بازار بصره و نیسان نباید دست هیچ مجموعه‌ای جز خوزستان باشد

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای حضور در کشور عراق باید تعریفی داشته باشیم، گفت: بازار بصره و نیسان نباید دست هیچ مجموعه‌ای جز خوزستان باشد.

عبدالحسن متقدایی امروز در همایش راهکارهای روان‌سازی تجارت ایران با عراق اظهار کرد: این همایش باید در منطقه نزدیک‌تری به مرز عراق برگزار می‌شد زیرا هرچه به این کشور نزدیک‌تر باشیم روابط بهتری برقرار می‌شود.

وی افزود: با نفوذی که در کشور عراق وجود دارد و نیاز این کشور و امکانات کشور ما همه چیز برای صادرات فراهم است؛ در کشور عراق پول و کار هر دو وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: مردم خوزستان از ۱۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی سهم قابل ملاحظه‌ای ندارد در حالی که بخش‌های مختلف صادرات استان خوزستان می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

متقدایی تصریح کرد: خوزستان تنها استان کشور است که اتاق بازرگانی در مرکز استان و در دو شهر مرزی دیگر دارد؛ خوزستان نه تنها در منابع ملی بلکه در بخش خصوصی نیز نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در مملکت ما امکانات به سوی مرکزیت هدایت شده و مرزهای کشور تخلیه شده‌اند که اختیارات را به سمت مرکز و در استان‌ها نیز به مرکز استان سوق می‌دهد.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: حق طبیعی خوزستان است که در استان‌های بصره و نیسان فعالیت اقتصادی داشته باشد چرا که این استان از لحاظ اجتماعی و فرهنگی ارتباط تنگاتنگی با استان‌های بصره و نیسان دارد.

مقتدایی ادامه داد: با توجه به اینکه استان‌های دیگر کشور ما در کشور عراق نمایشگاه دارند و پیمانکاران آنها در این کشور مستقر هستند، خوزستان در این زمینه باید سهم بیشتری داشته باشد مقصر اصلی شاید دستگاه‌های دولتی باشند که در شرایط فعلی در پایانه‌های ما هماهنگی لازم برای فراهم ساختن امکانات را به وجود نمی‌آورند.

وی عنوان کرد: برای حضور در کشور عراق باید تعریفی داشته باشیم یکی از اشکالات ارتباط ما با این کشور در این است که برای این ارتباط تعریف خاصی وجود ندارد.

استاندار خوزستان افزود: بخش خصوصی باید انتظاراتش را مطرح کند که بتوان این انتظارات را برآورده ساخت.

مقتدایی گفت: با این وضعیت پیش آمده و اتفاقاتی که در عراق رخ داده است باید این فرصت اقتصادی برای استان را تثبیت کرد؛ از شمال عراق ممکن است شرایط تغییر کند لذا برای ثبات خود و حضور مستمر و پایدار باید از فرصت پیش‌آمده استفاده درست کرد.

وی تصریح کرد:‌ خوزستان چه جایگاهی در فرصت‌های اقتصادی پیش‌آمده در استان‌های جنوبی کشور دارد باید در بخش خدمات و بازرگانی برای حضور در این کشور تعریفی داشت.

https://hoorkhabar.ir/204595کپی شد!
94
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.