رضایی: غفلت از اجرای برنامه‌های مدون، حاشیه‌نشینی را به دنبال دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورت غفلت از اجرای برنامه‌های مدون تفصیلی و تعیین محدوده‌ها، ایجاد حاشیه نشینی‌های جدید به عنوان یک تهدید در کلان‌شهرها، دور از ذهن نیست.

محسن رضایی در جمع مدیران شهرداری تبریز، اظهار کرد: تبریز از چشمه های تمدن ایرانی و اسلامی است و امروز نیز باید نماد این صلاحیت و قابلیت تاریخی باشد.

وی افزود: تبریز در طول تاریخ، دروازه اروپا بوده و تحولات و دستاوردهای علمی و صنعتی کشور، همواره مرهون پیشتازی فکری و فرهنگی این شهر بوده است.

 رضایی با تاکید بر توسعه همزمان حوزه های عمرانی و فرهنگی تشریح کرد: هریک از این دو حوزه، به تنهایی قادر نخواهند بود اهداف ایده‌آل مدیریت شهری، را تحقق بخشند

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: انتظار این است که فعالیت های فیزیکی در حوزه های شهرسازی، با اصول فرهنگی و اجتماعی مدون، ترکیب داشته باشند.

وی بر لزوم حرکت رویکردهای اقتصادی شهرداری ها به سمت درآمدهای پایدار تاکید و اضافه کرد: امروزه در نظام مدیریت جهانی شهری، عمر تراکم فروشی دیگر به پایان رسیده و استمرار آن، جز ایجاد بحران های متعدد اجتماعی و اقتصادی، پیامد دیگری نخواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشد جمعیت را از نتایج تراکم فروشی دانست و تاکید کرد: بیشتر بودن رشد جمعت نسبت به ظرفیت شهر، باعث بروز و گسترش معضلات متعدد مدیریت شهری از قبیل ترافیک، آلودگی هوا، بهداشت و مسائل روانی و فرهنگی خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به میزبانی شهرداری تبریز در برگزاری کارگاه های پژوهشی سند چشم انداز گفت: سطح انتظارات و توقعات از شهرداری تبریز، بالا است.

https://hoorkhabar.ir/254340کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.