هواپیمای نشانده شده نظامی و متعلق به «ایساف» بود / خلبان مجبور به نوشتن خطای خود شد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به هواپیمایی که اخیرا در کشور نشانده شده گفت: این هواپیمای پوئنیگ ۷۳۷ و با سینگال نظامی بود و با کد ایساف ۰۴ در خاک افغانستان پرواز و ماموریت انجام داده بود که آن را به کمک سامانه‌های موشکی و جنگنده‌ها نشاندیم.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قراردگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در مراسم گرامیداشت روز پدافند هوایی که در دافوس برگزار شد، در خصوص توانمندی‌ها و وظایف این قرارگاه اظهار داشت: یکی از وظایف ما رسیدگی به درخواست پناهندگی هواپیماهای خارجی که به کرات در ایران اتفاق می‌افتد و نمی‌دانیم چرا بمب‌گذارها و پناهنده‌ها همیشه نصف شب به ایران می‌آیند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به هواپیمای اخیر نشانده شده در بندرعباس گفت: این هواپیما یک بوئینگ ۷۳۷ بود که سیگنال نظامی می‌داد و ما بررسی کردیم این هواپیما با کد ایساف ۰۴ در خاک افغانستان پرواز کرده بود و ماموریت نظامی انجام داده بود. لذا زمانی که قصد ورود را داشت به کمک سامانه‌های موشکی و راداری و جنگنده‌های ارتش آن را مجبور به فرود در بندرعباس کردیم.

وی افزود: در همین راستا خلبان این هواپیما مجبور شد بنویسد خطا کرده و با معرف جعلی قصد عبور داشته است. در این هواپیما ۱۰۴ سرباز دختر و پسر ناتو و آمریکایی حضور داشتند.

https://hoorkhabar.ir/258805کپی شد!
162
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.