استاندار عنوان کرد: تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی و تجهیز مدارس خوزستان

استاندار خوزستان گفت: از محل اعتبارات استانی مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بهسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان، پیش از آغاز سال تحصیلی جدید تخصیص داده شد.

عبدالحسن مقتدایی در شورای آموزش و پرورش استان که شنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: همچنین برای تجهیز مدارس مناطق عشایری نیز مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص داده شده‌است.

وی با بیان این‌که در استان خوزستان امکانات به اندازه کافی وجود دارد و مسوولان باید در کنار هم و با هماهنگی بیشتر این امکانات را به مردم ارایه دهند، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده در استان در زمینه آموزش و پرورش، در سال آینده شاهد تغییراتی اساسی در این بخش خواهیم بود.

استاندار خوزستان بار دیگر بر استفاده از مشاور برای انجام مطالعات در خصوص وضعیت فعلی آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: با استفاده از مشاور و انجام مطالعات باید راهکارهایی برای ارتقاء کیفی، تجهیز مدارس و نحوه جذب نیرو ارایه شود.

مقتدایی با اشاره به رتبه استان خوزستان در بخش آموزش و پرورش کشور گفت: خوزستان در این بخش جایگاه خوبی در کشور ندارد و باید تلاش کنیم سال آینده خوزستان در حوزه آموزش و پرورش، در رتبه اول تا پنجم کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که باید از خروج نخبگان از استان جلوگیری شود، گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت خصوصاً مهاجرت نخبگان، ارایه خدمات در بخش آموزش و پرورش است و باید به‌گونه ای عمل شود که مردم ارتقا حوزه آموزش استان را احساس کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: در جلسه بعدی این شورا مشاور طرح بررسی وضعیت آموزش و پرورش استان معرفی شده و فرمانداران نیز گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در شهرستان‌ها ارایه دهند.

مقتدایی با اشاره به کمبود بیش از ۷ هزار معلم دراستان گفت: در این بخش از ارگان‌های نظامی و انتظامی خواسته شده با در اختیار قرار دادن نیروهای تحصیل کرده برای آموزش، به این بخش کمک کنند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌هایی که به آموزش و پرورش استان مقروض هستند نیز باید بدهی خود را پرداخت کنند.

استاندار خوزستان همچنین خواستار ارایه عملکرد تحصیلی دانش آموزان و سطح علمی مدارس در پایان سال تحصیلی به اولیاء دانش آموزان شد.

گفتنی است در این جلسه گزارشاتی در خصوص اقدامات انجام شده برای آغاز سال تحصیلی جدید ارایه شد.

https://hoorkhabar.ir/242122کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.