لزوم جلوگیری از خروج نیروهای کارآمد آموزش‌ و پرورش در خوزستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: خروج نیروهای کارآمد از استان به نحو بی‌رویه‌ای وجود دارد که باید برای ایجاد انگیزه و افزایش میزان ماندگاری نیروهای کارآمد تلاش کرد.

فرج‌الله خبیر ظهر امروز در نشست مشترک حامیان آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اگر همت و تدبیر وجود داشته باشد، گشایش در امور نیز به وجود خواهد آمد.

وی افزود: مسئولیت‌های آموزش و پرورش سنگین است و نمی‌توان آن را در این مسیر تنها گذاشت.

خبیر گفت: در شرایطی که مشکلات و محدودیت‌ها بسیار است باید اقداماتی صورت گیرد که انسجام در کارها وجود داشته باشد و در این مشکلات همه دستگاه‌ها متولی و دست‌اندرکار این قضیه هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: متاسفانه استان خوزستان رتبه جالبی در آموزش و پرورش کشور ندارد ولی این موضوع نباید ما را مأیوس کند.

وی تصریح کرد: وقتی در برخی موضوعات عقب هستیم باید این عقب‌ماندگی را جبران کرد و باید کاری کرد که خروجی آموزش و پرورش ما مناسب شود.

خبیر بیان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ما ناشی از خروجی نامناسب در همه حوزه‌ها است؛ باید نیروی کارآمد و باتعهد تربیت کرد که امور بهتر بچرخد و از دل این نیروها بتوان مدیران شایسته تربیت کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: باید کاری کرد که نیروهای آموزش و پرورش انگیزه داشته باشند؛ مردم و فرزندان ما مشکلات بسیاری دارند که باید وضعیت آنها را درک کرد و آنها را در مشکلات تنها نگذاشت.

وی یادآور شد: حداقل باید کاری کرد که دیگران این مشکلات خانواده‌ها را بشناسند و در رفع آنها تلاش کنند. فضای آموزشی باید پرتلاش باشد و برای دانش‌آموز جذابیت داشته باشد. نقش شورای آموزش و پرورش در این زمینه بسیار پررنگ است.

خبیر تاکید کرد: در شورای آموزش و پرورش باید نخست تلاش شود که همه کودکان واجب‌التعلیم به مدرسه بروند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: حدود ۶۵۰ بی‌سواد در استان وجود دارد که این افراد به دلیل غفلت مسئولان سرکلاس نرفتند؛ باید سعی کرد که دیگر چنین قضایایی وجود نداشته باشد و از افت تحصیلی جلوگیری شود و به ارتقای آموزشی و پرورشی رسید.

وی ادامه داد: خروج نیروهای کارآمد از استان به نحو بی‌رویه‌ای وجود دارد که باید برای ایجاد انگیزه و افزایش میزان ماندگاری نیروهای کارآمد تلاش کرد؛ این موضوع به ارتقای وضعیت آموزشی ما کمک می‌کند.

خبیر تصریح کرد: باید به ساماندهی امکانات برای مسائل فنی و حرفه‌ای توجه کرد و حداقل مسائل رفاهی را برای فرهنگیان فراهم ساخت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه زیبنده ما نیست که معلم یا دانش‌آموز ما وسیله برای جابه‌جایی نداشته باشد، افزود: در این بحث مسائل مادی مطرح نیست بلکه تنها همت مسئولان را می‌طلبد که این موضوع به شرط اراده محقق می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/220827کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.