سیاحی در نشست خبری عنوان‌کرد: نگاه ویژه دولت یازدهم به بخش عمران کشور

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: ‌با توجه به نگاه ویژه دولت یازدهم به بخش عمران کشور، خط ‌مشی ویژه‌ای در این خصوص در هفته دولت ترسیم شده‌است.

احمد سیاحی در نشست خبری که امروز (۲۶ تیرماه) در استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: ‌۷۹۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

وی افزود: روزهای هفته دولت امسال با عناوین مختلفی نام‌گذاری شده است؛ به این ترتیب که روز دوم شهریور با عنوان روز ارزش‌های اسلامی و هویت ملی، روز سوم با عنوان اقتصاد و کارآفرینی، روز چهارم با عنوان روز فرهنگ و تربیت و آموزشی، روز پنجم با عنوان روز بهداشت سلامت و محیط زیست، روز ششم با عنوان روز عمران و رفاه عمومی، روز هفتم با عنوان روز حقوق و فرهنگ شهروندی و روز هشتم با عنوان روز امنیت اجتماعی و توسعه پایدار نام‌گذاری شده‌اند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: امسال پروژه‌هایی که آماده بهره‌برداری‌اند و اثربخشی بیشتری نسبت به سایر پروژه‌های دیگر دارند در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

سیاحی بیان‌کرد: ‌امسال ۱۵۰۰ پروژه عمرانی از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی استان پیشنهاد شد که پس از ارزیابی ۷۹۰ پروژه از این تعداد تایید و پروژه‌های ناقص حذف شدند. حدود ۳۸ پروژه عمده و اساسی با حضور وزار و استاندار افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: ۲۵۶ پروژه در ۲۳۱ روستا با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال و ۵۳۴ پروژه در ۲۴ شهر افتتاح می‌شود که اعتبار هزینه شده در طرح‌های شهری ۳ هزار و ۹۵ میلیارد ریال است.

سیاحی بیان‌کرد:‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اختصاص ۹۰۷ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های خود، اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و شرکت توسعه نیشکر به ترتیب بیشترین اعتبار را در بین دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند.

وی در رابطه با تعداد پروژه‌های دستگاه‌هایی اجرایی گفت: شرکت مخابرات استان با ۲۳۵ پروژه، شرکت توزیع نیروی برق با ۱۲۹ پروژه و شهرداری آبادان با ۴۹ پروژه بیشترین تعداد پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: در بین شهرستان‌ها نیز اهواز با ۱۰۳ پروژه، دزفول با ۸۸ پروژه و آبادان با ۸۲ پروژه بیشترین پروژه‌ها را در بین شهرستان‌ها دارند. همچنین بیشترین اعتبار هزینه شده در اهواز ۸۲۶ میلیارد ریال، در دزفول ۴۷۳ میلیارد ریال و در آبادان ۵۱۵ میلیارد ریال است.

سیاحی با اشاره مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت بیان‌کرد: بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب رامهرمز با حضور وزیر نیرو، احداث و توسعه واحد نمک‌زدایی لب‌سفید در دزفول، بهره‌برداری از خط MDF در شوشتر و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر پروژه‌های آب‌رسانی در اهواز، اندیمشک، شوش و دزفول از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی تصریح‌کرد: ۱۶۲ پروژه از کل پروژه‌های هفته دولت مربوط به شهرداری‌های استان است که شامل پارک،فضای سبز، بهسازی محلی و سالن های چند منظوره با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال، و گاز رسانی شهری و روستایی به طول ۸۶ کیلومتر افتتاح می شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان همچنین از برگزاری آزمون استخدامی شهرداری‌ها همزمان با هفته دولت خبرداد و گفت: ‌از طریق این آزمون ۲۰۱ نفر نیروی انسانی شامل ۱۶۳ نفر مرد، ۱۳ نفر زن و ۲۵ نفر مشترک برای شهرهای جدیدالتاسیس جذب می‌شوند. حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز این آزمون دیپلم و حداکثر کارشناسی ارشد است.

سیاحی اظهارکرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ۲۹ مردادماه آغاز و آزمون استخدامی ۲۱ شهریور برگزار می‌شود. نیروی متخصص مورد نیاز از آبان‌ماه جذب خواهند شد. همچنین شرکت‌کنندگان بومی در اولویت استخدام قرار دارند.

وی در پایان این نشست با اشاره به کمبود آب در خوزستان گفت: کمبود آب در فصل زراعی گذشته خسارات فراوانی را به خوزستان وارد کرده است. به گونه‌ای که فقط در اراضی حوضه عرضه کشاورزان نتوانستند ۷۲ هزار هکتار ازاراضی مستعد کشاورزی را کشت کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه‌داد: همچنین به نخلیات آبادان، خرمشهر، شادگان و حتی در مناطق بالادست مانند ملاثانی به دلیل کمبود آب خسارت وارد شد. در حال حاضر به دنبال دریافت اعتبار جهت پرداخت خسارات فصل زراعی گذشته به کشاورزان هستیم.

سیاحی تصریح‌کرد: هم‌اکنون ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب آب در رودخانه‌های استان وجود دارد در حالی که نیاز استان به آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب بیش از ۲۴ میلیارد مترمکعب است.

وی با تاکید بر این‌که ‌اثربخشی یک قطره آب در خوزستان بیش از سایر استان  است، خاطرنشان‌کرد: متاسفانه روستاهایی در استان وجود دارد که علاوه بر کمبود آب در بخش کشاورزی هنوز آب شرب خود را با تانکر تامین می‌کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان یادآورشد: آمار و اعداد موجود نشان می‌دهد که خوزستان با بحران آب مواجه است و باید تمهیداتی در این راستا اندیشیده شود. جهت شفاف‌سازی و جلوگیری از پنهان‌سازی بحران آب در خوزستان به زودی آمار صحیح وضعیت آب در استان اعلام می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/216122کپی شد!
148
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.