بسته اخبار روز ورزش خوزستان – ۹۳/۶/۱۹

اسکوچیچ: آب از دست رفته را به جویبار بازمی‌گردانیم2014-09-10_14-46-01

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار مقابل گسترش فولاد، اظهارکرد: بعد از بازی‌ای که با پیکان انجام دادیم، نیت و خواست ما و بازیکنان این است که با بردهای بعدی بتوانیم اهداف‌مان را به خودمان برگردانیم. به هر حال به جز بازی با سپاهان که بازی قابل قبولی بود، بازی با تیم‌های سایپا و پیکان باعث شد تا بازی فردای ما مقابل گسترش فولاد به صورتی باشد که بتوانیم اعتماد به نفس را در خودمان تقویت کنیم.

وی در ارزیابی‌اش از تیم گسترش فولاد، گفت: گسترش فولاد تیم بسیار خوب، سازمان‌یافته و تهاجمی است. به هر حال مساله مهم‌، این است که انگیزه را در تیم‌مان به وجود آوریم و آب از دست رفته را به جویبار بازگردانیم. ما سعی می‌کنیم مجددا در بازی فردا بدشانسی‌ها‌ی‌مان را به حداقل برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره مشکل پنالتی زدن تیمش، خاطرنشان‌کرد: زدن پنالتی یک موضوع روحی و روانی است و کسی که پشت توپ قرار می‌گیرد باید در آن لحظه از نظر روانی اعتماد به نفس بالایی داشته‌باشد. به هر حال ما روی این موضوع نیز کار کرده‌ایم.

وی درباره وضعیت آرش افشین و بختیار رحمانی، گفت: شش، هفت‌ماه دیگر می‌توانیم روی بختیار رحمانی حساب کنیم. آرش افشین نیز همراه با تیم تمرین می‌کند ولی طبق نظر کادرفنی هنوز به شرایط مسابقه دادن نرسیده است. دو دیدگاه بسیار مختلف وجود دارد، بازیکنانی که در تمرینات شرکت می‌کنند و بازیکنانی که باید دید به شرایط ایده‌ال مسابقه می‌رسند یا نمی‌رسند. به هر حال افشین هنوز به این شرایط نرسیده است.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره مشکل گل‌زنی تیم چیست؟ عنوان‌کرد: ما شرایط گل‌زنی را به وجود می‌آوریم ولی فوروارد واقعی را نداریم. ما روی این موضوع در حال کار کردن هستیم و چشم‌مان را روی مشکلات‌مان نبسته‌ایم و می‌دانیم مشکلات‌مان کجاها هستند. ما تیمی داریم که آماده‌ بازی است، البته نواقصی داریم که می‌خواهیم هرچه سریعتر آن‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: ما نه‌تنها به دنبال یک فوروارد ازبکستانی هستیم، بلکه به دنبال بازیکنان دیگری هم هستیم تا بتوانیم اسکلت تیمی‌مان را قوی‌تر از این کنیم و طبق اهدافی که از قبل تعیین کرده‌ایم، پیش برویم. به هر حال دنبال بازیکنانی هستیم که با کیفیت و خوب باشند که این خیلی سخت است اما تلاش‌مان را می‌کنیم. هدف من فولادی است که یقینا شکلش با این شکل فرق خواهد کرد.

اسکوچیچ بیان‌کرد: در هر صورت علاوه بر فوروارد ازبکی به دنبال یکی، دو بازیکن دیگر هستیم که درحال کارکردن روی آن‌ها هستیم و وقتی مطمئن شدیم که می‌آیند اسامی آن‌ها را از طریق روابط عمومی باشگاه به رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: هدف من در وهله اول این است که بین بازیکنان ایجاد رقابت کنم و بازیکنانی که شایسته‌‌تر هستند، باقی می‌مانند. ما در حال حاضر دو جای خالی در تیم‌مان داریم. در هرصورت پروسه کاری ما پروسه‌ای نیست که بتوانیم به یک‌باره آن را تمام کنیم. من هم مدت کمی است که با تیم فولاد هستم و شناخت من از تیم روز به روز بهتر می‌شود. به طبع دوست داریم میزبان بازیکنانی باشیم که بتوانند درخواست‌های کادرفنی را به نحو احسن در بازی‌ها و تمرینات اجرا کنند.

[divider]

ویسی: به صبا مثل تیمی که سرمربی آن استعفا داده، نگاه نمی‌کنیم2014-09-09_13-56-17

عبدالله ویسی  اظهارکرد: آمادگی تیم ما پس از بازی با ملوان بیشتر شده است و نشان دادیم که برای بردن بازی می‌کنیم، هر چند که شرایط مهیا نشد.

وی خاطرنشان‌کرد: ‌به قول فوتبالی‌ها بدشانسی‌هایی گریبان ما را گرفته که رفع نمی‌شود؛ البته این بدشانسی‌ها هم حدی دارند و بلاخره برطرف می‌شوند. امیدوارم این بدشانسی‌ها از این هفته از ما دور شوند. بازیکنان ما واقعا انگیزه بسیاری برای بازی این هفته مقابل صبا دارند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت:‌ من برای تیم صبا احترام قایل هستم و آن‌ها را دوست دارم و مدیون آن‌ها هستم، ولی تیم کنونی من استقلال خوزستان است و صددرصد به برد نیاز داریم. اکنون هم به صبا خوردیم؛ البته برای ما فرقی ندارد مقابل چه تیمی بازی کنیم، بلکه برای ما مهم این است که به سه امتیاز بازی برسیم. تمام تلاش ما این است که رسیدن‌مان به این سه امتیاز، دیر نشود، هر چند که همین هفته هم دیر است.

وی بیان‌کرد: ‌صبا تیم‌ با سابقه‌ای است و دوبار هم در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته و از تجربه کافی برخوردار است. استخوان‌بندی این تیم خوب است و تیم شکل گرفته‌ای است. در کل تیم قابل احترامی است و ما به تیم صبا نگاه می‌کنیم نه صبایی که سرمربی آن استعفا داده است. این موضوع هیچ تاثیری برای ما ندارد. شاید هم این تیم خطرناک‌تر از قبل باشد.

ویسی با بیان این‌که برای بازی با صبا محمدرضا مهدوی و رامین خسروی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم، گفت: تاکنون عملکرد بازیکنان خارجی‌مان خوب بوده است؛ هر چند انتظار ما از لامین‌ بیشتر است تا مشکل گل‌زنی ما را رفع کند؛ البته تاکنون در محوطه جریمه توپ آن‌چنانی به او نرسیده و اگر یک گل برای ما بزند، شکل بازی خود را پیدا می‌کند.

وی در پایان درباره برگزاری بازی‌های خانگی‌شان در ورزشگاه غدیر اهواز، خاطرنشان‌کرد: هنوز از زمین این ورزشگاه بازدیدی نداشته‌ایم ولی اگر این زمین آماده باشد، خوب است و ما هم در آن‌جا بازی می‌کنیم. وقتی فولادی‌ها آن را تایید کرده‌اند، پس مورد تایید ما هم است.

[divider]

آمادگی تیم نفت مسجدسلیمان برای رویارویی با پرسپولیس2014-09-10_14-47-55

مسعود رضائیان ، از آمادگی تیم نفت مسجدسلیمان برای رویارویی با پرسپولیس خبر داد و اظهار کرد: مجموعه تیم نفت، فردا در دو مرحله برای دیدار با تیم پرسپولیس، راهی تهران خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه ITC بازیکن جدید و برزیلی تیم نفت مسجدسلیمان هنوز صادر نشده و ضمن اینکه پیگیر این موضوع هستیم، این بازیکن در این هفته و در برابر پرسپولیس نمی‌تواند تیم را همراهی کند.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان تصریح کرد: در دیدار روز جمعه بدون محروم و مصدوم در مقابل پرسپولیس صف آرایی خواهیم کرد.

رضائیان در خصوص تغییرات مدیرتی در باشگاه نفت مسجدسلیمان تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌هایی که در آینده انجام خواهد شد، اوضاع در باشگاه نفت رو به بهبود رفته و شرایط خوبی بر تیم نفت مسجدسلیمان حاکم شود.

در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور، تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در تهران و در ورزشگاه بزرگ آزادی، از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه میهمان تیم پرسپولیس خواهد بود.

[divider]

شوشتر قهرمان مسابقات جودوی خوزستان شد2014-09-10_14-51-47

مجید ایگدر  اظهار داشت: مسابقات جودوی استان خوزستان روز گذشته با حضور ورزشکارانی از شهرهای گوناگون در شهر نفت‌خیز هفتکل برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات با قهرمانی تیم شوشتر به کار خود پایان داد افزود: جودوی استان خوزستان با حضور ورزشکارانی از شهرهای گوناگون در شهر نفتخیز هفتکل برگزار شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان هفتکل تصریح کرد: این مسابقات با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یک‌روزه در سالن شهدای نفت هفتکل برپا شد.

ایگدر بیان داشت: در مسابقات جودوی استان خوزستان چهار تیم از شهرهای مختلف حضور داشتند و با هم به رقابت پرداختند.

وی عنوان کرد: در این مسابقات ۶۰ ورزشکار حضور داشتند و جودوکاران خوزستانی در ۱۵ وزن با هم رقابت کردند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان هفتکل اضافه کرد: در پایان این مسابقات تیم شوشتر با کسب ۱۰ مدال طلا و هشت نقره توانست قهرمان رقابت‌های جودوی استان خوزستان شود.

این مسئول یادآور شد: تیم جودوی شهرستان هفتکل نیز که حضور خوبی در مسابقات جودوی استان داشت توانست با سه مدال طلا، شش نقره و دو برنز مقام دوم را به خود اختصاص دهد.

ایگدر گفت: همچنین تیم بندر امام خمینی نیز با به دست آوردن دو مدال طلا و دو نقره به مقام سومی مسابقات جودوی استان خوزستان دست یافت.

در پایان رقابت‌ها حجت‌الاسلام خلیلی امام جمعه هفتکل در سالن ورزش شهدای نفت حضور یافت و مدال‌های قهرمانان را به آن‌ها اهدا کرد.

[divider]

رقابت تنیسورهای خوزستانی در مسابقات امید استان2014-09-10_14-53-01

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس‌روی‌میز استان  با اعلام این خبر اظهارکرد: احتمالا تنیسورهای شهرستان‌های دزفول، رامهرمز، بهبهان،‌ آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شوشتر، شوش، مسجدسلیمان، گتوند، ایذه‌، اهواز، مسجدسلیمان و دهلران در این مسابقات شرکت کنند.

دبیر هیات تنیس روی‌میز خوزستان گفت:‌ با توجه به این‌که سروش امیری‌نیا و حامد باشت‌‌باوی از خوزستان از بازیکنان مطرح ایران هستند، وضعیت این رده‌سنی استان خوب است.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: ‌نفرات برتر این مسابقات، به رقابت‌های آزاد و دسته برتر امیدهای کشور که ۲۹ تا ۳۱ شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

[divider]

پنجمین دوره مسابقات 2014-09-09_14-00-47 قهرمانی خوزستان در ماهشهر برگزار شد

پنجمین دوره مسابقات بودوکای‌دو کاراته قهرمانی استان خوزستان به میزبانی منطقه سوم ندسا در ماهشهر برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که در سالن بعثت این شهرستان برگزار شد بیش از ۲۹۰ کاراته‌کا از ۱۰ شهرستان در چهار رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان و در وزن‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

در این دوره از رقابت‌ها که انتخابی مسابقات قهرمانی غرب کشور نیز بود یک تیم مهمان نیز از استان ایلام حضور داشت.

این دوره از رقابت‌ها از روز گذشته آغاز و صبح امروز با شناخت نفرات و تیم‌های برتر به پایان رسید.

در پایان این مسابقات تیم‌های منطقه سوم ندسا مقام نخست و شهرداری بندر امام خمینی (ره) مقام دوم را کسب کردند و تیم‌های ناوتیپ ذوالفقار اروند و بسیج شادگان به طور شترک سوم شدند.

نفرات و تیم‌های برتر این دوره از رقابت‌ها به مسابقات قهرمانی غرب کشور که مهر ماه امسال در خرم‌آباد لرستان برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

[divider]

یک خوزستانی در اردوی تیم‌ملی کشتی آزاد نونهالان2014-09-09_14-00-04

محمدامین کجباف، دبیر هیات کشتی استان  اظهارکرد: حبیب خالدی آزادکار خرمشهری که امسال توانست مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد نونهالان کشور را به خود اختصاص دهد، به این اردو فراخوانده شد.

وی بیان‌کرد: اردوی آمادگی تیم‌ملی از ۳۱ شهریورماه در خانه کشتی شماره ۲ تهران آغاز می‌شود و تا دهم مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: این اردو جهت شرکت آزادکاران در رقابت‌های جام المپیکی‌های آینده که اواسط مهرماه در باکو مرکز کشور آذربایجان برگزار می‌شود، است.

[divider]

دو و میدانی بانوان خوزستان، بی‌حرکت!2014-09-10_14-57-07

زهرا رضازاده  اظهارکرد: دو و میدانی بانوان استان کاملا خوابیده است. در زمان آقای گرشاسبی (مدیرکل پیشین ورزش و جوانان خوزستان) زمین در اختیارمان گذاشته نمی‌شد و به بخش بانوان زیاد بها داده نشد. من هر سال ملی پوش به کشور می‌دادم و رکورددار ۲۰۰ متر آسیا یکی از شاگردان من است اما اداره کل کم لطفی داشت و من با وجود این که عاشق دو و میدانی هستم آن را کنار گذاشتم و چند سالی است که دیگر سمت آن نرفته‌ام.

وی با تاکید بر این که باید به این رشته بها داده شود، گفت: آن موقع که دو و میدانی بانوان استان فعال بود به بازیکنان می‌گفتیم ساعت ۶:۳۰ به پیست تختی اهواز بیایند و به خاطر این که زمین دید داشت، از حدود ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح که کارمندان می‌خواستند به اداره بیایند، کارمان را انجام می‌دادیم، سپس به سالن بدنسازی می‌رفتیم و کار با وزنه انجام می‌دادیم.

مربی سابق تیم ملی با بیان این‌که ما با بازیکنان به صورت علمی کار می کردیم، ادامه‌داد: ما پنج روز در هفته این برنامه را داشتیم، یک روز هم برای استراحت و جمعه‌ها را نیز برای رکوردگیری در نظر گرفته بودیم و خیلی پیشرفت داشتیم. سال ۸۳ بهترین مربی کشور شناخته شدم و تیم استان نیز در بین ۱۸ تیم قهرمان کشور شد. بلافاصله مسابقات آسیایی در ایران برگزار شد و من به عنوان مربی و داور برتر شناخته شدم. در دوهای ۲۰۰ متر سرعت و ۱۰۰ متر با مانع سرعت، یکی از شاگردان من نایب قهرمان و یکی دیگر سوم شد. بچه‌های ما باوجود این که کمبودهایی در استان داشتیم، علاقه مند بودند و کار می کردیم و نتیجه هم می‌گرفتیم.

وی تصریح‌کرد: اما متاسفانه اکنون بهایی به بخش بانوان داده نمی‌شود. آن موقع از مدارس بچه های سرعت را انتخاب و روی آن ها کار می کردیم. یکی از شاگردان من که از همین مدارس او را انتخاب کرده بودم، پس از این که پنج شش سال روی آن کار کردم، نایب قهرمان مسابقات آسیایی شد.

رضازاده بیان‌کرد: فدراسیون برای تیم ملی بانوان یک مربی اوکراینی آورده بود که از همه جای ایران بازیکنانی را دعوت کرده بودند ولی به من گفتند شما خودت در حد ملی کار می کنی و خودت با بچه های خوزستان کار کن. من با بچه‌های خودم کار کردم و مربی اوکراینی هم با تمام امکانات در آکادمی المپیک کار کرد، زمانی که موقع رکوردگیری شد، خوزستانی ها رکورد ایران را چندین بار جا به جا کردند. من ۸، ۹ سال دو و میدانی کار کردم و در این مدت هیچ سالی بدون مدال از مسابقات برنگشتم. ما واقعا تلاش می کردیم و انگیزه داشتیم و زحمت می‌کشیدیم.

وی با اشاره به این که نزدیک به چهار سال است که دو و میدانی بانوان خوزستان به رکود رفته است، افزود: علت این رکود توجه بیشتر به بخش آقایان است. مثلا اگر مسابقات کشوری بود، آقایان با هواپیما می‌رفتند و خانم ها با قطار اعزام می شدند. یک تفاوت‌هایی بود که واقعا باعث رنجش می شد. اکنون بخش بانوان‌مان اصلا فعال نیست و هیچ نیروی آماده ای برای اعزام به مسابقات نداریم.

این مربی باتجربه خوزستانی با اشاره به راه‌های برون رفت دو و میدانی بانوان از رکود، گفت: باید برای این رشته بیشتر وقت گذاشته شود، بعد از ظهر نیز زمین در اختیار بانوان قرار داده شود و بانوان حمایت شوند؛ در این صورت است که یک تیم جوانِ مدعی قهرمانی کشور، آماده می‌شود.

وی با بیان این که خوزستان می‌تواند بهترین دونده‌های آسیا را تربیت کند، گفت: خوزستان دونده‌هایی با فیزیک بدنی خوب دارد و آب و خاک این استان به صورتی است که برای کار در بخش سرعت مناسب است. ما در این جا می توانیم روی بخش سرعت بسیار کار کنیم، در حالی که تاکنون به این صورت نبوده است. به هر حال می‌طلبد که مربیان استان به صورت علمی این رشته را فرا بگیرند و روی آن کار کنند. باید تمام موارد کارشناسی شده در نظر گرفته شود تا دونده‌های خوبی را به کشور معرفی کنیم.

رضازاده در پایان با تشکر از زحمات سکینه ناصری‌مقدم، معاون امور بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان، خاطرنشان‌کرد: او جوان است و واقعا تلاش می کند تا این رشته‌ی پایه و مادر بازهم در استان احیا شود.

https://hoorkhabar.ir/268055کپی شد!
159
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.