مسئولان با حضور در کتابخانه‌ها زمینه تشویق جوانان را فراهم کنند

امام جمعه موقت اهواز گفت: مسئولان با حضور در کتابخانه‌ها زمینه تشویق نوجوانان و جوانان به کتابخوانی را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده امشب در آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهید رسول احمدی در شهرستان اندیکا اظهار کرد: در خصوص کتاب صبحت‌های زیادی شده و به گوش همه هم رسیده اما اهمیت نقش کتاب و جایگاه کتاب در معارف دینی نیز بسیار پراهمیت است.

وی افزود: کتاب در معرفت دینی جایگاه بسیار رفیعی دارد؛ تمام پیغمبران الهی معجزه داشتند اما بالاترین معجزات، معجزه وجود مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام  و کتاب آسمانی قرآن کریم است که در جهان هیچ کتابی به عظمت و شان این کتاب وجود ندارد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد: دو شهید بزرگوار انقلاب شهیدان رجایی و باهنر شهیدان دولت، هر دو از آموزش و پرورش به ریاست جمهوری وارد شدند و بدین معناست که خود در آموزش و پرورش اهل فکر، تعقل و تدبر بوده و به تربیت نسل آموزش دیده و نخبه همت گمارده بودند.

حسن‌زاده، افتتاح این کتابخانه که به نام نامی شهید رسول احمدی از شهدای بزرگوار هشت سال دفاع مقدس نامگذاری شده را تبریک گفت و اضافه کرد: استان خوزستان بیشترین رزمنده، بیشترین شهید، بیشترین فرمانده را در دوران دفاع مقدس داشته و شهدای بزرگواری مانند شهید علی هاشمی، شهید حسین علم الهدی و… را به این کشور و این انقلاب تقدیم کرده است.

وی گفت: شهدایی همچنین وجود فرماندهانی مانند محسن رضایی، علی شمخانی و دیگر فرماندهان استان که در زمان جنگ تحمیلی خودشان در خط مقدم حضور داشته و دوشادوش سربازان می‌جنگیدند افتخاری برای استان ما هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان کتابخانه‌ها باید جوانان و نوجوانان را جذب کتابخانه‌های عمومی کرده و این کار را از کتاب‌های ساده و روان آغاز کنند، افزود: باید پله پله با جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و شاهد ارتقای فرهنگ مطالعه در استان باشیم.

وی گفت: افتتاح این کتابخانه در این منطقه از استان بسیار خوب و باعث مباهات است و مسئولیت بیشتری را برای مسئولان شهرستان ایجاد می‌کند؛ چرا که جوانان و نوجوانان باید در این کتابخانه حضور یابند و به پیشرفت کتابخانه کمک کنند.

این روحانی عنوان کرد: مسئولان باید در برنامه‌های خوب و فرهنگی کتابخانه شرکت کنند تا مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی به فکر احداث کتابخانه‌های دیگر در بخش‌های اندیکا باشند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کشور ایران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهل منطق هستند، اظهار کرد: همانطور که می‌بینید کشورهای غربی به این نتیجه رسیده‌اند که برای نابود کردن کفار و دشمنان باید با ایران همکاری کنند چرا که کشور ما زیر بار هیچ حرف زوری نمی‌رود.

https://hoorkhabar.ir/234912کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.