مقتدایی: فرمانداران خوزستان از آذرماه ارزیابی می شوند/ شهرداران خلاق باشند

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم هماهنگی میان شهرداران، بخشداران و فرمانداران استان، خواستار خلاقیت در مسایل شهری شد.

عبدالحسن مقتدایی در نشست مشترک بخشداران، فرمانداران و شهرداران که امروز در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهارکرد: بودجه مالی به گونه ای نیست که پول در اختیارمان باشد که هر آنچه اراده کردیم انجام دهیم، دست بسته و امکانات محدود است اما هنر مدیریت این است که یک مدیر از امکانات زمین مانده و متفرق، موضوع جدیدی را خلق کند و از آن امکانات بهره ببرد.

وی ادامه داد: برای خروج از معضلات و مشکلاتی که استان دارد، با اعتبارات عمومی و آنچه که در اختیار ماست، هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. پولی فراتر از آنچه در گذشته بود در اختیارمان قرار داده نشده است ولی وقتی توزیع اعتبارات را منطقه ای و توام با عدالت کنیم و به سمت و سویی ببریم که هر کس در هر جای به حق خود برسد، این خود به خود زمینه را برای تعامل و فعالیت بیشتر فراهم می کند و علت آن، انگیزه ای است که می گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به موافقت نامه میان استانداری و شهرداری ها افزود: موافقت نامه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی که نام آن را اوراق مشارکت و نه موافقت نامه می گذارم، می تواند ۱۳ سال ادامه داشته باشد و رسیدگی به همه موضوعات استان با استفاده از آن محقق شود که باید از این موافقت نامه، به عنوان یک ابزار بهره گرفت. در واقع این موافقت نامه سندی تحت عنوان اوراق مشارکت است که بخشداران، شهرداران و فرمانداران باید آن را به عنوان پشتوانه تلقی کنند و بدانند که این اوراق مشارکت در دست هر کسی قرار نمی گیرد.

مقتدایی اظهار کرد: اگر با ۱۰۰ میلیارد تومان در سال، ۳۰ پروژه را شروع کنیم و برای هر پروژه، ۲ میلیارد تومان هزینه داشته باشیم، هزینه این ۳۰ پروژه ۶۰ میلیارد تومان می شود.

وی خطاب به شهرداران، بخشداران و فرمانداران تاکید کرد: درگیر مسایل روزمره نباشید. خلاق باشید و همیشه از بالا به موضوع نگاه کنید زیرا چاله چوله ها را بهتر خواهید دید.

استاندار خوزستان گفت: برای ارزیابی فعالیت فرمانداران شاخص هایی تعیین کرده ایم و از اول آذرماه ارزیابی ها آغاز می شود.

وی افزود: شهرداران نیز موارد کمی را به کیفی تبدیل کرده اند اما به موارد کیفی زمان بدهند و در این زمانبندی نیز، فرمانداران به این موارد رسیدگی کنند. این نظارت کمک به خودمان است و باید توجه کرد که فرماندهان اصلی دولت در بخش اجرا، شما شهرداران و فرمانداران هستید.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر همین مجموعه شهرداران، بخشداران و فرمانداران، وظیفه خود را درست انجام دهد، قطعا شرایط استان خوزستان درست می شود؛ لازمه تحقق این موضوع آن است که با هم هماهنگ باشید.

مقتدایی در ادامه افزود: با توجه به ترکیب جمعیت و اقوامی که در خوزستان زندگی می کنند و همچنین با حفظ حرمت و احترام به دنبال آداب و رسوم، به دنبال ایجاد یک فرهنگ واحد در استان هستیم. اگر می خواهیم اصالت را نشان دهیم، می توان این کار را با خلاقیت و نوآوری انجام داد.

وی درباره ضرورت زیباسازی ورودی های شهرهای خوزستان اظهار کرد: نمای ورودی های شهر جزو نکات مهم است؛ در برخی شهرها جلوه های ناشایست در ورودی مشاهده می شود، سرعت گیرهایی گذاشته شده که حتی کف کامیون هم هنگام عبور با آن برخورد می کند، این یعنی چه؟ ایست بازرسی هایی که نظم و زیبایی ندارد یعنی چه؟ به جای این همه سرعت گیرهای وحشتناکی که نصب شده، نصب یک دوربین کافی است.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم ساماندهی مبلمان شهری در سطح استان، خطاب به شهرداران عنوان کرد: برای رسیدن به رابطه مشترک بین شهروندان در سطح استان و فراهم آوردن مبلمان شهری متحدالشکل، یک مشاور بگیرید تا ایستگاه های اتوبوس و نیمکت ها و سایر مبلمان بیانگر این باشد که استان خوزستان از یک الگو تبعیت می کند. من نمی دانم تا کی باید از جدول های عروسکی تبعیت کنیم، به ورودی های شهرها با گرفتن مشاور رسیدگی کنید.

مقتدایی در پایان این نشست گفت: به منظور گرامی‌داشت و بزرگداشت فرمانداران، شهرداران و بخشداران دوران دفاع مقدس قرار است، کسانی که در آن شرایط خدمت کرده اند، تجلیل شوند.

https://hoorkhabar.ir/220839کپی شد!
106
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.