بسته اخبار ورزشی روز خوزستان – ۱

چربش تجربه در دربی خوزستان8-20-2014 4-21-22 ب

در روزی که تختی اهواز پس از مدت‌ها از فولادی‌ها پذیرایی کرد، تماشاگران زیادی از دربی خوزستان دیدن نکردند و این دیدار در رطوبت بالای شهر اهواز انجام شد.

در این دیدار که رأس ساعت ۱۹ در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، فولادی‌ها موفق شدند با تک گل دقیقه ۱۲ یوسف وکیا بر حریف همشهری خود چیره شوند تا با کسب این سه امتیاز، با توجه به شکست سنگین تیم سپاهان در مقابل نفت تهران، با تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم در صدر جدول رده‌بندی مسابقات قرار گیرند.

وکیا موفق شد در دقیقه ۱۲ این دیدار و در یک فرار دیدنی سه بازیکن مقابل خود را پشت سر بگذارد و توپ را وارد دروازه تیم استقلال خوزستان کند.

این دیدار را یدالله جهانبازی سوت زد و در خلال این مسابقه چهار بار دست به جیب شد که هر چهار مرتبه سهم بازیکنان استقلال خوزستان شد که در آن روح‌الله سیف اللهی، مجید حیدری، عبدالهادی خنیفر از جهانبازی کارت زرد دریافت کردند و خنیفر در دقیقه ۷۳ این دیدار با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

اوایل این دیدار و با دریافت گل، آبی‌پوشان سعی در جبران مافات کرده و بی‌مهابا به سوی دروازه فولاد حمله‌ور شدند اما حملات آنان در پایان بی‌نتیجه ماند و نیمه اول این دیدار با تک گل یوسف وکیا به پایان رسید و بازیکنان به رختکن رفتند.

در نیمه دوم این دیدار نیز استرس ناشی از شکست در ساق‌های بازیکنان استقلال مشهود بود و به همین خاطر بارها روی ضد حملات بازیکنان فولاد غافلگیر شدند.

این دیدار در حالی برگزار شد که رطوبت بالای هوای اهواز اجازه نداد تا تماشاگران زیادی از این دیدار دیدن کنند حدود ۲ هزار تماشاگر از نزدیک شاهد این دیدار بودند.

در پایان این دیدار و با پیروزی فولاد، این تیم موفق شد فرصت را غنیمت شمرده و با توجه به شکست سنگین تیم سپاهان، با داشتن تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم جای زردپوشان اصفهانی در صدر جدول رده‌بندی مسابقات قرار بگیرند.

تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال صنعتی، عصر دیروز در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف هم رفتند که این شهرآورد در پایان با حساب یک بر صفر به سود فولاد خوزستان به پایان رسید.

[divider]

شکست را توجیه نمی‌کنم / از برنامه‌ریزی سازمان لیگ متضرر شدیم

8-20-2014 4-30-12 ب

عبدالمجید باقری‌نیا ضمن تبریک برد تیم صبای قم اظهار کرد: فاصله ما با تیم صبای قم دو گل نبود و در نهایت این دیدار باید با نتیجه مساوی خاتمه می‌یافت.

وی ادامه داد: در این دیدار موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم ولی موفق به استفاده از آنان نشدیم و همین امر باعث شد نتوانیم نتیجه دلخواه را به دست آوریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان تصریح کرد: تیم فوتبال صبای قم را به خوبی آنالیز کرده بودیم و نقاط ضعف و قدرت آنان را می‌دانستیم و در طول بازی پایاپای با آنان روبرو شدیم.

باقری‌نیا افزود: از مشکل گل‌زنی تیم در این چهار هفته بسیار متضرر شدیم و باید هر چه سریع‌تر فکری به حال این معضل کرد.

وی با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ برتر تاکید کرد: تیم‌ها در اوایل لیگ به تازگی از دوران بدنسازی خارج شده‌اند و هر پنج روز یک دیدار برای تیم‌ها سخت است.

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: از ابتدای مسابقات تاکنون تماشاگر نداشته‌ایم و این موضوع نیز دلیل دیگری بر عدم نتیجه‌گیری لازم ما بوده است.

باقری‌نیا در پایان عنوان کرد: محرومیت یک جلسه‌ای تماشاگران مسجدسلیمانی و برگزاری سه بازی خارج از خانه هنوز به ما امکان ارائه بازی شاداب همراه با حمایت هواداران خود را نداده است.

[divider]

جوکار به بی‌مهری‌ها عادت کرده است!download (1)

عبدالرضا جوکار  اظهار کرد: خدا را شکر آمادگی خوبی دارم و پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله انتخابی تیم‌ملی جهت حضور در مسابقات پارآسیایی کره جنوبی، موفق شدم یکی از نفرات اعزامی ماده پرتاب نیزه به این رقابت ها باشم.

وی بیان کرد: اگرچه پیش از این اعلام شده بود که ماده پرتاب نیزه از کلاس ما حذف شده است ولی مجددا اعلام شد که برای مسابقات پارآسیایی کره جنوبی این ماده وجود دارد و می توانیم در آن شرکت کنیم. فکر می کنم آخرین مسابقه ای که در این ماده می توانم شرکت کنم، همین رقابت ها باشد. مگر این که بازهم تغییراتی ایجاد کنند.

این ملی‌پوش خوزستانی ادامه داد: با توجه به این که اعلام کرده بودند که ماده تخصصی من یعنی پرتاب نیزه حذف شده است من باید در ماده پرتاب وزنه کار می کردم در حالی که ۲۰ سالی است که وزنه را به دست نگرفته ام. پرتاب وزنه شرایط خاصی از نظر جسمانی می خواهد که من آن شرایط را ندارم و بدنم بیشتر نیزه ای هست. به هر حال کار من در پرتاب وزنه که هیچ تخصصی در آن ندارم سخت می شود. فیزیک بدنی من به این رشته نمی خورد.

وی در ادامه گفت: به هر حال برای حضور در مسابقات پارآسیایی، تمریناتم را در دزفول پیگیری می کنم. فکر می کنم تا پیش از رقابت ها، دو مرحله اردو پیش رو داشته باشیم که یکی از اردوها شهریورماه و اردوی دیگرمان متصل به اعزام و مهرماه برگزار می شود. مسابقات پارآسیایی هم اواخر مهرماه برگزار خواهد شد.

جوکار خاطر نشان کرد: من به همراه پنج ورزشکار دیگر از استان در این مسابقات شرکت می کنیم و تلاش می کنیم که در این مسابقات مانند دوره های گذشته نتایج خوبی برای استان و کشورمان کسب کنیم.

وی در پیش‌بینی‌اش از کسب مقام در مسابقات پارآسیایی گفت: با توجه به شرایط جدیدی که به وجود آمده است و این که شرایط نشستن هنگام پرتاب تغییر پیدا کرده است، کار برای من کمی سخت تر شده است که با توجه به این نحوه‌ی نشستن، کمی افت داشته ام.

این ملی‌پوش دزفولی بیان کرد: حقیقتا از زمانی که اعلام کردند پرتاب نیزه از ماده های مسابقات حذف شده است، من تمرینات را رها کردم ولی از ۲۰ فروردین ماه سال جاری که اطلاع دادند این ماده در بازی های پارآسیایی وجود دارد، طبق قانون جدید تمریناتم را آغاز کردم.

وی گفت: به هر حال از زمانی که با قانون جدید تمرین کرده ام پیشرفت نسبتا خوبی داشته ام. مشکلی که وجود دارد این است که در بازی های پارآسیایی کلاس ۵۳ من با کلاس ۵۴ ادغام شده است که این موضوع هم کمی کار را سخت تر می کند ولی تمام تلاشم این است که ان شاالله بتوانم نتیجه خوبی کسب کنم.

وی افزود: در آخرین رکوردگیری‌ای که دو هفته پیش داشتیم با توجه به رکوردهایی که از آغاز سال میلادی تاکنون به ثبت رسیده است، وضعیتم خوب است ولی خودم هنوز راضی نیستم و تمام تلاشم این است که رکورد قبلی خودم را بهبود بخشم. به هر حال پیش بینی خیلی سخت است ولی تلاشم را می کنم.

این ملی پوش خوزستانی در ادامه درباره شرایط تمرینی اش در شهرستان دزفول گفت: با توجه به این که در حال حاضر در آن زمینی که تمرین می کنم مسابقات فوتبال برگزار نمی شود، کمی کارم راحت تر شده است ولی با آغاز مسابقات دچار مشکلاتی می شوم. من زمین تخصصی ای در دزفول ندارم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتم این است که نیروی کمکی ندارم. دو سه سالی است که به علت قطع شدن حقوق نیروی کمکی ام، که ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان بود، دیگر نیروی کمکی ندارم. این مشکلات شرایط من را برای تمرین سخت می‌کند. ما جانبازان و معلولان واقعا برای تمرین به یک نیروی کمکی نیاز داریم. من این مشکل را هم به متولیان ورزش شهرستان و استان گفته ام ولی متاسفانه می گویند پول نیست.

جوکار بیان کرد: ما که اصلا مسوول اداره ورزش و جوانان دزفول را به چشم نمی‌بینیم. از سال گذشته که از مسابقات جهانی برگشتم تاکنون وی حتی برای خسته نباشید هم تماسی نگرفته است. خوب نیست که به مسابقات برویم و مدال کسب کنیم بعد آقایان برای گرفتن عکس کنارمان بیایند. حداقل بیایند ببینند اکنون با چه مشکلاتی تمرین می کنیم و نمی خواهیم هیچ کاری برای ما انجام دهند. من مدت زیادی است که به این بی مهری ها عادت کرده ام.

[divider]

برپایی دوره آموزشی کمک‌های اولیه در ورزش8-20-2014 4-32-16 ب

علی آغاجری، دبیر هیات ورزش‌های رزمی استان اظهارکرد: این دوره آموزشی هفتم شهریورماه در اهواز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا روز برگزاری دوره می‌توانند برای حضور در آن ثبت‌نام کنند.

وی بیان‌کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند به دفتر هیات ورزش‌های رزمی واقع در ورزشگاه تختی اهواز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شماره‌های ۳۳۶۰۳۴۶ (دفتر هیات) و ۰۹۱۶۳۷۲۱۱۶۷ (دبیر هیات) تماس بگیرند.

دبیر هیات ورزش‌های رزمی خوزستان با بیان این‌که این دوره آموزشی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد، عنوان‌کرد: در این کلاس مواردی ازجمله احیای قلبی و رسیدگی به آسیب‌های ورزشی آموزش داده می‌شود.

وی گفت: حضور در این کلاس برای مربیان ورزش‌های رزمی اجباری است. البته مربیان سایر رشته‌ها نیز می‌توانند در آن شرکت کنند. ظرفیت کلاس بیش از ۱۰۰ نفر است.

آغاجری خاطرنشان‌کرد: قصد داریم در ادامه نیز کلاس‌های آموزشی تغذیه ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی را برگزار کنیم.

[divider]

۳ خوزستانی در اردوی تیم‌ملی جودو کم‌بینایان و نابینایان download (3)

حکیم حمادی، دبیر هیات ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان استان اظهارکرد: این اردو هفتم تا شانزدهم شهریورماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه‌داد: امید نوری‌جعفری و محمد شنانی به عنوان جودوکار و علی خلیدی به عنوان مربی از خوزستان برای شرکت در این اردو دعوت شده‌اند.

دبیر هیات ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان خوزستان خاطرنشان‌کرد: تیم‌ملی جودو ایران خود را برای حضور در رقابت‌های پارآسیایی اینچوان کره‌جنوبی آماده می‌کند.

[divider]

شرکت ۲ خوزستانی در کلاس داوری بین‌المللی بیلیاردdownload (4)

محمدعلی چابک رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان اظهار کرد: عماد شقاقی و عقیل مرشدی از استان خوزستان در این دوره حضور پیدا می کنند.

وی بیان کرد: این کلاس از ۳۱ مرداد تا دوم شهریورماه با حضور دبیرکل کنفدراسیون آسیا به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان خاطرنشان‌کرد: در این دوره، آموزش‌های سطح یک بین‌المللی بیلیارد به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود و داورانی که موفق به کسب این مدرک شوند می توانند در مسابقات بین‌المللی قضاوت کنند.

[divider]

اعزام تیم خوزستان به مسابقات چانگ‌چوان ووشو بانوان کشور images

این مسابقات ۳۰ و ۳۱ مردادماه به میزبانی بابلسر برگزار می شود و ۶ ووشوکار خوزستانی در آن حضور پیدا می‌کنند.

ملیکا رضایی‌غدیر، ملیکا فیصلی، آتنا محمدی‌رضاگاه، غزل محمدی‌اصل، فاطمه ابراهیمی و فاطمه عفوری به عنوان ورزشکار و ایران منوچهری به عنوان مربی – سرپرست، به نمایندگی از خوزستان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

[divider]

بوکسورهای جوان خوزستانی با یکدیگر پیکار می‌کنند

بهمن کاظمی، رییس هیات بوکس استان  اظهار‌کرد: این مسابقات ۳۰ و ۳۱ مردادماه در اهواز برگزار می‌شود.download (5)

وی بیان‌کرد: بوکسورهای استان در وزن‌های ۴۹، ۵۲، ۵۶، ۶۰، ۶۴، ۶۹، ۷۵، ۸۱، ۹۱، و ۹۱+ کیلوگرم با یکدیگر رقابت می‌کنند. از ورزشکاران آبادان، آغاجاری، اندیمشک، امیدیه، ایذه، بهبهان، بندرامام خمینی(ره)، خرمشهر، دزفول، دهدز، رامهرمز، سوسنگرد، شادگان، شوش، شوشتر، شیبان، کارون، گتوند، ماهشهر، مسجدسلیمان و مینوشهر دعوت شده است تا در این مسابقات شرکت کنند.

رییس هیات بوکس خوزستان با بیان این‌که وضعیت بوکس خوزستان خوب است، گفت: طی چند سال گذشته بوکس خوزستان در رده جوانان مسابقات کشوری روی سکو بوده است.

[divider]

مسابقات کیوکوشین‌یونیون خوزستان برگزار می‌شودdownload (6)

رضا ریاحی، دبیر سبک کیوکوشین‌یونیون هیات کاراته استان اظهارکرد: این مسابقات روز جمعه، ۳۱ مردادماه در سالن هادی آباد شهرستان کارون برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۲۰۰ کاراته‌کا در این مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند، گفت: ورزشکاران رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۳۰ وزن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبیر سبک کیوکوشین‌یونیون هیات کاراته استان خاطرنشان‌کرد: نفرات برتر این رقابت‌ها به مسابقات کشوری این سبک که ۱۴ شهریورماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

وی در پایان عنوان‌کرد: این سبک در استان جزو چهار سبک برتر است و در کشور نیز برای چهار سال متوالی است که قهرمان می‌شویم.

https://hoorkhabar.ir/222835کپی شد!
214
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.