لزوم تعامل دستگاه‌های اجرایی خوزستان برای ارتقای فرهنگ جامعه قرآنی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان خواستار تعامل دستگاه‌های اجرایی این استان برای ارتقای فرهنگ جامعه قرآنی شد.

نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی استان خوزستان در سالن اجتماعات با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان و قاسم مقدمی مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات استان برگزار شد.

بلک در این مراسم اظهار داشت: قرآن بزرگ‌ترین مثقالی است که می‌توان به آن اشاره و به موازات همان مثقال در فرهنگ جامعه تلاش کرد.

وی افزود: این اقدامات در زبان و لغات عربی جامعه قرآنی استان که بخشی خدادادی بوده از افتخاراتی است که از آن برخوردار هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان اضافه کرد: این بهره مندی در سراسر کشور موج می‌زند زیرا مکمل معارف اهل بیت(ع) و معارف دینی است.

بلک با اشاره به زبان و لغات عربی تصریح کرد: زبان شیرین عربی کاملا به لغت عربی تدوین شده و به عنوان بستری مهیا در خوزستان است که به خوبی و درستی می‌توان از آن بهره‌مند شد.

به گفته این مسئول، مهم‌ترین بستر نیازمندی ما فضای معطر جمهوری اسلامی و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: احکام جاری و قوانین مصوب کشور ما نباید مخالف معارف اهل بیت و دین باشد و موالیان اهل بیت(ع) نباید ولایت غیر خدا را بپذیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: پشتیبانی لازم از جامعه قرآنی در آینده‌ای نزدیک بیشتر خواهد شد و این مهم را با تقویت تلاوت قرآن کریم آغاز می‌کنیم.

بلک ادامه داد: این پیشنهادات در استان خوزستان مورد بحث بوده و برای اجرای مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف هستند.

این مسئول از برخی مسئولان گلایه‌مندی کرد و افزود: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان البته با حضور مسئولان قابل توجه در استان، درخواست یک هزار جلد قرآن را به مدت ۳۰ روز و  در ۳۰ شهرستان دادیم که با پایان ختم، کتب را به مساجد سراسر استان وارد کنیم اما متاسفانه با این درخواست مخالفت شد.

وی خاطر نشان کرد: نواقص و مشکلات پیش‌رو عاملی برای بی‌صبری این اداره کل نمی‌شود و در آینده با تمام تلاش کمبود و مشکلاتی را برطرف خواهیم کرد.

بلک با بیان اینکه جامعه قرآنی ما باید تاثیرگذار و با همکاری اساتید همراه باشد گفت: با همکاری اساتید، همکاران و برخی مسئولان می‌توان تمام ایام سال را تقسیم کرد تا تلاوت به صورت کامل در سراسر استان اجرایی و محقق شود.

https://hoorkhabar.ir/229924کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.