بسته اخبار روز ورزش خوزستان – ۹۳/۶/۳

استقلال خوزستان بر سر دوراهی تاکتیک و تجربه8-25-2014 2-21-29 ب

شب گذشته استقلال صنعتی خوزستان و ذوب آهن اصفهان در هفته پنجم از مسابقات لیگ برتر کشور در ورزشگاه جهان پهلوان تختی اهواز مقابل هم قرار گرفتند. ویسی پس از ناکامی‌هایی که از هفته‌های قبل گریبان تیمش را گرفته سعی داشت با ریکاوری روحی تیم و بازگرداندن حس اعتماد به نفس به بازیکنان از حداکثر امتیاز این بازی بهره ببرد.

اما ظاهرا مشکلات عبدالله ویسی پیچیده‌تر از آن چیزی است که او به آن می‌اندیشد. آنچه همه انسان‌های با برنامه و منطقی می‌دانند این است که برای طی مراحل ترقی و پیشرفت باید پله پله و گام به گام جلو رفت، در غیر این صورت هیچ تضمینی برای در آغوش کشیدن و کسب موفقیت وجود ندارد.

به همین علت همه علاقه‌مندان به فوتبال در خوزستان باید به این موضوع واقف باشند که اکثر بازیکنان استقلال صنعتی خوزستان مراحل پلکانی حضور در مسابقات لیگ دسته برتر ایران را طی نکرده و یکی از علل شرایط سختی که در حال حاضر نیز بر ویسی حاکم شده زاییده عدم رعایت همین نکته است.

بازیکنی که تجربه لازم را حتی در سطح دوم یا سوم فوتبال کشور نداشته، امروز در معرکه لیگ برتر قرار گرفته و بدون آنکه مقصر باشد جوابگوی خواسته‌های کادر فنی نیست؛ مانند این است که از دانش آموز مقطع راهنمایی بخواهیم بدون گذراندن سطح متوسطه، دروس دانشگاهی را با نمرات عالی پاس کند.

با این اوصاف رفع نقاط ضعف استقلال در کوتاه مدت کمی بعید به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر ناهماهنگی و ضعف عملکرد در خط هافبک استقلال صنعتی خوزستان کم کم به خطوط دفاع و حمله استقلال هم سرایت کرده و همه کارشناسان فوتبال بر این امر واقفند که گاهی آغاز حرکت تیمی و برنامه‌های هجومی به واسطه تمرکزی است که یک تیم در خط دفاع دارد و آغاز مجدد بازی توسط مدافعان در زمین، پیاده کردن برنامه‌های از پیش تعیین شده تاکتیکی است که توسط مربیان طراحی می‌شود.

در بازی شب گذشته، باز در اکثر مواقع مدافعان استقلال به علت استرس و فشار روحی بیش از حد که حاصل عملکرد تیم در بازی‌های قبل بود اقدام به ارسال توپ‌های بلند و نامناسب از خط دفاع به حمله کرده بودند که تمام این توپ‌ها بی‌نتیجه می‌ماند و یا از کناره‌های زمین با دخالت سایر بازیکنان راهی اوت شد.

از نکات دیگر جالب توجه در بازی استقلال صنعتی خوزستان و ذوب آهن اصفهان این بود که ذوب آهن پس از اخراج هادی محمدی در نیمه دوم و در حالی که ۱۰ نفره شده بود بیش از سایر لحظات بازی بر استقلال مسلط شد و اتفاقا گلی هم که به ثمر رساند در همین شرایط بود.

همچنین در نیمه دوم بارها دیدیم که میانه استقلال کاملا خالی از هافبک‌های استقلال صنعتی است و در مواقعی هم که توپ در اختیار بازیکنان استقلال صنعتی قرار می‌گرفت ظرفیت تبادل بیش از دو یا سه پاس صحیح وجود نداشت.

اما اگر بخواهیم به همه زوایای استقلال صنعتی خوزستان منصفانه بنگریم عملکرد خوب و خلاقانه بازیکن شماره ۱۷ این تیم یعنی روح‌الله سیف‌اللهی نیز جای تقدیر دارد که اگر خلاقیت هوشمندی و حرکات پا به توپ این بازیکن متعصب و پدیده جدید خوزستان نبود، یقینا استقلال تا هفته پنجم حداقل به جای نتایج تساوی، باخت در کارنامه داشت.

فرار دوباره روز گذشته استقلال از شکست مقابل ذوب آهن باز هم حاصل آغاز یک برنامه تهاجمی بود که طراح آن به جز سیف‌اللهی کسی دیگر نبود.

اگر این بازیکن آتیه‌دار فوتبال خوزستان بتواند توان بدنی‌اش را افزایش دهد آینده خوبی در انتطارش خواهد بود.

به هر حال عبدالله ویسی به عنوان یک مربی جوان خوزستانی پای به این مسابقات گذاشته؛ و در لوای یک مربی باتجربه در لیگ برتری بدون شک توانایی برون رفت از این مشکلات را دارد.

او حال باید بداند آینده مربیگری او در گرو حل این بحرانی است که گریبان تیمش را گرفته و با ورود به هفته ششم فکر ویژه‌ای باید به حال این تیم و ساختارش کند.

[divider]

پورکیانی: مانند ”کوه زاگرس” پشت ویسی هستیم!download (3)

علی پورکیانی اظهار کرد: این قول را به شما می دهم که تیم مان کم کم جایگاه خود را پیدا کند. تیم ما بد بازی نمی کند که ببازد و خوب بازی می کند ولی گل نمی زند و گل می خورد.

وی بیان کرد: به هر حال این نقیصه‌ای است که عبدالله ویسی و همکارانش آن را حل می کنند. تیم ما از هر نظر ایده آل است و فقط متاسفانه در حالی که خوب بازی می کنیم، گل نمی زنیم. البته حالا هم دیر نشده است و تیم‌مان به خارج از اهواز می رود و نتیجه می‌گیرد.

قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان گفت: روز گذشته هواداران ما سنگ تمام گذاشتند و هیچ گلایه ای از کسی نداریم. از تمام این هواداران که زحمت کشیدند و تیم را خالصانه تشویق کردند و آن یکی دو نفر انگشت شمار را بین خودشان راه ندادند، تشکر می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: من از طرف کادر فنی و مدیریت باشگاه نیز قول می دهم که هر روز که بگذرد بهتر بازی کنیم و نتیجه بگیریم. همچنین قول می دهم که ان‌شاالله از بازی با ملوان با سه امتیاز برگردیم.

پورکیانی با تاکید بر این که ویسی همیشه مورد حمایت باشگاه بوده است، گفت: مانند کوه زاگرس پشت سر ویسی هستیم. ویسی مربی با شخصیت، توانمند و باسوادی است و به علم روز آگاه است. او سرمربی ما است و همکاری‌مان با او ادامه دارد و در خدمت او هستیم و حمایت بی‌دریغی از سوی باشگاه نسبت به ویسی می شود. به هر حال فوتبال است و ناگفته هایی دارد و ان‌شاالله این ناگفته ها یک روز تمام می شود.

وی افزود: ویسی کارش را به خوبی بلد است و به برد هم می رسد و نباید عجله کرد. فوتبال است و باید در آن صبر داشت. قول می دهم تیم ما نسبت به سال گذشته سه چهار پله صعود خواهد داشت.

پورکیانی درباره شرایط روحی – روانی تیم نیز گفت: ویسی، سرمربی تیم است و یکی از اصول سرمربیگری این است که تیم را به شرایط روحی – روانی مناسب برساند. مشکل روحی – روانی تیم این است که به پیروزی نرسیده است که این مشکل هم با درایت سرمربی، کادر فنی و مدیریت و بردی که ان‌شاالله هفته آینده به دست می آید، خود به خود حل می شود. ما به یک برد نیاز داریم که در صورت رسیدن به این مهم، تیم مان تا پایان فصل روانشناسی شده است و خیالتان راحت باشد.

وی درخصوص بازی کردن ”دیاکیته” گلر خارجی تیم در بازی روز گذشته علی رغم شایعاتی مبنی بر بیمار بودن وی، عنوان کرد: او صحیح و سالم است و روز گذشته دروازه بان اول تیم ما بود و اگر ویسی تشخیص بدهد در بازی با ملوان هم درون دروازه است. فدراسیون نیز کارت بازی او را تایید کرده است. او دروازه‌بان اول و کاپیتان تیم‌ملی مالی است.

[divider]

دفاع تمام‌قد مدیرعامل نفت‌مسجدسلیمان از باقری‌نیاdownload (4)

محمد نظری  اظهار کرد: از باقری نیا حمایت می کنیم. به هر حال باید به تیم زمان داد. روز گذشته تیم ما مقابل گسترش فولاد بسیار خوب کار کرد.

وی بیان کرد: خیلی از تیم ها بیشتر از تیم ما هزینه کرده اند ولی اکنون جایگاه خوبی در جدول ندارند. مشکل ما اصلا سرمربی تیم نیست و مشکل، مالی است.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان افزود: اسپانسر ما تاکنون یک ریال هم به ما نداده است. ما این موضوع را پیگیری می کنیم و پیگیری های ما در حدی است که کارهای اصلی مان را رها کرده ایم و به دنبال کاری هستیم که در حیطه وظایف ما نیست. به هر حال انتظار داریم هیات مدیره و وزارت نفت پیگیر این موضوع باشند تا مشکل مالی باشگاه برطرف شود.

وی درخصوص این صحبت باقری نیا که ”از طرف گروهی خاص تحت فشار است” گفت: وقتی به لیگ برتر صعود کردیم و تبدیل به باشگاه شدیم، عده ای که اطراف تیم بودند و اکنون دیگر نقشی ندارند مشکلاتی ایجاد کردند ولی ما تلاش مان این است که با برنامه هایی که داریم، دست این گروه را کوتاه کنیم.

نظری با تاکید بر این‌که از باقری نیا حمایت می کنیم، ادامه داد: روز گذشته تیم بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. البته اشکالاتی وجود دارد که باقری نیا می تواند آن ها را برطرف کند. برای بهتر شدن شرایط تیم به دنبال جذب یک مهاجم خارجی نیز هستیم.

وی در ادامه درباره وقفه ای که در بازی با گسترش فولاد به علت کم شدن نور ورزشگاه به وجود آمد، گفت: ما روز مسابقه برق ورزشگاه را از ۶۰۰ به ۱۲۰۰ لوکس رسانده بودیم و از قبل فرصت آزمایش نبود و به همین دلیل به یکباره نور ورزشگاه حین بازی به حالت قبل خود یعنی ۶۰۰ لوکس رسید که با هماهنگی با ناظر و داور مسابقه خواستیم وقفه ای ایجاد تا مشکل بررسی شود و گویا ایراد از فیوزهای برق بوده است که در حال رفع این مشکل هستیم. پس از به وجود آمدن وقفه، ناظر بازی به تشخیص خودش مجوز ادامه مسابقه را صادر کرد.

مدیرعامل باشگاه نفت‌مسجدسلیمان درباره این صحبت مدیر رسانه ای تیم گسترش فولاد تبریز که ”پس از بازی، برق رختکن آن‌ها ۲۰ دقیقه قطع شده است“ عنوان کرد: نوسانات برق وجود داشت. من خودم در ورزشگاه بودم ولی کسی این موضوع را به ما گزارش نکرد.

وی همچنین درباره این اظهار نظر عوامل تیم گسترش فولاد که ”امکانات ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان در حد لیگ یک است” خاطر نشان کرد: فدراسیون و AFC مجوز برگزاری مسابقات را به ما در این ورزشگاه داده است و حرف یک مربی نمی تواند ملاک کار باشد، بلکه نظر کارشناسان AFC و فدراسیون ملاک است. به هر حال اگر امکانات ما استاندارد نبود به ما اجازه برگزاری بازی ها را در این ورزشگاه نمی دادند.

[divider]

پینگ‌پنگ بزرگسالان خوزستان برترین‌های خود را شناختdownload (5)

دبیر هیئت تنیس روی میز خوزستان  اظهار کرد: این مسابقات روز گذشته دوم شهریورماه، با حضور ۱۲ تنیس‌باز بر‌تر استان در سالن پینگ‌پنگ اهواز برگزار شد.

عبدالامیر بخشنده افزود: در پایان این مسابقات شش نفر بر‌تر به عنوان تیم استان به مسابقات قهرمانی کشور که از پنجم تا هفتم شهریور ماه به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مسابقات پژمان بخشنده، احسان کشتکار، مهدی نصیری، نیما سلیمانی، مسلم قنواتی، مصطفی انصاری به ترتیب در جایگاه‌های اول تا ششم این رقابت‌ها قرار گرفتند.

دبیر هیئت تنیس روی میز خوزستان در خصوص سطح این رقابت‌ها گفت: با توجه به حضور چند بازیکن خوب کشورمان سطح رقابت بین ۱۲ نفر بسیار خوب بوده است.

بخشنده در پایان بیان کرد: امیدوارم در مسابقات قهرمانی کشور حداقل دو تا سه نفر از خوزستان به لیگ دسته سه بزرگسالان کشور راه پیدا کنند.

[divider]

۳ فرنگی‌کار خوزستانی در لیست اعزامی به بازی‌های آسیاییdownload (6)

محمدامین کجباف، دبیر هیات کشتی استان  اظهار‌کرد: با اعلام شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، عضویت سعید عبدولی، حبیب الله اخلاقی و مجتبی کریم‌فر در تیم‌ اعزامی به رقابت‌های آسیایی کره‌جنوبی قطعی شد .

وی بیان‌کرد: این پیکارها از پنجم تا دهم مهرماه در شهر اینچوان برگزار می‌شود و عبدولی در وزن ۷۱ کیلوگرم، اخلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم و کریم‌فر در وزن  ۸۵ کیلوگرم با حریفان خود رقابت می‌کنند.

[divider]

اعزام تیم‌های تنیس خوزستان به مسابقات کشوریdownload (7)

عبدالامیر سوده، دبیر هیات تنیس استان اظهار کرد: از یک ماه قبل اردویی برای آماده‌سازی تیم های استان در اهواز برپا شده است.

وی گفت: دهم شهریورماه مسابقات کشوری تنیس رده های سنی در اصفهان آغاز می شود که تیم خوزستان در رده های سنی زیر ۱۲ و ۱۴ سال در این مسابقات شرکت می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/231258کپی شد!
128
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.