تشریح دستور کار مذاکرات با اشتون در بروکسل/ در آینده نزدیک با وزیران خارجه روسیه و چین دیدار می‌کنم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه درخواست مذاکره در بروکسل از سوی کاترین اشتون بوده است، اعلام کرد: توقع ندارم در این دیدار دو جانبه وارد مسائل محتوایی شویم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سفر به عراق ، درباره دیدار هفته آینده با کاترین اشتون در بروکسل با تاکید بر این امر که این دیدار به درخواست اشتون صورت می گیرد، بیان کرد: برداشت من این است که هدف این دیدار تنظیم مابقی مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ است و اینکه برنامه ریزی چگونه باشد.

وی ادامه داد: من توقع ندارم که در این دیدار دو جانبه با خانم اشتون خیلی وارد مسائل محتوایی شویم.

ظریف گفت: دوستان ما (اعضای تیم مذاکره‌کننده) در حال مذاکرات دو جانبه و محتوایی با کشورهای ۱+۵ هستند و بنده نیز در آینده نزدیک با روسیه و چین در سطح وزرا دیدار خواهم داشت و موضوعات را پیگیری می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد: فعلا کارها را انجام می دهیم تا زمان اجلاس سازمان ملل در نیویورک که در حاشیه مجمع عمومی نشست ایران و ۱+۵ در سطح وزیران خارجه برگزار می شود و همینطور نیز اجلاس های دو جانبه و چند جانبه خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره دیدار دو جانبه با آمریکا قبل از نشست رسمی ایران و ۱+۵ در هفته های آینده گفت: من دیداری با آمریکا ندارم اما سایر اعضای تیم، دیدارهای دو جانبه ای را دارند که آمریکا نیز در این دیدارها خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/236522کپی شد!
126
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.