزارت ارشاد گفت: وظیفه قانونی هر وزارتخانه کاملا مشخص است تصمیم گیرنده برای سایت ها و روزنامه ها یک نفر نیست بلکه یک مجموعه در این خصوص باید تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد:با فیلترینگ کردن سایت های ارزشی و انقلابی که دنبال پایدار کردن ارزش ها در جامعه هستند خدمتی به فرهنگ نکرده ایم بهتر است به جای حذف اگر ایرادی وجود دارد دنبال اصلاح باشیم.

سید شریف حسینی در پایان گفت:امروز دو تفکر کاملا متفاوت در بحث فرهنگی کشور وجود دارد و باید سعی کنیم به یک فهم مشترک در فرهنگ برسیم و الا دچار مشکل خواهیم شد وزارت فرهنگ متولی بخشی از امور فرهنگی در جامعه است و با بهره گیری از سایر نگاه ها در حوزه فرهنگ می تواند پویا تر عمل کند.

https://hoorkhabar.ir/268164کپی شد!
152
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.