بسته اخبار روز ورزش خوزستان – ۹۳/۶/۱۴

اداره ۹۵ درصد تیم‌های خوزستان توسط بخش خصوصی2014-09-05_13-28-46

این روزها دوباره به تب و تاب فوتبال در خوزستان نزدیک می‌شویم و این استان که معروف به مهد فوتبال ایران است با سه تیم فولاد خوزستان، استقلال صنعتی خوزستان و نفت مسجدسلیمان در لیگ چهاردهم فوتبال حضور پیدا کرده است.

عزیز صادقی هفت سال است که در واحد مسابقات هیئت فوتبال استان مشغول فعالیت بوده و به مدت ۱۳ سال است که در هیئت فوتبال فعالیت دارد.

 چند سال است که در رشته فوتبال مشغول فعالیت هستید؟

صادقی: از دوران بچگی فوتبال بازی کردم و تا دسته ۲ کشور ارتقا داشتم و مدت ۱۰ سال نیز مسئول ورزشی سپاه بودم.

 مشکلات تیم‌داری استان را مطرح کرده و از شرایط تیم‌داری در خوزستان بگویید؟

*صادقی: از جمله مشکلات تیم‌داری در خوزستان، نداشتن زمین اختصاصی، اساسنامه و مجوز باشگاه‌داری، اسپانسر و دفتر است؛ اول اینکه تیم‌ها باید اسپانسر خوبی داشته باشند و فرهنگ‌سازی صحیح در این زمینه انجام شود تا شهرستان‌ها بتوانند تیم‌داری کنند.

 در استان خوزستان چند لیگ فوتبال برگزار می‌شود و در این لیگ‌ها چند تیم حضور دارند؟

*صادقی: در استان؛ لیگ برتر بزرگسالان، دسته اول بزرگسالان، زیرگروه بزرگسالان، امید برتر، امید دسته اول، جوانان برتر، جوانان دسته اول، نوجوانان و نونهالان برگزار می‌شود. برتر بزرگسالان ۱۴ تیم، دسته اول بزرگسالان ۱۴ تیم، زیر گروه ۲۱ تیم، امید برتر ۱۲، امید دسته اول هشت تیم، جوانان برتر۱۴، جوانان دسته اول ۱۰ تیم، نوجوانان ۲۱ تیم و در نونهالان ۱۲ تیم مشغول فعالیت هستند.

 در واحد مسابقات برای باشگاه‌ها چه کارهایی انجام می‌گیرد؟

*صادقی: مشاوران خوبی که در رشته تربیت‌بدنی تحصیل کرده‌اند ما را در کار همراهی کرده و به دنبال این هستیم که تیم‌ها اسپانسر داشته باشند؛ ۹۵ درصد تیم‌های استان به صورت خصوصی اداره می‌شوند و باید به این تیم‌ها کمک کرد تا فقط دنبال تیم‌های دولتی نباشیم. هنر ما این است که به تیم‌هایی که بضاعت مالی مطلوبی ندارند کمک کنیم و فوتبال را در شهرستان‌های استان به صورت کامل گسترش دهیم. حمایت از باشگاه‌ها، هیئت‌های فوتبال شهرستان‌ها، پرورش استعدادها و کارهای فرهنگی از جمله کارها در واحد مسابقات هیئت فوتبال استان است.

نظر شما در خصوص تعداد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از استان خوزستان چیست؟

*صادقی: به نظر من خروجی مسابقات تیم‌های پایه به تیم ملی در استان ما ایده‌آل نیست، اما بد هم نبوده است؛ اگر باشگاه‌های دیگر چون نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان کمپ راه‌اندازی کنند و روی تیم‌های پایه بیشتر کار کنند، قطعاً حضور بازیکنان خوزستانی در تیم‌ ملی پررنگ‌تر خواهد شد.

 وضعیت باشگاه‌داری در استان خوزستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

*صادقی: وضعیت باشگاه‌داری به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش دولتی که مشکل هزینه ندارد اما مشکل تعویض‌های مدیریتی وجود دارد که این امر به تیم‌ها ضربه وارد می‌کند، بخش خصوصی نیز که خیلی دوست دارند کار کنند و کمک کنند اما به دلیل نداشتن زمین، ورزشگاه، کمپ، هزینه، اسپانسر و … عملاً دستشان بسته است و هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند. بعضی از باشگاه‌های خصوصی اگر حمایت شوند به‌عنوان مثال اگر زمین چمن با برنامه‌ریزی دراز مدت شرکت نفت، حفاری، اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشاورزی ارتش، سپاه و… برای تیم‌ها در نظر گرفته شود بسیار پیشرفت خواهند کرد.

استاندار باید وارد گود ورزش شود و به صورت جدی بودجه‌ای را برای تیم‌های شخصی مصوب کند. در کنار این‌ها کارهای فرهنگی نیز نیاز به تحقق دارند و از طریق واحد بسیج ورزشکاران قطعاً می‌توان شرایط خوبی را ایجاد کرد. استعدادیابی و مدارس فوتبال استان باید به صورت جدی حمایت و مربیان باتجربه به‌کارگیری شوند. آموزش فوتبال باید هر چه بیشتر و بهتر فعال باشد و همه و همه دست به دست هم داده و به صورت یک زنجیر متحد زمینه پیشرفت فوتبال استان خوزستان را فراهم سازیم.

 حرف پایانی؟

*صادقی: باشگاه‌های فوتبال به فکر ارتقا و پیشرفت باشند و به روز شوند. باشگاه‌ها باید روی تیم‌های پایه کار کنند و از پایه آغاز کنند تا بتوانند موفق شوند. به دنبال این امور نیز استاندار و دولت نیز به صورت جدی از در حمایت وارد شده و با حمایت همه مسئولان و به‌ویژه شهرداری و آموزش و پرورش می‌توان به شکوفایی مطلوبی در این راستا دست یافت. شهرستان‌های فوتبال‌خیز مانند رامهرمز، دزفول، رامشیر، شادگان، هویزه، مسجدسلیمان، آبادان، ماهشهر، بهبهان، هندیجان و لالی و … نیازمند توجه ویژه‌ای هستند تا دوباره فوتبال خود را سرزنده مشاهده کنند.

[divider]

اسکوچیچ: برابر پیکان به دنبال سه امتیازیمdownload (3)

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پیکان اظهار کرد: فردا می‌خواهیم سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم و انتظار دارم بازیکنان ما عملکرد خوب و جدی داشته باشند.

وی همچنین درباره محرومان و مصدومان بازی فردا گفت: برای بازی فردا بختیار رحمانی و آرش افشین را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم.

اسکوچیچ همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در دو بازی گذشته نتوانستید به پیروزی برسید آیا فردا می‌توانید سه امتیاز را به دست آورید؟ گفت: ما در پنج بازی گذشته شکستی را متحمل نشدیم. خوشحالم که در دو بازی آخر هم حداقل به نتیجه مساوی رسیدیم و امیدوارم در بازی فردا یک پیروزی دیگر به مردم خوزستان تقدیم کنیم.

وی درباره روند گل نزدن تیم پیکان نیز گفت: ما کاری به گذشته تیم حریف نداریم و عملکرد خودمان را ارائه می‌دهیم و دوست داریم بهترین بازی را به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در ادامه درباره اینکه چرا بازیکنان‌تان نمی‌توانند ضربات پنالتی را به گل تبدیل کنند؟ گفت: با توجه به اینکه پنالتی یک نوع شخصیت کاری دارد کسی که از نظر روحی و روانی خوب باشد می‌تواند پنالتی را به گل تبدیل کند. گذشته برایم مهم نیست چیزی که برایم مهم است این است که روی بازیکنانم کار کنم تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. اگر در بازی هفته گذشته دو پنالتی ما به گل تبدیل نشد، شاید برای این بود که دروازه برای بازیکنان ما کوچک بود.

[divider]

باقری‌نیا: استقلال، با تجربه‌اش ما را شکست داد/مشکل‎مان با جذب بازیکن حل نمی‌شود2014-09-05_13-30-18

عبدالمجید باقری نیا پس از شکست تیمش برابر استقلال تهران اظهارکرد: این هفته یکی از بدترین هفته های ما در طول سه ماه اخیر بود. باشگاه حرکتی انجام داد که همه برنامه ریزی های ما را نقش بر آب کرد.

وی با بیان این که باشگاه تنها ۱۵ درصد از قراردادهای بازیکنان را پرداخت کرد، گفت: قانونا باید هفته دوم ۳۰ درصد از قراردادها را به بازیکنان بدهند که بسیاری از بازیکنان وقتی دیدند ۱۵ درصد است، پول شان را نگرفتند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان درخصوص بازی عنوان کرد: همه بازیکنان من امروز تمام سفارشاتی که به آن ها داده بودم را به صورت کامل انجام دادند. تنها در دو صحنه اشتباه مدافعان ما باعث شد که ما دو گل دریافت کنیم.

وی در ادامه با بیان این که امروز هر تیمی به غیر از نفت بود نمی توانست بازی کند، افزود: استقلال، با تجربه توانست تیم ما را شکست دهد و از کوچکترین فرصت ها بهترین استفاده را ببرد.

باقری نیا در ادامه در خصوص پنالتی نفت مسجدسلیمان گفت: دیروز پس از پایان تمرین میلاد زنیدپور ۱۵ پنالتی را تمرین و همه آن ها را تبدیل به گل کرد اما نمی دانم امروز چه شد که پنالتی او این گونه شد.

وی ادامه داد: نمی دانم این طلسم گل نزدن ما تا کی باید ادامه داشته باشد اما امیدواریم با آمدن بازیکن برزیلی مان که امروز قراردادش به ثبت رسید، بتوانیم اندکی نقاط ضعف مان را پوشش دهیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در ادامه گفت: من امروز از مدیرعامل باشگاه درخواست کردم که شخص دیگری را به جای من بیاورد اما من در این تیم هنوز به انتها نرسیده ام. مشکل تیم نفت با جذب بازیکن حل نمی شود. مشکل این تیم فراتر از این گونه مسایل می باشد و امیدواریم این مسایل هر چه زودتر حل شود.

[divider]

ویسی: امیدوارم بدشانسی‌هایمان به پایان برسد2014-09-05_13-31-42

عبدالله ویسی پس از تساوی تیمش برابر پدیده اظهارکرد: بازی خوب بود و دو نیمه متفاوت داشتیم که در نیمه دوم حریف بهتر از ما عمل کرد.

وی ادامه داد: ما در دقایق پایانی به گل رسیدیم اما نبود یک بازی ساز و هدایت کننده در میانه میدان باعث شد نتوانیم گل را حفظ کنیم و گل تساوی را دریافت کردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان عنوان کرد: باید راضی باشیم که بازی را نباختیم. از داوری هیچ گله ای ندارم، چرا که مشکلی نداشت.

وی خاطر نشان کرد: تیم ما نیاز به یک پیروزی دارد که دگرگون شود. من امیدوارم در بازی های آینده تیم ما از حالت رکورد خارج شود.

ویسی در پایان گفت: امیدوارم بدشانسی های تیم ما به پایان برسد.

[divider]

حضور اتومبیلران‌های خوزستانی در مسابقات ریس کشورdownload (4)

ابراهیم جوانمردی، رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان  اظهار کرد: این مسابقات فردا (جمعه) در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: حسین براتی، امیرمسعود باباخانی و ارسطو میفور همگی در کلاس ۱۴۰۰ جی تی، فرزاد شاهرخی، شایان افتخاری، علی ضمیری و رضا غریب پور همگی در کلاس ۱۶۰۰ جی تی و محمد جامعی زاده در کلاس ۲۰۰۰ جی تی، اعضای تیم استان را در این رقابت ها تشکیل می دهند.

https://hoorkhabar.ir/252770کپی شد!
151
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.