سرکنسول جمهوری اسلامی ایران دربصره با استاندار خوزستان دیدارکرد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره عراق روزگذشته با استاندار خوزستان دیدار و طرفین پیرامون ظرفیت‌های اقتصادی استان‌های مرزی عراق با خوزستان و زمینه‌های توسعه روابط و همکاری‌های تجاری بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

محمدرضا مختص‌آبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره عراق، در این دیدار که در استانداری خوزستان انجام شد، با ارایه  گزارشی از اوضاع سیاسی و اقتصادی عراق، شرایط موجود در این کشور را فرصت خوبی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری میان استان خوزستان با استان‌های بصره و میسان عراق عنوان کرد.

وی زمینه‌های همکاری میان خوزستان و عراق را در بخش های صادرات خدمات فنی و مهندسی، تجارت و گردشگری مناسب دانست و گفت: باعنایت به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران درقبال تحولات عراق و سوریه و نقش مخرب گروه تروریستی داعش درمنطقه، زمینه‌ها و شرایط برای توسعه روابط با استان‌های عراقی هم‌جوار کاملا مهیاست.

دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، نیز در این دیدار نسبت به توسعه روابط اقتصادی و تجاری به‌ویژه دربخش صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی‌مهندسی با هدف ارزآوری با استان‌های همجوار عراق اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: دراین راستا طی کمتر از یک سال اخیر نشست‌های کاری بین استانداران و کارشناسان اقتصادی استان  خوزستان و استان‌های هم‌جوار عراق برای بررسی راه‌های توسعه روابط تجاری و رفع موانع سرمایه‌گذاری شرکت‌های فعال خوزستانی در عراق و همچنین توسعه صادرات برگزار شده‌است.

استاندار خوزستان با اشاره به سایراقدامات صورت گرفته درخصوص توسعه روابط با عراق گفت: از لحاظ ساماندهی روابط تجاری و غیرتجاری باعراق و ساماندهی امور مرزی هرچند نسبت به گذشته پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما هنوز تا رسیدن به وضع مطلوب راه زیادی درپیش داریم.

وی افزود: درعرصه سیاسی نباید نسنجیده تصمیم گرفت؛ باید دقیق و حساب شده عمل کرد و ما هنوز در بسیاری از زمینه‌ها نیاز به آموزش و فراهم کردن زمینه‌های لازم داریم.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها حداقل ماهی یک‌بار در دو کشور برگزار شود.

مقتدایی از مشاوران خود خواست تا مصوبات دیدارهای قبل را مرور و موانع عملیاتی آن‌ها را شناسایی و رفع کنند.

https://hoorkhabar.ir/233852کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.