عدالت در توزیع مناسب امکانات آموزش و پرورش برقرار شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: بحث‌های آموزش و پرورش بحث‌های سیاسی و امنیتی نیستند، بلکه تنها هدف برقراری عدالت آموزشی در همه نقاط استان و توزیع درست و مناسب امکانات در همه مناطق است.

فرج‌الله خبیر صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش مناطق مرزی اظهار کرد: آمار افت تحصیلی و مقایسه با مناطق غیرمرزی استان باید بررسی شود؛ همچنین این آمار باید با سایر استان‌های دوزبانه مقایسه شود که آمار متقن و درستی در این زمینه در دست باشد.

وی افزود: بحث‌های آموزش و پرورش بحث‌های سیاسی و امنیتی نیست بلکه تنها هدف برقراری عدالت آموزشی در همه نقاط استان و توزیع درست و مناسب امکانات در همه مناطق است.

خبیر گفت: از مشکلاتی که در مناطق مرزی استان وجود دارد، فراهم نبودن سرویس‌های ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان است که از دلایل مهم افت تحصیلی و ترک تحصیل در این مناطق است؛ باید تصمیم ویژه‌ای برای این قضیه اتخاذ شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: نباید در سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مشکلی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان باید امکان جابه‌جایی با سرویس مدارس را داشته باشند، افزود: باید در این زمینه از اختیاراتی که در دست است استفاده شود.

خبیر ادامه داد: متاسفانه تکرار پایه در میان دانش‌آموزان از مشکلات مهم آموزش‌و پرورش است که این موضوع هزینه بسیاری را متوجه آموزش و پرورش می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر تلاش شود که تکرار پایه در آموزش و پرورش استان کاهش یابد، کیفیت آموزش نیز افزایش می‌یابد و می‌توان در زمینه پرداختی فرهنگیان افزایشی اعمال کرد که موجب افزایش انگیزه معلمان می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/212475کپی شد!
173
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.